Curs BNR

1 EUR = 4.9737 RON

1 USD = 4.5689 RON

1 GBP = 5.9158 RON

1 XAU = 353.2067 RON

1 AED = 1.2439 RON

1 AUD = 3.0952 RON

1 BGN = 2.5430 RON

1 BRL = 0.8399 RON

1 CAD = 3.3553 RON

1 CHF = 5.0989 RON

1 CNY = 0.6298 RON

1 CZK = 0.1961 RON

1 DKK = 0.6666 RON

1 EGP = 0.0952 RON

1 HUF = 1.2665 RON

1 INR = 0.0547 RON

1 JPY = 2.8711 RON

1 KRW = 0.3319 RON

1 MDL = 0.2578 RON

1 MXN = 0.2577 RON

1 NOK = 0.4267 RON

1 NZD = 2.7907 RON

1 PLN = 1.1680 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0521 RON

1 SEK = 0.4334 RON

1 TRY = 0.1390 RON

1 UAH = 0.1114 RON

1 XDR = 6.0575 RON

1 ZAR = 0.2541 RON

Editia 8221 - 16 iul 09:12

„Soluţia salvatoare” pentru Autostrada Comarnic-Braşov?

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 20 iunie 2024

Proiectul este preluat de CNIR, o companie cu 11 angajaţi şi multe posturi vacante

„Soluţia salvatoare” pentru Autostrada Comarnic-Braşov?

După zeci de ani în care nu a trecut de etapa studiilor, proiectul autostrăzii Autostrada Comarnic - Braşov a fost urmează să fie implementat de Compania Naţională de Investiţii Rutieră (CNIR), o structură nou înfiinţată ce nu are, încă, organigrama completată. Despre ce va face noua companie a vorbit directorul acesteia, Gabriel Budescu, într-o emisiune difuzată de B1 TV.

7 drumuri. Şi unul pe hârtie, Ploieşti - Braşov
Acesta a explicat că CNIR ar urma să se ocupe de investiţiile noi, pe care le va prelua de la CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) în diferite faze de execuţie. Este vorba de 8 obiective rutiere, printre care, construcţia Autostrăzi Comarnic - Braşov, devenită între timp Ploieşti - Braşov.
„Primul proiect al CNIR este Braşov - Bacău (A13). Al doilea, împărţit în două, este A8 - Târgu Mureş - Târgu Neamţ. Aici sunt 6 loturi, din care două sunt scoase la licitaţie de CNAIR. Le vom prelua la CNIR în termen de 30 de zile de la finalizarea licitaţiei. Pe celelalte 4 le vom scoate noi la licitaţie. Există o perioadă de tranziţie a investiţiilor de la CNAIR la CNIR. Mai avem drumul expres Focşani - Brăila. Drumul expres Bacău - Piatra Neamţ. Aici studiul de fezabilitate e în derulare la CNAIR. Drumul expres Filiaşi - Târgu Jiu. Mai este Autostrada Ploieşti Braşov şi mai avem o analiză pe Bucureşti - Giurgiu”, a enumerat Budescu.
Despre Autostrada Ploieşti-Braşov acesta a menţionat că ar costa, după studiile de până acum, 5,6 miliarde de euro, însă suma ar putea creşte după terminarea studiilor geologice, care se desfăşoară în prezent. Spune că va pregăti temeinic proiectul pentru a nu genera întârzieri sau creşteri de costuri din cauza exproprierilor neprogramate.

Planul pe termen scurt al directorului CNIR: 8 maşini şi birouri moderne
Momentul în care CNIR poate prelua proiectele de investiţii este, însă, departe, având în vedere că această companie nu are organigrama completată. Mai exact, Budescu a menţionat că sunt ocupate 11 posturi, iar pentru alte 50 au fost lansate concursurile. Cât despre salarii, el a menţionat că un ingineri de drumuri ar primi net între 8.000 şi 9.000 de lei pe lună. În ceea ce priveşte bugetul instituţiei, conform declaraţiei reprezentantului CNIR, acesta se ridică la 34,2 milioane de lei, sursa de venituri fiind taxa de vinietă plătită de şoferi. Deşi sunt doar 11 angajaţi, el are în plan să cumpere 8 maşini şi să închirieze un „spaţiu modern”, acum ocupând 4 birouri în Ministerul Transporturilor, unde crede că nu e o atmosferă propice de lucru.

„Facem lucrurile în aşa fel încât lumea să nu ne mai înjure”
Directorul ţine ca cele 8 maşini CNIR să fie şi colantate, idee care a provocat întrebarea realizatorului emisiunii citate, Ştefan Etveş, dacă nu i-ar fi teamă să stea în trafic pe centura Capitalei sau pe Valea Oltului cu o maşină colantată CNIR. „Acuma, să nu ne asumăm? (...) Noi trebuie să facem lucrurile în aşa fel încât lumea să nu ne mai înjure”, a răspuns Budescu.

Ministrul Transporturilor ia în calcul un parteneriat public-privat pentru Autostrada Comarnic-Braşov
Chiar dacă a fost întors pe toate feţele în ultimii ani, proiectul Autostrăzii Comarnic - Braşov este, în acest moment, în etapa căutării surselor de finanţare. În timp, a fost luată în calcul varianta parteneriatului public privat, s-a renunţat apoi la ea, a fost analizată posibilitatea accesării banilor europeni, apoi s-a revenit, din nou, la ideea parteneriatului public-privat. De altfel, în 26 aprilie, premierul Marcel Ciolacu a anunţat că Autostrada Comarnic-Braşov va fi construită în parteneriat public-privat. „Am spus şi în Qatar, şi la Abu Dhabi şi o spun: Comarnic-Braşov se va face în parteneriat public-privat, pentru că sunt în jur de 4-5 miliarde de euro şi, ştim, pe banii atraşi de domnul Grindeanu, nu putem să-i dimensionăm pe toţi pentru Comarnic-Braşov”, a declarat Ciolacu în luna aprilie.
Pe de altă parte, în şedinţa Guvernului ce s-a desfăşurat la Braşov în 15 mai 2024 au fost aprobaţi indicatorii tehnico economici pentru sectorul de autostradă Cristian - Codlea, cu o lungime de 5,18 kilometri din judeţul Braşov şi o valoare estimată de 743,52 milioane lei (fără TVA). Potrivit actului normativ aprobat de Executiv, acest segment ar urma să fie finanţat din bani europeni.

+0 -7

Comentarii

'Rammstein'

2024-06-20 08:08:19


'6 km de autostradă aproape 200 milioane de euro...????!...'

'Gladiator'

2024-06-20 08:01:24


'Si uite asa pentru ca nu suntem in stare sa luam banii de la EU pentru ca stim noi de ce, ne \"integram\" in GCC (Gulf Cooperation Council) unde bani se obtin usor de la seici fara prea multe intrebari stanjenitoare referitoare la indicatori economici, datorii, etc., dar nu prea stim ca ne costa acest bani \"ieftini\". \nP.S. Oricum nu inteleg de ce trebuie infiintata o alta companie care sa se ocupe numai de \"investitii\". '

'mihai'

2024-06-20 05:32:38


'Nu ne intrece nimeni in infiintarea unor noi companii, comisii si asociatii complet inutile cu care este ciuruit bugetul tarii. Patinam in gol de 35 de ani...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie