Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 14:44

„Subterana” de la Gara Braşov va costa peste 150 milioane de lei

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 28 octombrie 2022

Lucrările vor dura 2,5 ani. Fiecare nivel va avea culoarea lui. Dispar și trecerile de pietoni din zonă

„Subterana” de la Gara Braşov va costa peste 150 milioane de lei

Proiectanţii care au pregătit documentaţia pentru parcarea subterană de la Gara Braşov şi a pasajelor pietonale din zonă şi-au terminat treaba, astfel că a fost stabilită şi valoarea investiţiei, ce va fi supusă aprobării Consiliului Local Braşov în şedinţa de plen din 31 octombrie.
Astfel, din studiul de fezabilitate realizat de si firma Popp&Asociaţii SRL, rezultă că valoarea totală a proiectului este de 158.537.255 lei (inclusiv TVA), din care 128.612.728 lei, cu tot cu TVA, este costul lucrărilor propriu-zise.
Tot în Studiul de fezabilitate ce va fi supus aprobării consilierilor locali se arată că lucrările vor 30 luni (2,5 ani).

Două pasaje subterane pentru pietoni
Conform proiectului, parcarea va avea trei niveluri la subsol, iar peste parcare va fi o „dală urbană”, cu alei şi spaţii verzi. De asemenea, vor fi realizate două pasaje subterane conectate între ele, dar şi cu  parcarea subterană. Ieşirile din cele două pasaje vor fi la dala urbană.  
Parcarea va dispune de 502 de locuri, din care 4% pentru persoane cu dizabilităţi, 10% de locuri pentru maşini electrice sau hibrid cu posibilitatea de extindere (cu încă 10%) şi 1% destinate autovehiculelor GPL). Dimensiunile locurilor de parcare vor fi de 2,50 m x 5,00 m, circulaţia va fi dirijată pe sensuri unice şi lăţimea căii de circulaţie va fi de 6.00 m.
La fiecare nivel la exista o zonă marcată destinată exclusiv traficului pietonal pentru separarea acestuia de traficul auto. Aceasta va fi marcată distinctiv cu o vopsea de protecţie de culoare diferită faţă de cea a părţii carosabile. Fiecare dintre etaje va avea o culoare distinctă, iar locurile de parcare vor fi numerotate.

Comentarii

'Maria '

2022-10-29 19:28:25


'Stați liniștiți, nu se va face nimic, numai studii și atât, nimic concret. Nici nu are timp să facă ceva, pentru că nu va mai fi ales d. nul Coliban. De ce nu vrea să execute pasajul suprateran de la sala de sport? Are proiect, are avize, singurul impediment este o ambiție prostească a primarului, iar consiliul județean doarme. Somn ușor brașoveni! '

'vlad claudiu'

2022-10-29 09:34:44


'Mai bine cu banii astia ati s-ar face parcari etajate cu 3-4 nivele si s-ar elibera cartierele de masini parcate peste tot aiurea. Numai eu stiu vreo 4 locuri unde se poate construi asa ceva. Dar nu se vrea din pacate!!'

'Gelu'

2022-10-28 19:28:19


'Ideea ar fi sa scapam de cazanele fosile nu sa le facem parcari. Coliban s-a integrat bine in peisajul pakistanez al Brasovului. Văd ca finanteaza chiar o competitie, cică, de cazane germane oprind circulatia in centru. Fum si zgomot sa fie, ca-n Pakistan.'

'Radu'

2022-10-28 15:20:04


'3 nivele subterane, foarte bine. Deci 500 de masini nu vor mai fi parcate pe strada, peste borduri, pe spatiu verde...si vor produce si bani pt oras. Foarte bine'

'Willy'

2022-10-28 09:27:59


'Cand aud de parcari imi stric deja ziua. Imi aduc aminte cum Brasovul a devenit o imensa parcare municipala. Iar Coliban se face ca ploua, pierde vremea cu procese. Pe el nu il deranja ca toate strazile au devenit locuri de parcare pe el il deranja cine incaseaza? Sau cum? De ce nu s-a reziliat unilateral contractul de tot? Cum vine aia? De exemplu daca nu mai vreau sa zugravesc sunt obligat sa ii las pe zugravi sa termine lucrarea? Nu pot stopa lucrarea, ii despagubesc si la revedere? Huooooo!'

'Barbu Gh.'

2022-10-28 09:26:15


'@marian. De ce ar trebui legat centrul civic de acel cartier? Pentru ce?'

'Gogu'

2022-10-28 08:58:52


'Dupa care vine P&P si administrează parcarea !'

'marian'

2022-10-28 07:25:52


'De ce nu se face un pasaj subteran pentru automobile sub gara?\nAr lega Centrul Civic de Coresi'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie