Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 02:32

Scăpați-ne de TVA la încasare!

Autor:

Publicat la 15 decembrie 2012

Fiscaliștii cer anularea marii „facilități” Foto: CONFUZ ȘI CONTRADICTORIU. În cazul încasărilor în numerar prevederile sunt confuze și contradictorii, remarcă ARSIT

Scăpați-ne de TVA la încasare! Fiscaliștii cer anularea marii „facilități” Foto: CONFUZ ȘI CONTRADICTORIU. În cazul încasărilor în numerar prevederile sunt confuze și contradictorii, remarcă ARSIT. „De exemplu: dacă o factură se încasează 50% în numerar și 50% prin bancă se va scrie pe ea TVA la încasare sau nu?”. Autoritățile trebuie să abroge sistemul plății TVA la încasare, ale cărui norme de aplicare au fost aprobate de guvern la începutul lunii noiembrie și care ar trebui să intre în vigoare la 1 ianuarie 2013, a cerut Asociația pentru Reformarea Sistemului de Impozite și Taxe (ARSIT). Introdusă de Guvern ca o mare facilitate fiscală, noua prevedere nu face decât să încurce lucrurile. Beneficiile sunt mici, iar costurile implementării destul de mari. „ARSIT a transmis deja Ministerului Finanțelor Publice o scrisoare prin care atenționează asupra faptului că acest sistem, prin modul în care a fost implementat, nu respectă principiile de neutralitate și nu aduce reduceri semnificative de costuri pentru agenții economici. Mai mult, ARSIT a menționat în această scrisoare că, pentru a reprezenta o facilitate, sistemul trebuia să fie opțional, lăsat la libera alegere a contribuabilului și nu impus”, se menționează în comunicatul Asociației. „Sistemul nu este un sistem real de TVA la încasare (întrucât dacă factura nu s-a încasat în 90 de zile, TVA tot trebuie colectat și apoi virat la stat) și nu respectă principiile de neutralitate a TVA. (...) Plata TVA-ului la încasare nu este un «cadou» al statului către contribuabili. Ceea ce plătesc unii contribuabili mai târziu primesc alți contribuabili, corespunzător, mai târziu”, a declarat Octavian Radu, membru fondator și președinte ARSIT. Costuri administrative prea mari ARSIT vine și cu o serie de argumente potrivit cărora costurile de implementare a măsurii sunt prea mari. Iată în ce constau acestea: adaptare softuri, evidența facturilor de achiziții trebuie făcută pe tip de furnizor (aplică/nu aplică) și în cadrul furnizorului pe tip de operațiuni (cu TVA la încasare/fără TVA la încasare), în cadrul operațiunilor pe tip de încasare (cash/bancă), evidența facturilor de vânzări trebuie făcută pe tip de beneficiari: persoane juridice vs persoane fizice, persoane afiliate vs persoane neafiliate etc. Totodată, menționează ARSIT, fiecare furnizor va trebui verificat (la fiecare factură) și în Registrul persoanelor care aplică TVA la încasare. Până acum deja fiecare furnizor trebuia verificat în Registrul contribuabililor inactivi și Registrul persoanelor înregistrate in scop de TVA.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie