Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7221 - 04 iun 07:16

Sindicatele feroviare din complexul Braşov se pregătesc de grevă generală

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 21 octombrie 2015

Joi vor picheta sediul Regionalei CFR Braşov şi Prefectura

Sindicatele feroviare din complexul Braşov se pregătesc de grevă generală
Sindicatele feroviare din complexul CFR Braşov pregătesc o acţiune de protest faţă de condiţiile în care se află sistemul feroviar din România. Aceasta va avea loc joi, în faţa sediului Regionalei CF Braşov şi a Prefecturii. 
Ceferiştii vor protesta, astfel, faţă de lipsa contractelor colective de muncă la societăţile din sistemul feroviar, precum şi faţă de neasigurarea unei finanţări corespunzătoare a sistemului feroviar şi lipsa cadrului legal necesar dezvoltării acestui mijloc de transport. „Atragem atenţia asupra finanţării discriminatorii a transportului feroviar faţă de transportul rutier prin faptul că în preţul motorinei utilizată la calea ferată se regăseşte atât acciza de 7 eurocenţi, cât şi taxa de drum, taxe din care se finanţează infrastructura de transport rutieră. Considerăm normal ca aceste taxe să se întoarcă către calea ferată pentru întreţinerea, repararea şi modernizarea infrastructurii de transport feroviar”, arată liderii sindicali ai ceferiştilor într-un comunicat. 
 
Fără echipament de protecţie
De asemenea, ceferiştii braşoveni se plâng şi de condiţiile grele de muncă şi de lipsa echipamentului de muncă şi a celui de protecţie. „Pe lângă responsabilităţile specifice funcţiei, lucrătorii feroviari sunt expuşi în permanenţă unor riscuri mortale, în desfăşurarea atribuţiilor de serviciu. Aceştia fac tot ce pot în condiţiile în care se gospodăresc în regie proprie, cumpărându-şi scaune, linoleum, perdele, zugrăvindu-şi spaţiile de la locul de muncă, intervin la deranjamente cu maşinile proprii, cu scule cumpărate din puţinul salariu reprezentând de fapt contravaloarea muncii lor ce ar trebui destinată exclusiv întreţinerii familiei, lucrând în condiţii extreme la temperaturi foarte ridicate vara şi scăzute iarna, pe un teren accidentat fără alte căi de acces. Condiţiile de muncă (:::) sunt la nivelul unei ţări din Africa, nu la nivelul unei ţări europene în anul 2015: fără apă, fără toalete, cu spaţii nezugrăvite, fără încălzire, multe cu usi si ferestre clasice de lemn sau metal care nu etanşează, fără asigurarea unui minim decent si  necesar pentru menţinerea unei stări de sănătate care să  permită lucrătorului feroviar atingerea pragului de pensie de 65 de ani”. 
Angajaţii din sistem susţin, de asemenea, că echipamentul individual de protecţie se cumpără „în cantităţi insuficiente, la această dată existând mari restanţe la acordare conform normativului”.
 
Ministerul plăteşte 150 de lei eşalonat în trei ani
Ceferiştii braşoveni sunt nemulţumiţi şi de modul în care se aplică Ordinul Ministerului Transporturilor nr. 1067/2015 privind stabilirea procedurii de efectuare a plăţii sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială, stabilite în favoarea personalului Ministerului Transporturilor şi al unităţilor ce funcţionează în subordinea sa, devenite executorii până la data de 31 decembrie 2015
Pe 8 octombrie, Ministerul Transporturilor a emis ordinul 1067/2015 privind stabilirea procedurii de efectuare a plăţii sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială. „Atragem atenţia asupra faptului că personalul încadrat în societăţile feroviare nu este salarizat din fonduri primite de la bugetul statului, ci din încasările societăţilor, funcţiile feroviare nefiind cuprinse în legea salarizării unice a bugetarilor. Mai mult, sumele restante/salariat, cu mici excepţii, au o valoare relativ mică (între 150 lei şi 3.000 lei), astfel încât se poate ajunge în situaţia absurdă ca unui salariat să îi fie eşalonată la plată suma de 150 lei pe 5 ani”.
Ceferiştii sunt decişi să continue acţiunile de protest şi să treacă chiar la grevă generală „în cazul în care Statul Român prin Guvernul României nu îşi va asuma rolul de patron, atât prin alocarea resurselor necesare întreţinerii infrastructurii feroviare, cât şi prin asigurarea unei salarizări corespunzătoare raportate la responsabilităţile şi pregătirea necesară pentru a fi lucrător la calea ferată”.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional