Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 01:52

Scump, de 10 ori mai scump

Autor:

Publicat la 17 august 2013

Cel mai scump tronson de autostradă construit în România în ultimii ani este Gilău-Câmpia Turzii-Turda, cu un cost mediu per kilometru de circa 23 de milioane de euro, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). La polul opus, cea mai ieftină autostradă construită în România este Timişoara-Arad, unde costul pe kilometru a ajuns la circa 3,5 milioane de euro. În ţările din regiune, un kilometru de autostradă ajunge să coste şi 2,2 milioane de euro, aşa cum este cazul autostrăzii Stara Zagora-Karnobat din Bulgaria. De asemenea, în Ungaria un tronson de 32 de kilometri între Szeged şi Mako a costat 6,6 milioane de euro pe kilometru. În Polonia însă, construcţia unui kilometru de autostradă a ajuns la 30 de milioane de euro, în cazul unei porţiuni de nouă kilometri care trece prin apropierea capitalei Varşovia. Pe de altă parte, „costul unei autostrăzi depinde de relieful pe care este construită, însă diferenţele de preţ pot proveni în special din soluţiile tehnice adaptate pe parcursul lucrărilor”, spune Alexandru Dobre, preşedinte de onoare al Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO).
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie