Curs BNR

1 EUR = 4.9447 RON

1 USD = 4.3575 RON

1 GBP = 5.9367 RON

1 XAU = 254.8024 RON

1 AED = 1.1864 RON

1 AUD = 3.1424 RON

1 BGN = 2.5282 RON

1 BRL = 0.7828 RON

1 CAD = 3.4926 RON

1 CHF = 4.7586 RON

1 CNY = 0.6866 RON

1 CZK = 0.2037 RON

1 DKK = 0.6644 RON

1 EGP = 0.2774 RON

1 HUF = 1.3868 RON

1 INR = 0.0586 RON

1 JPY = 3.8052 RON

1 KRW = 0.3664 RON

1 MDL = 0.2407 RON

1 MXN = 0.2143 RON

1 NOK = 0.4975 RON

1 NZD = 2.9613 RON

1 PLN = 1.0927 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0570 RON

1 SEK = 0.4775 RON

1 TRY = 0.3204 RON

1 UAH = 0.1534 RON

1 XDR = 6.1121 RON

1 ZAR = 0.2833 RON

Editia 7620 - 20 ian 01:50

Străzile din Brașov, „poligon” pentru testarea unui autobuz fără șofer

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 24 sepembrie 2020

Vehiculul se va „orienta” cu ajutorul laserului, GPS-ului și a altor senzori

Străzile din Brașov, „poligon” pentru testarea unui autobuz fără șofer
Brașovul este unul dintre cele trei orașe din Europa selectate pentru a testa un autovehicul de transport public de persoane autonom (fără șofer), în cadrul proiectului „Smart urban mobility involving autonomous vehicles” (Mobilitate urbană inteligentă utilizând vehicule autonome), depus pentru finanțare la Uniunea Europeană, ce își propune să promoveze această soluție de transport.  
Un astfel de vehiculul autonom are capacitatea de a percepe mediul înconjurător cu ajutorul senzorilor, de a prelucra datele primite și de a acționa în mod corect în funcție de datele primite. Sistemele de navigație și detecție ale vehiculului autonom combină tehnologii precum senzorii Lidar (măsurarea distanțelor cu laser), camere video, GPS RTK (real-time kinematic GPS), IMU (sisteme de măsurare inerțiale) și odometrie.
În acest proiect este implicată compania Siemens, precum și 10 orașe din toată Europa, respectiv Barcelona (Spania),  Brașov, Braunschweig (Germania), Budapesta, Debrecen (Ungaria), Helmond (Olanda),  Pavia (Italia), Sant Cugat del Valles (Spania, lângă Barcelona), Saue Vallavalitsus (Estonia) și Sfântu Gheorghe. Potrivit reprezentanților  Primăriei Brașov, dintre cele 10 orașe, testarea efectivă se va face în trei dintre acestea, pe listă fiind și  orașul nostru.
Pe baza rezultatelor proiectului, orașele europene ar trebui să poată să se adapteze și să adopte politici de mobilitate urbană inteligentă.
 
Pentru proiect a fost solicitată o finanțare europeană de un milion de euro
Deocamdată, pentru acest proiect a fost depusă o cerere în vederea obținerii unei finanțări nerambursabile de la Uniunea Europeană, în valoare de un milion de euro.
Conform autorilor proiectului, vehiculele autonome pot reprezenta o soluție pentru asigurarea legăturii  între zonele urbane defavorizate (slab deservite) și rețeaua principală de transport public. De asemenea aceste vehicule ar putea înlocui liniile de transport public din zonele periurbane/rurale care sunt neeconomice. De altfel, reprezentanții municipalității brașovene au precizat că vehiculul va ajunge în Brașov după semnarea contractului, iar acest lucru nu se va întâmpla în următoarele săptămâni.
După ce Brașovul a primit confirmarea că este pe lista scurtă a orașelor în care se testează autobuzul, primarul municipiului, George Scripcaru, a declarat că „ne gândim și la cele mai noi soluții de transport, cel puțin să le testăm, pentru a vedea cât de eficiente sunt sau care este percepția brașovenilor față de aceste alternative. Când cei de la RATBV mi-au spus de acest proiect, le-am spus că ar trebui să ne implicăm și noi și să testăm o astfel de soluție. Poate nu este una pe care o putem implementa pe termen scurt sau una care să se aplice pe traseele actuale, dar în anumite situații poate fi mai ieftin să aduci călătorii dintr-o anumită zonă la rețeaua principală de transport sau să fie utilizat de turiștii care vor să viziteze centrul istoric. Este o soluție de viitor, dar nu unul foarte îndepărtat”. 
Edilul a precizat că în acest proiect este implicată și Universitatea Transilvania din Brașov, RATBV, dar și reprezentanți ai mediului privat. Totodată, la invitația municipalității din Brașov, în proiect a fost implicat și operatorul de transport din Sfântu Gheorghe.
+6 -3

Comentarii

'Gerhard Krauss'

2020-09-24 14:57:19


'Da,dece sa nu fie si soferii someri,cu atata automatizare ne taiem craca singuri.O singura parte rozitiva,soferul nu mai este de vina....'

'rammstein'

2020-09-24 06:49:02


'pai ce e singurul care circula fara sofer prin brasov?>>>>...'

'Zah Ioan'

2020-09-24 04:43:18


'O initiativa buna.Multa stima celor care au conceput un asemenea sistem de transport si celor care il aplica.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional