Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 15:46

Starbucks anunţă din nou că sondează piaţa Braşovului

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 11 noiembrie 2014

O cafea la Starbucks costă între 5,5 şi 18 lei, iar bonul mediu este de circa 12 lei.

Starbucks anunţă din nou că sondează piaţa Braşovului
Lanţul american de cafenele Starbucks, prezent pe piaţa locală din 2007, vrea să ajungă în următorii cinci ani la 35 de cafenele în România faţă de doar zece în prezent. După ce şi-a concentrat atenţia pe Bucureşti şi doar pe trei alte oraşe din ţară - Cluj, Timişoara şi Constanţa - reţeaua deschide piaţa din Iaşi în acest an şi se uită şi către oraşe precum Craiova, Braşov sau Sibiu.
„Ne uităm la Braşov, Sibiu, Craiova, dar planul nostru pe următorii cinci ani vizează şi oraşe precum Oradea şi Arad. Putem să ajungem la 30-35 de cafenele în următorii cinci ani”, spune Costin Gheorghiu, district manager în cadrul Starbucks România.
El lucrează de şapte ani în companie, încă dinainte de a se deschide prima cafenea. A fost iniţial store manager în Plaza România, apoi în Vitan, unde a şi rămas timp de doi ani. Ulterior a preluat poziţia actuală - district manager – şi se ocupă de toată reţeaua din România. Anterior, executivul român a lucrat tot în industrie.
Starbucks şi-a schimbat începând cu acest an strategia, apăsând pedala de acceleraţie după ce în ultimii patru ani a deschis o singură unitate, în octombrie anul trecut, în centrul comercial Promenada. „Ştim cu toţii că în 2008-2012 lucrurile au fost mai dificile la nivel internaţional, dar începând cu 2013 am văzut o creştere, brandul a fost acceptat şi cerut de clienţii noştri.”
Compania a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 7 milioane de euro pe piaţa locală, în creştere cu 20% faţă de anul precedent şi cu 66% peste nivelul din 2010, primul an de criză pentru care există date financiare. „Vânzările au fost pozitive de la an la an, avem o creştere sănătoasă, motiv pentru care am hotărât să ne extindem. Puterea brandului ne ajută foarte mult”. O cafea la Starbucks România costă între 5,5 şi 18 lei, potrivit lui Gheorghiu. Bonul mediu este de circa 12 lei.
Starbucks a intrat pe piaţa locală în 2007 şi de atunci s-a extins prudent, până la zece unităţi în prezent. Începând cu 2014 însă compania a apăsat pedala de acceleraţie deschizând două cafenele - în Constanţa şi Pipera (Bucureşti) -, anunţând alte cel puţin trei unităţi noi  pentru următoarele luni – Hanul lui Manuc (Bucureşti) şi două în Iaşi – şi alte trei relocări. Astfel, Starbucks a închis cafeneaua din AFI Palace Cotroceni, însă a anunţat că deja a semnat cu mallul pentru un alt spaţiu. În ceea ce priveşte unităţile din America House – Piaţa Victoriei şi Promenada, acestea urmează a fi închise şi relocate anul viitor. Modificarea strategiei lanţului vine şi ca urmare a schimbării acţionariatului, grecii de la Marinopoulos pierzând franciza. Grecii au pierdut în ultimii ani şi Sephora (intrare directă), Marks&Spencer (intrare directă), Gap (închidere magazine).
Americanii de la Starbucks au negociat timp de câteva luni cu Biserica Evanghelică din Braşov închirierea unui spaţiu de peste 200 de metri pătraţi situat în Piaţa Sfatului. Deşi chiria era una modică pentru zona respectivă, de 7.000 de euro pe lună pentru spaţiul amintit, business-ul a fost anulat de reprezentanţii chiriaşului pe motiv că cei care deţin franciza Starbucks în România au amânat semnarea contractului mai mult de două luni.
Amânarea semnării contractului a fost, însă, motivată de restructurarea managementului. Practic, grecii de la Marinopoulos, care deţineau franciza Starbucks în România, au pierdut-o. Lanţul american de cafenele Starbucks, prezent pe piaţa locală din 2007, a anunţat recent că îşi schimbă strategia de business, urmând să apese pedala de acceleraţie şi să îşi dubleze reţeaua, după ce în ultimii patru ani a deschis o singură unitate. Astăzi, brandul Starbucks este adus în România prin intermediul unui joint-venture între mai mulţi antreprenori bulgari şi compania-mamă.
Starbucks are operaţiuni în 61 de ţări, cele mai multe cafenele (peste 10.000) fiind în SUA. 
În China există peste 700 de cafenele Starbucks, iar în Japonia peste 1.000.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie