Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 18:18

Str. Mureșenilor devine pietonal!

Autor: Cristina BÃILÃ

Publicat la 20 februarie 2012

Pentru accesul autoturismelor va fi realizată o ocolitoare a Cetății Brașovului. Noua arteră rutieră va porni de la Biblioteca Județeană, va urca pe Aleea de După Ziduri, va acoperi parțial pârâul Graft, pentru ca mai sus să intersecteze str

Str. Mureșenilor devine pietonal! Pentru accesul autoturismelor va fi realizată o ocolitoare a Cetății Brașovului. Noua arteră rutieră va porni de la Biblioteca Județeană, va urca pe Aleea de După Ziduri, va acoperi parțial pârâul Graft, pentru ca mai sus să intersecteze str. G. Barițiu. În zona Bastionului Graft și a Turnului Negru vor fi construite două tuneluri În scurt timp, în centrul istoric al Brașovului, mai precis între zidurile Cetății Brașovului, nu se va mai circula cu mașina. Toate străzile vor deveni pietonale, iar traficul auto se va putea desfășura pe o altă rută, respectiv pe o stradă nouă construită, pe la marginea pădurii, pe Aleea de După Ziduri și peste pârâul Graft. În zona Bastionului Graft și a Turnului Negru vor fi construite două tuneluri, tocmai pentru a proteja cele două monumente istorice. Aceasta este a doua etapă de protejare a centrului istoric. Prima oară s-a decis scoaterea traficului greu din zona istorică. Au fost înlocuite și autobuzele mai mari, acum transportul în comun realizându-se cu autobuze mai mici. Primarul George Scripcaru spune că acum s-a ajuns la faza a doua de protejare a centrului istoric, prin degrevarea circulației auto din zona de rezervație de arhitectură Cetate. „Am făcut deja primul pas, prin interzicerea traficului greu în zona istorică. Apoi am reabilitat și transformat arterele adiacente străzii Republicii în zone pietonale. Iar acum, prin acest proiect, vom devia traficul de pe str. Mureșenilor, redând astfel centrului vechi specificul și farmecul de altă dată. Pentru turiști, întreg ansamblul va deveni un punct de atracție, nu doar câteva obiective, cum sunt Biserica Neagră sau Casa și Piața Sfatului”, ne-a declarat primarul George Scripcaru. Până la realizarea noii străzi, în acest an va fi reabilitată și modernizată, cu fonduri europene, Piața Sfatului și pietonalul din jurul Bisericii Negre. Pentru acest al doilea obiectiv a fost organizat un concurs de arhitectură, câștigat de un grup de arhitecți brașoveni și bucureșteni. Planul municipalității de închidere a traficului auto în interiorul Cetății Brașovului prevede amenajarea unei străzi pe Aleea de După Ziduri. Conducerea Primăriei Brașov depus deja, la Direcția Județeană pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Național (DJCCPN) Brașov, proiectul „Amenajarea și dezvoltarea zonei Pârâul Graft – După ziduri”. După ce va fi primit avizul acestei instituții, proiectul va fi trimis la Ministerul Culturii. În proiect se prevede amenajarea unei parcări subterane, de la Biblioteca Județeană „George Barițiu” în sus, în fața porții de intrare în Liceul „Aprily Lajos”. Parcarea va avea o capacitate de 322 de locuri, pe patru niveluri terasate. Amenajările suparetane ale parcării vor respecta volumetria și curbele de nivel ale terenului, iar finisajele vor avea în vedere crearea unui fundal cât mai discret - un plan secund care să scoată în evidență Biblioteca Județeană - și care să se integreze în contextul actual. La final se prevede înierbarea și plantarea parțială a acoperișului, pentru o mai bună integrare în peisaj. Tot din acea zonă va începe noua stradă pe care vor putea circula autoturismele și autobuzele. Strada va urca pe Aleea de După Ziduri, va acoperi parțial pârâul Graft, pentru ca mai sus să intersecteze str. G. Barițiu. Această lucrare nu va afecta monumentele istorice de pe traseu. Proiectanții au găsit o soluție care prevede realizarea a două tuneluri, primul în zona Bastionului Graft și al doilea în vecinătatea Turnului Negru, pentru construirea căruia va trebui străpuns, cel mai probabil, blocul de rocă pe care este amplasat turnul. Mai mult, va fi menținut pietonalul „Aleea După Ziduri”, care va fi reparat și modernizat, urmând a fi amplasate piese de mobilier urban.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie