Curs BNR

1 EUR = 4.9090 RON

1 USD = 4.7494 RON

1 GBP = 5.8036 RON

1 XAU = 273.2231 RON

1 AED = 1.2931 RON

1 AUD = 3.3726 RON

1 BGN = 2.5099 RON

1 BRL = 0.9322 RON

1 CAD = 3.7215 RON

1 CHF = 5.0470 RON

1 CNY = 0.7046 RON

1 CZK = 0.2016 RON

1 DKK = 0.6598 RON

1 EGP = 0.2480 RON

1 HUF = 1.2442 RON

1 INR = 0.0596 RON

1 JPY = 3.5814 RON

1 KRW = 0.3649 RON

1 MDL = 0.2485 RON

1 MXN = 0.2375 RON

1 NOK = 0.4995 RON

1 NZD = 3.0491 RON

1 PLN = 1.0491 RON

1 RSD = 0.0418 RON

1 RUB = 0.0781 RON

1 SEK = 0.4738 RON

1 TRY = 0.2645 RON

1 UAH = 0.1288 RON

1 XDR = 6.3064 RON

1 ZAR = 0.2936 RON

Editia 7757 - 12 aug 12:44

Străzile din Brașov, „poligon” pentru testarea unui autobuz fără șofer

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 24 sepembrie 2020

Vehiculul se va „orienta” cu ajutorul laserului, GPS-ului și a altor senzori

Străzile din Brașov, „poligon” pentru testarea unui autobuz fără șofer
Brașovul este unul dintre cele trei orașe din Europa selectate pentru a testa un autovehicul de transport public de persoane autonom (fără șofer), în cadrul proiectului „Smart urban mobility involving autonomous vehicles” (Mobilitate urbană inteligentă utilizând vehicule autonome), depus pentru finanțare la Uniunea Europeană, ce își propune să promoveze această soluție de transport.  
Un astfel de vehiculul autonom are capacitatea de a percepe mediul înconjurător cu ajutorul senzorilor, de a prelucra datele primite și de a acționa în mod corect în funcție de datele primite. Sistemele de navigație și detecție ale vehiculului autonom combină tehnologii precum senzorii Lidar (măsurarea distanțelor cu laser), camere video, GPS RTK (real-time kinematic GPS), IMU (sisteme de măsurare inerțiale) și odometrie.
În acest proiect este implicată compania Siemens, precum și 10 orașe din toată Europa, respectiv Barcelona (Spania),  Brașov, Braunschweig (Germania), Budapesta, Debrecen (Ungaria), Helmond (Olanda),  Pavia (Italia), Sant Cugat del Valles (Spania, lângă Barcelona), Saue Vallavalitsus (Estonia) și Sfântu Gheorghe. Potrivit reprezentanților  Primăriei Brașov, dintre cele 10 orașe, testarea efectivă se va face în trei dintre acestea, pe listă fiind și  orașul nostru.
Pe baza rezultatelor proiectului, orașele europene ar trebui să poată să se adapteze și să adopte politici de mobilitate urbană inteligentă.
 
Pentru proiect a fost solicitată o finanțare europeană de un milion de euro
Deocamdată, pentru acest proiect a fost depusă o cerere în vederea obținerii unei finanțări nerambursabile de la Uniunea Europeană, în valoare de un milion de euro.
Conform autorilor proiectului, vehiculele autonome pot reprezenta o soluție pentru asigurarea legăturii  între zonele urbane defavorizate (slab deservite) și rețeaua principală de transport public. De asemenea aceste vehicule ar putea înlocui liniile de transport public din zonele periurbane/rurale care sunt neeconomice. De altfel, reprezentanții municipalității brașovene au precizat că vehiculul va ajunge în Brașov după semnarea contractului, iar acest lucru nu se va întâmpla în următoarele săptămâni.
După ce Brașovul a primit confirmarea că este pe lista scurtă a orașelor în care se testează autobuzul, primarul municipiului, George Scripcaru, a declarat că „ne gândim și la cele mai noi soluții de transport, cel puțin să le testăm, pentru a vedea cât de eficiente sunt sau care este percepția brașovenilor față de aceste alternative. Când cei de la RATBV mi-au spus de acest proiect, le-am spus că ar trebui să ne implicăm și noi și să testăm o astfel de soluție. Poate nu este una pe care o putem implementa pe termen scurt sau una care să se aplice pe traseele actuale, dar în anumite situații poate fi mai ieftin să aduci călătorii dintr-o anumită zonă la rețeaua principală de transport sau să fie utilizat de turiștii care vor să viziteze centrul istoric. Este o soluție de viitor, dar nu unul foarte îndepărtat”. 
Edilul a precizat că în acest proiect este implicată și Universitatea Transilvania din Brașov, RATBV, dar și reprezentanți ai mediului privat. Totodată, la invitația municipalității din Brașov, în proiect a fost implicat și operatorul de transport din Sfântu Gheorghe.
+6 -3

Comentarii

'Gerhard Krauss'

2020-09-24 14:57:19


'Da,dece sa nu fie si soferii someri,cu atata automatizare ne taiem craca singuri.O singura parte rozitiva,soferul nu mai este de vina....'

'rammstein'

2020-09-24 06:49:02


'pai ce e singurul care circula fara sofer prin brasov?>>>>...'

'Zah Ioan'

2020-09-24 04:43:18


'O initiativa buna.Multa stima celor care au conceput un asemenea sistem de transport si celor care il aplica.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Braşovul nu se deşertifică

    Braşovul nu se deşertifică

    Dar poate avea probleme cu terenurile degradate. O problemă a judeţului nostru este suprapăşunatul

    2022-08-10 citeste mai mult
  • Ultima soluţie

    Preşedintele Klaus Iohannis susţine că nu vede motive pentru o nouă perioadă de carantină. Cu un număr de ​„Nu văd motive pentru un aşa numit lockdown, pentru o situaţie în care[...]

    2020-09-24 citeste mai mult
  • Euthyrox românesc

    Premierul Ludovic Orban a declarat că România va încerca să introducă în fabricaţie medicamentul Euthyrox, care este vital pentru pacienţii cu afecţiuni ale tiroidei şi care[...]

    2020-09-24 citeste mai mult
  • Milionul de case pustii

    Institutul Naţional de Statistică susţine că, în România, sunt peste 8,5 milioane de locuinţe, iar aproape 20% sunt nelocuite, peste un milion de apartamente şi case, potrivit datelor[...]

    2022-08-10 citeste mai mult
  • Cu rimă

    „Să aveţi o vacanţă plăcută şi inflaţie scăzută”, aşa a încheiat guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, conferinţa de marţi, 9 august, după prezentarea raportului asupra inflaţiei. Conform[...]

    2022-08-10 citeste mai mult
banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional