Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 19:48

„Scenariul Fartec” și la Prejmer? Problemele la pasajul de la intersecția DN 10-DN 11 sunt mai grave decât se estimase inițial

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 14 sepembrie 2022

„Scenariul Fartec” și la Prejmer? Problemele la pasajul de la intersecția DN 10-DN 11 sunt mai grave decât se estimase inițial

Începute în 1 septembrie, lucrările la pasajul de la nodul rutier de la Prejmer (intersecția DN 10 cu DN 11) sunt în etapa decopertărilor și demolărilor. Mai exact, în această perioadă se lucrează la demontarea unor grinzi de beton, iar constructorul a început să descopere că situația este mult mai gravă decât se estima inițial. „Cu cât avansează mai mult, șantierul pentru punerea în siguranță a pasajului de pe DN11, cu atât mai mult ies la iveală și problemele grave din suprastructură. Grinzile care urmează să fie schimbate prezintă degradări avansate la structura de rezistență, iar lucrările de demolare trebuie realizate cu maximă prudență”, a declarat directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov, Tudor Duțu.

Având în vedere aceste probleme, el a anunțat că „în perioada imediat următoare traficul pe pasaj va fi complet restricționat”. În prezent, pe acest pasaj se circulă alternativ, pe câte o bandă, iar traficul rutier este semaforizat.

Termen de punere în siguranță a pasajului de la Prejmer: patru luni

Conform proiectului, pentru punerea în siguranță a pasajului, în primă instanţă se vor demonta câte trei grinzi de pe fiecare deschidere. În total vor fi schimbate nouă grinzi, iar în locul lor se vor monta câte două grinzi pe fiecare deschidere. De asemenea, proiectul prevede realizarea unor reparaţii cu mortare speciale, montarea unor parapete între suprafaţa carosabilă şi trotuare, dar şi alte intervenţii la structura de rezistenţă.

Reparaţiile la podul de la Prejmer costă aproximativ 5 milioane de lei şi sunt realizate de Asocierea Arhipro Developement SRL – SC Zohir 84 Construct SRL, iar termenul de finalizare a lucrărilor, conform contractului, este de patru luni.
Pasajul a fost construit în anul 1983 şi nu a mai trecut prin reparaţii de amploare până acum.

Lucrările la Pasajul Fartec au durat șase ani

Situația de la Prejmer pare asemănătoare cu cea de la pasajul vechi de la Fartec din Brașov, unde, la fel, după ce au fost începute lucrările de reabilitare, constructorul a descoperit probleme mult mai grave decât cele estimate inițial. În aceste condiții, lucrările au durat șase ani (2015 - 2021), iar proiectul a făcut obiectul multor ironii din partea brașovenilor, mai ales după ce constructorul a montat un cort (căruia oamenii îi spuneau „seră”) pentru a putea lucra și în perioadele ploioase.

 

+8 -2

Comentarii

'Vasile'

2022-09-14 22:54:59


'@ Victor brasoveanul: Nu se poate face curba la dreapta de pe prima bandă pentru că nu e loc din cauza căii ferate!'

'DOREL'

2022-09-14 19:59:53


'DE CE SA NE MAI MIRAM DE DEZASTRUL DE SUB ASFALT???,, SANT DE REGULA NISTE PERSOANE AN HAINE REFLECTORIZANTE CU CANTARE UNDE URCA TIRU / DEGEABA.ACESTIA AR TREBUI SA REPARE PODU, /VALURILE,DIN SOSEA, ai,gasiti la Caprioara la Codlea,intersectie cu Strandul,PECO.\nUN T.I.R.ANCARCAT CU CARTOFI,/ SFECLA AN CAMP LA 40T.FACE PE CANTAR 60T.MULTUMIM.'

'Victor brasoveanul'

2022-09-14 08:33:12


' Reparatii de „aprximativ” 5 milioane? Traditia ne arata ca vor fi nenumarate acte aditionale cu lucrari neprevazute, scumpiri, criza materialelor, lipsa fortei de munca etc. Solutia civilizata in asemenea situatii este demolarea si constructia unui nou pasaj. Iar, noul pasaj sa fie cu devierea spre dreapta de pe prima banda (din directia Brasov spre Prejmer) nu de pe banda de langa axul drumului, ceea ce creaza confuzii si risc de accidente.'

'Barbu Gh.'

2022-09-14 07:21:36


'Cunoaștem „poezia”. O auzim cu toții când chemăm un „meșter” în casă. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie