Curs BNR

1 EUR = 4.9188 RON

1 USD = 4.0604 RON

1 GBP = 5.7235 RON

1 XAU = 242.7733 RON

1 AED = 1.1054 RON

1 AUD = 3.1337 RON

1 BGN = 2.5149 RON

1 BRL = 0.7938 RON

1 CAD = 3.3408 RON

1 CHF = 4.5162 RON

1 CNY = 0.6346 RON

1 CZK = 0.1937 RON

1 DKK = 0.6615 RON

1 EGP = 0.2591 RON

1 HUF = 1.4097 RON

1 INR = 0.0554 RON

1 JPY = 3.7034 RON

1 KRW = 0.3632 RON

1 MDL = 0.2287 RON

1 MXN = 0.2042 RON

1 NOK = 0.4887 RON

1 NZD = 2.9034 RON

1 PLN = 1.0925 RON

1 RSD = 0.0418 RON

1 RUB = 0.0562 RON

1 SEK = 0.4884 RON

1 TRY = 0.4877 RON

1 UAH = 0.1504 RON

1 XDR = 5.8457 RON

1 ZAR = 0.2951 RON

Editia 7474 - 14 iun 20:34

Ţara Făgăraşului se va lansa la vară cu un brand turistic propriu, pentru care a plătit 30.000 de euro. „Munte, apă şi deal” şi „întoarcerea la natură”, motto-urile dezvăluite

Autor:

Publicat la 13 aprilie 2021

Ţara Făgăraşului se va lansa la vară cu un brand turistic propriu, pentru care a plătit 30.000 de euro. „Munte, apă şi deal” şi „întoarcerea la natură”, motto-urile dezvăluite

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Ţara Făgăraşului, care include 26 de comune, cu aproximativ 100 de sate, din judeţele Braşov şi Sibiu, a alocat anul trecut 30.000 de euro pentru construcţia unui brand local prin care se doreşte o promovare naţională şi internaţională a zonei.
„Anul trecut am alocat 30.000 de euro pentru construcţia unui brand local Ţara Făgăraşului şi a fost un efort destul de mare, pentru că ne străduim să ieşim din noroiul satului românesc. Este vorba de un proiect îndrăzneţ, o investiţie făcută de cele 26 UAT-uri, bani publici din bugete locale, care a început în urmă cu un an. S-a făcut pe două componente: un studiu de piaţă, plecând de la valorile fundamentale pe care noi le avem în Ţara Făgăraşului şi mai departe am construit o siglă şi un manual de brand, astfel încât să ştim cui ne adresăm şi ce ne dorim”, a declarat presedintele Asociaţiei, Florin Ioani (care este şi primar al comunei Viştea, județul Braşoc), citat de Agerpres.
El a subliniat că în Ţara Făgăraşului se face un turism aparte, „un turism de linişte”, diferit zonele metropolitane, în condiţiile în care această activitate a început să se dezvolte mult mai târziu în acest areal, respectiv abia în urmă cu 15-20 de ani. „Am conştientizat cu toţii că împreună putem crea un concept, un brand şi să devenim o destinaţie în mijlocul ţării. Zona noastră nu a fost până acum o zonă prin excelenţă de turism. Acesta s-a dezvoltat în ultimii 15 -20 de ani, când am început să ne consolidăm şi să ne remarcăm. Aflându-ne între două oraşe importante – Sibiu şi Braşov – trebuie cumva să ieşim în evidenţă printr-o destinaţie de sine stătătoare şi diferită de cea metropolitană. Noi facem un turism aparte, un turism de nişă, un turism de linişte, diferit de cel din zonele urbane”, a subliniat Florin Ioani.
Potrivit sursei citate, strategia de dezvoltare a zonei a fost construită pe trei piloni: munte, apă şi deal. „De ce trei piloni de dezvoltare? Pentru că în Ţara Făgăraşului găsim toate formele de relief pe care noi le avem în România: munte, apă şi deal. Ţara Făgăraşului se află la poalele Munţilor Făgăraş, cei mai importanţi şi spectaculoşi din România, unde avem şi brâul de sate, care formează partea de cultură şi de completare a patrimoniului cultural. Al doilea pilon este apa, pentru că munţii sunt străbătuţi de râuri şi lacuri şi pe urmă este dealul. Anul acesta avem un motto: „Întoarcerea la natură”, a explicat preşedintele asociaţiei.
De asemenea, pentru a putea scoate munca „la negru” din zona unităţilor de cazare, şeful Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Ţara Făgăraşului a subliniat că tot anul trecut a fost creată o platformă de promovare prin care aceste pensiuni să poată beneficia gratis de promovare, cu condiţia să fie autorizate. „A fost primul pas al nostru, al sistemului public, pentru a putea duce cât mai multe unităţi de cazare din zona de muncă „la negru”. Facem infuzie de bani publici pentru a le crea o notorietate, dar aici nu pot beneficia decât cei care sunt autorizaţi”, a adăugat Florin Ioani.
În opinia sa, în Ţara Făgăraşului sunt aproximativ 400 de unităţi de cazare, cele mai multe case de vacanţe şi pensiuni, majoritatea fiind clasificate cu trei margarete.
Nu în ultimul rând, Ioani a subliniat că asociaţia încearcă să promoveze în zonă şi partea de turism în gospodării, agroturismul, în special „pentru a ţine satele populate”.
„Mi-aş dori ca un sfert din casele din localităţile zonei să poată să primească turişti, pentru că astfel putem revigora gospodăriile şi pune în valoare produsele locale, putem ţine tinerii în sat. Provocarea noastră este să ţinem satele populate. Degeaba facem infrastructură, avem apă, avem canal, avem gaze naturale, avem electricitate, dar nu ai cui să te adresezi. Îmbătrânirea satului este o realitate şi trebuie să curmăm cumva asta”, a concluzionat preşedintele Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Ţara Făgăraşului.
Brandul local al Ţării Făgăraşului va fi lansat online în cel mult două luni.

+1 -0

Comentarii

'Munteanu'

2021-04-13 08:48:43


'Din discuție excludeți turiștii care se deplasează în zonă cu trenul. Dimineața există un singur tren. În gară nu găsești o sursă de apă. Gara Viștea are un robinet nefuncțional, Domnul Primar! Știți unde locuitorii depozitează cu căruța gunoaiele din demolări ? Cred că știți. Care sunt obiectivele turistice din sate ? Văd doar foste magazine centrocoop aproape în ruină.\nÎncepeți pe rând, nu cu toate odată. De exemplu, cum aflăm gospodăriile la care te poți caza în Viștea s-au Olteț. Restul e gargară și bani dați aiurea pe studii.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional