Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 21:05

Starbucks nu ajunge încă în Braşov din cauza schimbării de strategie a americanilor

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 22 august 2014

Grecii de la Marinopoulos discutau deschiderea unei cafenele în Piaţa Sfatului, dar americanii au decis să îşi schimbe strategia de business, amânând nepermis de mult semnarea contractului

Starbucks nu ajunge încă în Braşov din cauza schimbării de strategie a americanilor

Foto: 7.000 DE EURO PE LUNĂ. Atât erau dispuşi să dea Bisericii Evanghelice francizorii Starbucks pentru 200 de mp în Piaţa Sfatului.

Americanii de la Starbucks au negociat timp de câteva luni cu Biserica Evanghelică din Braşov închirierea unui spaţiu (foto) de peste 200 de metri pătraţi situat în Piaţa Sfatului. Deşi chiria era una modică pentru zona respectivă, de 7.000 de euro pe lună pentru spaţiul amintit, business-ul a fost anulat de reprezentanţii chiriaşului pe motiv că cei care deţin franciza Starbucks în România au amânat semnarea contractului mai mult de două luni.
Amânarea semnării contractului a fost, însă, motivată de restructurarea managementului. Practic, grecii de la Marinopoulos, care deţineau franciza Starbucks în România, au pierdut-o. Lanţul american de cafenele Starbucks, prezent pe piaţa locală din 2007, a anunţat recent că îşi schimbă strategia de business, urmând să apese pedala de acceleraţie şi să îşi dubleze reţeaua, după ce în ultimii patru ani a deschis o singură unitate. Astăzi, brandul Starbucks este adus în România prin intermediul unui joint-venture între mai mulţi antreprenori bulgari şi compania-mamă.
Starbucks are operaţiuni în 61 de ţări, cele mai multe cafenele (peste 10.000) fiind în SUA. În China există peste 700 de cafenele Starbucks, iar în Japonia peste 1.000. În România, Starbucks operează zece cafenele – majoritatea în Bucureşti.

Istoria brandului Starbucks
Istoria Starbucks a început să se scrie în 1971 (sub denumirea iniţială “Starbucks Coffee, Tea and Spice”), însă abia zece ani mai târziu se poate vorbi de Starbucks alături de părintele său spiritual, Howard Schultz. La acea vreme vicepreşedinte al unei companii producătoare de echipamente electrocasnice, Schultz a remarcat o mică firmă din statul Washington care comanda în cantităţi mari un anumit tip de boabe de cafea şi pentru a-şi satisface curiozitatea, s-a aventurat până în nord-vestul New York-ului. În scurt timp, mai exact în1982, a devenit directorul diviziei de retail şi marketing al Starbucks.
Într-una dintre călătoriile sale de afaceri din Milano, impresionat de expresso bar-urile italiene, şi-a propus să creeze o experienţă similară şi în Statele Unite, cafeaua espresso devenind elementul esenţial al viziunii lui Schultz. Însă şefii săi nu au fost cuprinşi de acelaşi entuziasm, ceea ce l-a determinat pe Schultz să părăsească Starbucks în 1985 şi să întemeieze propria companie, Il Giornale. Doi ani mai tarziu, proprietarii Starbucks au decis să îşi vândă afacerea, oportunitate pe care Schultz nu avea cum să o rateze şi pentru care a plătit 3,8 milioane de dolari.
Sub conducerea lui Howard Schultz, Il Giornale şi-a schimbat numele în Starbucks, şi a început rapida expansiune în toate colţurile Statelor Unite. În 1992, anul listării companiei la bursă, reţeaua Starbucks numără deja 165 de locaţii.
Prima filială din afara ţării a fost inaugurată în 1996, la Tokyo, iar în 1998 Starbucks a pătruns şi pe piaţa europeană, primele locaţii fiind inaugurate în Marea Britanie. Starbucks este povestea celei mai rapide creşteri din retail din întreaga istorie, depăşind chiar şi McDonald’s din acest punct de vedere.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie