Curs BNR
1 EUR = 4.9764 RON
1 USD = 4.8074 RON
1 GBP = 5.8878 RON
1 XAU = 420.3419 RON
1 AED = 1.3089 RON
1 AUD = 2.9923 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.7970 RON
1 CAD = 3.3305 RON
1 CHF = 5.2778 RON
1 CNY = 0.6600 RON
1 CZK = 0.1977 RON
1 DKK = 0.6670 RON
1 EGP = 0.0956 RON
1 HUF = 1.2089 RON
1 INR = 0.0555 RON
1 JPY = 3.0818 RON
1 KRW = 0.3335 RON
1 MDL = 0.2575 RON
1 MXN = 0.2314 RON
1 NOK = 0.4215 RON
1 NZD = 2.7049 RON
1 PLN = 1.1702 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0481 RON
1 SEK = 0.4337 RON
1 TRY = 0.1348 RON
1 UAH = 0.1140 RON
1 XDR = 6.2558 RON
1 ZAR = 0.2577 RON
Publicat la 10 ianuarie 2025
Scaune înghesuite, unele cu vedere „la perete”, loc puţin pentru bagaje şi restricţii de viteză
Introdusă în circulaţie în 20 decembrie 2024 pe ruta Bucureşti – Braşov, noua ramă electrică Alstom Coradia Stream are şi destule puncte slabe, se arată într-o analiză publicată pe site-ul România Feroviară. Cel puţin în ceea ce priveşte locurile la clasa a 2-a, concluzia este că garnitura nu este potrivită pentru curse lungi: „Principala problemă este spaţiul. Scaunele sunt înghesuite, iar pasagerii sunt puşi, de multe ori, în situaţia de a sta nemişcaţi pentru perioade lungi. Scaunele situate spate în spate sunt foarte înghesuite, iar unei persoane cu înălţimea de 1,85 m îi mai rămân 2-3 cm între genunchi şi spătarul scaunului din faţă. De asemenea, scaunele de la clasa a 2-a sunt şi înguste, au undeva la 40 cm, hai 45 cm lăţime”.
Privelişte… de tablă
De asemenea, unele scaune nu sunt în dreptul geamurilor, ci a „peretelui”, astfel că singura privelişte a călătorilor este o „bucată de tablă”.
Unde nu-i cuierul…
Un alt detaliu ignorat de proiectanţi este lipsa cuierelor la clasa a 2-a, extrem de necesare iarna, când pasagerii vin cu haine voluminoase. Pentru a nu sta cu haina în braţe, singura soluţie este să o pui deasupra, la consola suport pentru bagaje, care, la fel, este destul de mică.
Cu aerul condiţionat deasupra capului
Nici instalaţia de climatizare nu a fost lăudată. Sistemul de climatizare este implementat în cea mai nefericită soluţie tehnică. Fantele de direcţionare a aerului cald/rece sunt poziţionate deasupra capului călătorilor, în unele locuri la nici 40-50 cm distanţă, iar vara, când afară vor fi 38 de grade Celsius, iar la interior, instalaţia de climatizare bagă 16 grade Celsius, călătorii vor avea probleme.
Unde pui valizele?
Rasteluri pentru bagaje voluminoase există, dar şi acestea sunt insuficiente, iar oamenii care pleacă în concediu, unii dintre ei cu multe bagaje, vor avea o problemă când vor fi puşi în situaţia de a găsi un loc pentru ele, mai ales că şi culoarul este îngust.
Mai mult spaţiu la clasa 1
La clasa 1, spaţiile sunt ceva mai generoase, distanţa faţă de scaunul din faţă fiind ceva mai mare şi există cuiere. De asemenea, şi culoarul este mai lat, având în vedere că pe una dintre laturi este doar un rând de scaune. Totuşi, şi la clasa 1 sunt scaune „cu vedere” la perete. În plus, în zonele unde scaunele sunt faţă în faţă au fost montate nişte măsuţe extrem de mici, pe care este extrem de greu să pui in laptop.
Scările retractabile, un plus al noilor trenuri
Pe de altă parte, la capitolul plusuri, în analiza amintită, au fost prezentate toaletele, dar şi scările retractabile, care, cel puţin la Gara Braşov se potrivesc „la milimetru” cu peroanele.
De asemenea, la capitolul plusuri, este amintit designul interior (combinaţia de culori cu tapiţeria scaunelor şi podeaua care imită parchetul laminat), dar şi faptul că prizele sunt funcţionale. Apreciat este şi faptul că a fost amenajată o zonă pentru biciclete.
În final, concluzia celor care au realizat această analiză este că noile rame electrice sunt mai potrivite pentru trasee scurte, nu pentru curse lungi, gen Bucureşti – Craiova – Timişoara – Arad.
„Care om sănătos ar rezista atâtea ore contorsionat într-un scaun înghesuit, cu loc limitat pentru bagaje şi să mai prinzi să stai atâtea ore pe un loc fără privelişte la geam?”, se arată în respectiva analiză.
'Barbu Gh.'
2025-01-11 10:37:55
'Când te gândești că pe vremea comuniștilor „cei răi” așa ceva se producea la noi. Acum, în capitalismul „cel bun” doar se importă.'
'Lucia '
2025-01-10 10:38:04
'Parcă e cumpărat de pe Temu. '
'Saon Florina'
2025-01-10 08:38:18
'Un mare plus scările retractabile.Ma gandesc la toate peroanele gărilor de pe ruta Constanta -MangaliaIn aceste gări coborârea,urcarea devin adevărate provocări,adevărate cascadorii in care îți Riști viața.'
'cristian'
2025-01-10 05:38:28
'Prostaovani platiti regeste care sunt responsabili de achizitionare lor calatoresc cu masina ar trebui pusi sa tina loc de cuier in trenuri.'
'Rammstein '
2025-01-10 04:54:51
'Așa e când distrugi industria românească... luați toate căcaturile de la alții...'
Miercuri, 8 ianuarie, în prima şedinţă a coaliţiei de guvernare din acest an, formaţiunile politice au convenit ca primul tur al alegerilor prezidenţiale să aibă loc la data de 4 mai, iar[...]
2025-01-10 citeste mai multPotrivit sociologului Vladimir Ionaş, prelungirea perioadei până la alegerile prezidenţiale ar putea fi o greşeală strategică din partea Coaliţiei, întrucât îi oferă lui[...]
2025-01-10 citeste mai multPoliţiştii braşoveni de la Criminalitate Economică au pus în aplicare 71 de mandate de percheziţie, marţi, 21 ianuarie, începând cu ora 07.00. Dintre acestea, unul se derulează[...]
2025-01-22 citeste mai multUn nou sondaj prezentat de televiziunile naţionale arată că, dacă duminica aceasta ar fi alegeri prezidenţiale, Călin Georgescu ar obţine 38%, Crin Antonescu - 25%, Nicuşor Dan - 17 %, George[...]
2025-01-22 citeste mai mult
'Soso'
2025-01-13 19:54:27
'Bai saraciilor eu am facut naveta cu trenul cand eram student si am inghitit o gramada de mizerie in garniturile facute de \"industria\" lu\' Ceasca. Nu mai mancati buteti'