banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8420 - 16 mai 12:35

Să nu vă mirați dacă veți vedea celebrele locomotive LDH fără să scoată fum! Din diesel în electric, metamorfoză în Brașov

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 21 martie 2025

Să nu vă mirați dacă veți vedea celebrele locomotive LDH fără să scoată fum! Din diesel în electric, metamorfoză în Brașov

Ceferiștii brașoveni au transformat prima din cele 20 de locomotive care nu vor mai funcționa cu motoare diesel, pe motorină, ci electrice. Este vorba despre un proiect al Societății de Reparații și Revizii Locomotive Brașov, finanțat prin PNRR, prin care societatea convertește locomotivele vechi și poluante în locomotive electrice cu acumulatori.
Joi, 20 martie, prima dintre aceste locomotive a trecut cu bine testele dinamice. „Prima locomotivă convertită din locomotivă diesel hidraulică în locomotivă electrică cu acumulatori, de către SCRL Brașov, în cadrul contractului cu finanțare PNRR, a trecut primele probe dinamice. Se vor converti 20 locomotive diesel hidraulice în locomotive electrice cu acumulatori. Aceste locomotive au o putere de 315 kW, asigurând o forță de tracțiune la demaraj de 250 kN, cu o viteză maximă de manevră a vagoanelor de 30 km pe oră”, a menționat directorul SCRL Brașov, Laurențiu Ilie (foto).
Locomotivele LDH au fost construite în Germania, în anii 60-70 și sunt folosite în special în triaje, datorită fiabilității lor ridicate.
Cele transformate la Brașov vor fi folosite exclusiv pentru serviciile de manevră pentru CFR Călători, în revizii de vagoane și stații.
Transformarea prototipului testat acum a durat ceva mai mult, dar următoarele 19 locomotive vor fi modificate în aproximativ 5 săptămâni fiecare.



 

+7 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie