Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 21:54

Sistem unic în România: mașinile, bicicletele și pietonii din Poiana Brașov, în „bule de lumină”. În stațiune este testat un nou model de iluminat inteligent

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 23 sepembrie 2020

Sistem unic în România: mașinile, bicicletele și pietonii din Poiana Brașov, în „bule de lumină”. În stațiune este testat un nou model de iluminat inteligent

Firma care se ocupă de iluminatul public din municipiul Brașov testează în Poiana Brașov, în parteneriat cu municipalitatea brașoveană, a implementat un sistem inteligent de iluminat, care permite reglarea intensitatea luminii atunci când pe stradă trec mașinile, bicicletele sau pietonii. Sistemul funcționează cu un ajutorul unui sistem radar și a unor senzori de mișcare (dispozitive instalate pe fiecare stâlp), iar în baza acestor date se creează o bulă de lumină (prin creșterea fluxului luminos) care se „deplasează” odată cu mașina, biciclistul sau pietonul. Radarul este setat să înregistreze viteze cuprinse între 10 km/h și 120 km/h, iar senzorii de mișcare măsoară vitezele cuprinse între 2 km/h și 25 km/h. De asemenea, pe stâlpi mai este instalat câte un luxometru, un termometru, o sursă de alimentare și un sistem de comunicație wirless. Sistemul funcționează autonom, fără a fi nevoie de comenzi dintr-un dispecerat. În Poiana Brașov, sistemul a fost testat (și este instalat) pe str. Poiana Soarelui, între intrarea din parcarea de la Șura Dacilor și accesul spre stația de telegondolă, echipamentele fiind montate pe toți cei 16 stâlpi de pe această stradă.

Obiectivul acestui sistem este de a crea condiții optime de circulație, dar și un consum adaptat nevoii reale din teren. Această tehnologie, nouă la nivel mondial, menține sistemul de iluminat public la un consum de 20%, iar în momentul când radarul sau senzorul de mișcare identifică un autovehicul, biciclist sau pieton, calculează viteza de mișcare a acestuia și, în funcție de această viteză, mărește intensitatea luminii pe un anumit tronson de stradă, iluminând astfel vehiculul sau persoana sesizată de senzor.   

Un sistem simplu, cu rezultate spectaculoase

Directorul general Flash Lighting Services (firma care asigură iluminatul în municipiul Brașov), Dan Vătăjelu, a declarat că acest sistem este un proiect pilot dezvoltat de specialiștii firmei. „Prin acest sistem, sistem, denumit «iluminat adaptiv», lumina este utilizată la intensitate maximă doar în momentul în care trece un pieton, un ciclist sau o mașină. Fiecare se plimbă, de fapt, cu propria bulă de lumină. Prin radarul care detectează viteza de deplasare se aprind în față luminile de pe 2, 3 sau 5 stâlpi de iluminat, pentru a asigura vizibilitate optimă pentru fiecare participant la trafic. Sistemul este destul de simplu și rezultatele sunt spectaculoase. În măsurătorile pe care le-am făcut în Poiana Brașov în ultimele 6 luni, reducerea consumului a fost de 70%”, a explicat Vătăjelu.

De ce a fost aleasă Poiana Brașov

Primarul Brașovului, George Scripcaru, a precizat că acest proiect face parte din Strategia „Brașov - Smart City” și reprezintă următoarea etapă de adaptare a iluminatului public. „Suntem primii din România care îl testăm. Am ales Poiana Brașov pentru că este o zonă care se pretează pentru implementarea unui astfel de  sistem, cu lungi perioade de timp când nu este circulație rutieră sau pietonală. Ne-am propus să extindem acest proiect și în zonele rezidențiale și în parcuri. Următoarea stradă pe care vom instala acest sistem este strada Zaharia Stancu, între intersecția cu Tudor Arghezi și Remat, o zonă în care circulația pe timpul nopții este destul de redusă, iar acolo avem carosabil, trotuar și pistă de biciclete, astfel încât sistemul de iluminat va putea reacționa la toate aceste categorii de participanți la trafic”, a declarat Scripcaru.

+4 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie