banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8522 - 10 oct 00:08

PROIECT DE LEGE:

Supermarketurile, obligate să reducă mărcile proprii

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 10 octombrie 2025

Supermarketurile, obligate să reducă mărcile proprii

Un proiect de act normativ depus recent la Senat propune modificarea Legii Concurenţei în sensul limitării comercializării produselor sub marcă proprie (private label) în supermarketuri şi hipermarketuri, iniţiatorii invocând că este nevoie de restabilirea echilibrului pe piaţa de retail.
Proiectul, iniţiat de mai mulţi parlamentari AUR, propune limitarea vânzării produselor „marcă proprie” la maximum 20% din totalul vânzărilor.
În sprijinul aprobării proiectului de act normativ, iniţiatorii au invocat faptul că „piaţa comerţului cu amănunt:ul din România, în special în sectorul alimentar, este caracterizată de o concentrare accentuată, dominată de un număr restrâns de operatori economici de talie internaţională”.
În opinia iniţiatorilor, aceşti operatori deţin o poziţie dominantă în anumite regiuni şi categorii de produse, fapt ce le permite să influenţeze în mod semnificativ structura ofertei de pe piaţă. „Unul dintre instrumentele principale utilizate de aceşti retaileri este promovarea masivă a produselor sub marcă proprie. Această strategie, deşi generează beneficii imediate pentru consumatori prin preţuri reduse, are efecte negative asupra ecosistemului concurenţial, a producătorilor autohtoni şi a diversităţii produselor disponibile pe piaţă”, susţin iniţiatorii.
Amintim că ultimele studiile de piaţă arată că românii alocă aproximativ un sfert din valoarea totală a unui coş de cumpărături pentru produsele de marcă proprie, care sunt, în medie, cu 30% mai ieftine decât produsele de brand.  Inclusiv comercianţii non-alimentari se concentrează tot mai mult pe propriile produse. De exemplu, farmaciile.

+1 -2

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie