banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9770 RON

1 USD = 4.5937 RON

1 GBP = 5.9445 RON

1 XAU = 447.8879 RON

1 AED = 1.2507 RON

1 AUD = 2.8888 RON

1 BGN = 2.5447 RON

1 BRL = 0.8094 RON

1 CAD = 3.2054 RON

1 CHF = 5.2096 RON

1 CNY = 0.6335 RON

1 CZK = 0.1991 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0908 RON

1 HUF = 1.2460 RON

1 INR = 0.0535 RON

1 JPY = 3.0780 RON

1 KRW = 0.3139 RON

1 MDL = 0.2543 RON

1 MXN = 0.2276 RON

1 NOK = 0.4357 RON

1 NZD = 2.6445 RON

1 PLN = 1.1862 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0543 RON

1 SEK = 0.4547 RON

1 TRY = 0.1206 RON

1 UAH = 0.1106 RON

1 XDR = 6.1073 RON

1 ZAR = 0.2523 RON

Editia 8387 - 25 mar 04:39

Scandalul „n-a venit trenul din Franţa”

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 07 februarie 2025

Scandalul „n-a venit trenul din Franţa”

Acuzaţii grave ale şefului CFR Călători. Potrivit acestuia, statul român se pregăteşte să renunţe la aproape 191 de milioane de lei, adică mai bine de 38,3 milioane de euro, penalităţi de întârziere pe care francezii de la Alstom ar trebui să le plătească pentru că nu au reuşit să livreze până acum decât 2 din cele 37 de trenuri electrice cumpărate cu bani europeni de Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Deocamdată doar unul circulă pe ruta Bucureşti-Braşov. Şeful companiei feroviare spune că a pierdut bani pentru că francezii de la Alstom nu s-au putut ţine de graficul iniţial de livrare al trenurilor. CFR Călători ar fi trebuit să primească 12 dintre ele. „Trebuia să avem cele 12 rame în februarie 2024. Eu am calculat un minus de neîncasări, nu de prejudiciu, de vreo 30 de milioane de lei. Noi vom face o sesizare în instanţă şi vom da în judecată ARF, iar dacă statul îşi permite să-mi plătească aceste penalităţi mie şi să nu le recupereze de la cei care au creat acest prejudiciu, respectiv Alstom, nu e treaba mea”, a declarat Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători.
Un act adiţional semnat pe 30 septembrie 2024 între Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF) şi producătorul francez, care extinde până în ianuarie 2026 termenul de livrare pentru toate cele 37 de trenuri, aduce după sine şi anularea penalităţilor aplicate deja celor de la Alstom, spune acesta. Părere pe care francezii o împărtăşesc. Într-un document obţinut de Digi24 , aceştia transmit ARF că prin acest act adiţional şi noul grafic de livrare prezentat pe 3 octombrie, se închide practic discuţia despre cauzele întârzierilor livrării trenurilor şi penalităţile aferente.
„Nu pot accepta aşa ceva şi probabil că se va ajunge tot în instanţă şi vom câştiga ca la metrou”, spune, însă, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Ştefan Roşeanu, fostul preşedinte al ARF, spune şi el că graficul prezentat de Alstom este unul de informare, „ca mai departe Autoritatea să informeze operatorii feroviari când vor primi aceste trenuri, dar nu a fost acceptat de către ARF ca acest grafic să vină şi sa aducă anularea penalităţilor”.
Peste 2,4 miliarde de lei costă achiziţia celor 37 de garnituri. În aceşti bani intră şi întreţinerea ramelor timp de 15 ani. Fiecare va avea 6 vagoane, 351 de locuri, Wi-Fi, prize cu USB, coşuri de gunoi pentru colectare selectivă, sistem de monitorizare şi de informare.

+0 -5

Comentarii

'Lazar'

2025-02-07 10:33:58


'Toti cei care au semnat actul aditional dati afara urgent.Incompetentilor'

'Aurel Amalinei'

2025-02-07 10:21:54


'Suntem inselati si furati peste tot si de toti nemernicii.Suntem cea mai prosta natie,asa se intampla cand romanii voteaza de 35 de ani cu ochiii inchisi acelesi partide'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie