Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 06:08

Studiile pentru autostrăzile Braşovului spre Făgăraş, Sibiu şi Bacău cuprinse în bugetul de 14,12 miliarde de lei al Transporturilor, care a fost ieri aprobat

Autor:

Publicat la 26 februarie 2021

La capitolul modernizări drumuri naţionale, figurăm cu DN 73 Braşov – Câmpulung – Piteşti

Bugetul propus pentru Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în anul 2021 a fost avizat favorabil ieri, fără amendamente, în comisiile de specialitate reunite. Senatorii şi deputaţii au avizat bugetul MTI cu 18 voturi „pentru” şi 12 „împotrivă”.
La proiectul de buget pentru MTI au fost depuse 91 de amendamente, dar au fost respinse în bloc cu 18 voturi „pentru”, 10 „împotrivă” şi 3 abţineri.
Bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii propus pentru 2021 este de 14,12 miliarde de lei, în creştere cu 9,57% faţă de cel de anul trecut.
Potrivit proiectului de buget al MTI pentru anul în curs, priorităţile strategice pe termen mediu ale ministerului în domeniul infrastructurilor şi serviciilor de transport, pentru perioada 2021-2024, vizează, în principal, creşterea accesibilităţii României prin integrarea reţelelor naţionale de transport feroviar, rutier, naval, aerian (şi logistică) la reţelele europene, respectiv la cele internaţionale concomitent cu dezvoltarea echilibrată a sistemului naţional de transport, economiei locale şi regionale, îmbunătăţirea confortului călătorilor şi creşterea siguranţei acestora, eficientizarea transportului de marfă, mărirea mobilităţii populaţiei şi îmbunătăţirea calităţii mediului. Totodată, va fi operaţionalizată Compania Naţională de Investiţii Rutiere.
Priorităţile strategice investiţionale ale MTI pentru perioada 2021-2024 sunt focalizate în principal pe finalizarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate într-un stadiu avansat de realizare, cu finanţare asigurată şi continuarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate în derulare, precum şi începerea de noi lucrări, situate pe reţeaua TEN-T, cu finanţare asigurată din fonduri nerambursabile şi fonduri rambursabile, concretizându-se, printre altele, în construcţia de autostrăzi/drumuri expres pe TEN-T.
Braşovul nu are incluse în bugetul pe acest an proiecte de construcţii, însă au fost bugetate o serie de studii pentru autostrăzile care vor pleca din centrul ţării spre Vest şi spre Moldova. Astfel, proiectele de autostrăzi în pregătire, cuprind în acest an: elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu – Făgăraş, Făgăraş – Braşov, Târgu Neamţ – Târgu Mureş, Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, Timişoara – Moraviţa; elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru Autostrada Braşov – Bacău şi pentru o serie de drumuri de mare viteză din ţară.
De asemenea, printre principalele proiecte de modernizare a drumurilor naţionale se află şi DN 73, Piteşti – Câmpulung – Braşov.

+1 -0

Comentarii

'Lazar'

2021-02-26 07:12:24


'Macar studii de fezabilitate sa avem.Cate studii de fezabilitate se vor mai face in urmatorii 20 de ani ?.Ne spune vreodata cineva cate s-au facut pentru autostrada Comarnic Brasov pana acum si cat au costat ?.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie