Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8168 - 23 apr 10:57

Spinean vrea un aeroport mai mare la Ghimbav

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 18 mai 2017

Oferta consilierului PER: o şedinţă politică cu uşile închise, fără presă sau angajaţi CJ, în care să se discute deschis despre acest proiect

Spinean vrea un aeroport mai mare la Ghimbav

Consilierul judeţean braşovean Ionel Spinean (PER) a afirmat ieri, într-o conferinţă de presă, că va propune conducerii administraţiei judeţene să amâne elaborarea proiectului tehnic pentru lucrările la suprafeţele de mişcare ale Aeroportului Braşov - Ghimbav până la finalizarea studiului de fundamentare prin care se va stabili cea mai bună formă de continuare proiectului.
„În forma finală a studiului de fezabiliate din luna decembrie a anului trecut se arată că viitorul aeroport va putea prelua 200 de pasageri pe oră. De asemenea, este prevăzută o pistă de decolare-aterizare cu o lungime de 2.850 metri, cu posibilitatea de prelungire până la 3.300 de metri. Practic, este vorba de un aeroport categoria C-D, care nu permite efectuarea unor zboruri lungi. Totuşi, având în vedere că în acelaşi studiu sunt amintite, ca posibile destinaţii ale zborurilor de la Braşov ţări îndepărtate, precum Japonia, Coreea de Sud sau Argentina, este nevoie de includerea aeroportului într-o categorie superioară, respectiv B-C sau B. Am propus acest lucru în 9 mai, şedinţa de plen a Consiliului Judeţean în care s-a aprobat bugetul pentru elaborarea studiului  de fundamentare privind continuarea proiectului, iar schimbarea categoriei va fi luată în considerare prin acest document. Având în vedere această situaţie, cea mai bună decizie ar fi să se amâne elaborarea proiectului tehnic până la finalizarea studiului de oportunitate, astfel încât, în proiectare să fie luate în calcul şi noile date”, a declarat Spinean.
Alesul judeţean a precizat că aeroportul de la Braşov este, în forma propusă prin studiul de fezabilitate din luna decembrie 2016, mai mic decât cele din Sibiu, Târgu Mureş sau Timişoara. „Aeroportul de la Sibiu are o pistă cu o lungime de 3.000 de metri şi o capacitate de procesare de 300 de pasageri pe oră. Aeroportul de la Târgu Mureş are o pistă cu o lungime de 3.600 de metri, după ce a fost prelungită cea iniţială cu 1.600 de metri, iar capacitatea de procesare este de 580 de pasageri pe oră. Aeroportul de la Timişoara are o pistă de 3.500 de metri, pe care poate ateriza orice tip de aeronavă, şi o capacitate de procesare de 800 de pasageri pe oră, dintre care 500 pentru rute interne. Din punctul meu de vedere, actuala pistă a aeroportului de la Braşov ar trebui prelungită până la 3.500 de metri, astfel încât să nu mai existe restricţii în ceea ce priveşte aeronavele care pot ateriza, mai ales că este vorba şi de componenta cargo, care presupune transportul mărfurilor”, a mai spus Spinean.
Pe de altă parte, consilierul judeţean a anunţat că după următorul plen al CJ îi va convoca pe aleşii din toate partidele la o şedinţă „cu uşile închise”, la care să nu aibă acces nici presa, dar nici angajaţii din Consiliul Judeţean. „Vreau ca la respectiva şedinţă să discutăm deschis despre acest proiect şi să ne punem cu toţii de acord asupra modului în care acesta va fi finalizat. O şedinţă cu uşile închise este mult mai utilă, pentru că astfel vom evita declaraţiile pe care unii le fac doar pentru a apărea la televizor sau a fi citaţi într-o ştire”, a argumentat Spinean.

+2 -4

Comentarii

Haiduc

2017-05-18 18:05:20


Draga Mihai ! Salzburgul are o PISTA DE dECOLARE7 ATERIZARE DE 2750 m × 45 m ! Si are legatura Aeriana in toata Europa ! De unde ai atata Documentatie Falsa ! Mai uitate si in Wikipedia , inainte sa Comentez ceva Gresit !

mihai

2017-05-18 12:50:29


Acest domn Spineanu inainte nici nu dorea sa auda de aeroport.Acuma deodată vrea aeroport de dimensiuni mai mari.Ce se afla oare in spatele acestei schimbări de idee?Răspunsul se stie.. Acest domn este tot timpul Gica contra.

Mihai

2017-05-18 11:56:45


Cu o pista de 2.850 metri se poate zbura numai cu avioane mici, in tara. Mai departe de Constanta si Timisoara nu poti sa ajungi. Pentru Europa iti trebuie o pista mai lunga (avioane mai mari). Lucru pe care il spune si D-nul Spineanu. De ce sa facem un lucru prost cand putem sa facem un lucru bun?

Lazar

2017-05-18 10:33:22


D-le Spineanu, vrem in primul rand un aeroport.Dupa intrarea in functiune putem face inca o pista de 5.000 m unde sa poata ateriza orice avion din lume. Ce ziceti ?

Donald Trump

2017-05-18 09:42:52


Nenea de la PER (sluga PSD) umbla cu smecherii. Nu ii stau bine nici ochii in cap. Judetul Brasov are nevoie de legaturi cu Europa mai ales. Forta de munca din zona Brasov are nevoie de legatura cu Europa. Nu cunosc pe nimeni cine ar avea nevoie sa zboare in Argentina sau Corea de Sud. Argumentele aduse de catre nenea de la PER nu sunt chiar fara valoare dar in ritmul asta, si peste 20 de ani va mai gasi argumente pentru amanare.

CityZen

2017-05-18 09:30:21


ocupat tare Nelutu cu aeroportul asta. nu merge una, incearca alta.

Haiduc

2017-05-18 09:26:27


Mic sau Mare ! Intrebarea este : de unde Banii care si in momentul de fata este o piedica generala ? ! Vorba multa : Saracia OMULUI ! Fceti-le asa cum este in Prezent si daca este o solicitare mai MARE , se poate efectua Largire acestuia si fara sa fie afectate functionarea in mod normal al Aeroportului !

cristian

2017-05-18 06:43:34


Da sunt multi DESTEPTI care isi dau cu parerea Ionel Spinean este in afara problemei si un visator cind crede ca din Brasov se va zbura in Argentina sau Japonia,Tg. Mures are o pista mai lunga dar pasageri putini lucrind sub capacitate,vorba multa saracia omului Brasovul trebuie sa aiba legaturi in Europa pentru aceasta idee ar trebui sa lupte alesi nostri cat mai repede punerea in fuctie a Aeroprtului nu sa faca propaganda populista.

franck ribery

2017-05-18 06:22:00


Domnule Ion, ai perfecta dreptate, dar sa fim convinsi ca ce am votat asta avem.Pacat de acest proiect.

ion

2017-05-18 02:27:52


domnule mai sinteti multi? adica de 20 de ani de cind se vorbeste de aeroport nu ati avut timp sa veniti cu tot felul de asa zise imbunatatiri . Acum vreti sa amanati prioectul asta care este foarte vital pentru Brasov, ca vezi doamne nu se va putea zbura in Argentina !! P evoi nu va aresteaza nimeni ca subminati dezvoltarea regiunii acesteia pentru care sinteti plati sa o cresteti si nu sa o distrugeti ?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie