Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 15:13

S-Bahn la Braşov? Proiect de tren rapid pentru Zona Metropolitană

Autor:

Publicat la 07 noiembrie 2017

S-Bahn la Braşov? Proiect de tren rapid pentru Zona Metropolitană

După ce a studiat traseele căilor ferate existente din Aria Metropolitană, Mihai Nanu – un cunoscut blogger şi activist civic braşovean vine cu o idee surprinzătoare, dar modernă şi fezabilă pentru dezvoltarea unui transport de calitate în zona metropolitană Braşov. Este vorba de implementarea sistemului S-Bahn, un sistem rapid de tranzitare şi transport călători, ce foloseşte infrastructura feroviară existentă.
Astfel, Mihai Nanu a analizat infrastructura feroviară din zona Braşovului şi a identificat posibilitatea realizării unor tronsoane:
Tronsonul 1: Zărneşti – Gara Braşov, linie CF deja existentă în exploatarea RegioTrans. O staţie la Schaeffler ar trebui să completeze traseul existent.
Tronsonul 2: Codlea – Aeroportul Braşov – Parcul Industrial Ghimbav - Gara Bartolomeu – Gara Braşov. Ar fi o linie CF separată de cea existentă acum.
Tronsonul 3: Sfântu Gheorghe – Gara Braşov, linie deja existentă.
Tronsonul 4: Teliu – Stupinii Prejmerului – Prejmer – Hărman (intersecţie cu Tronson 3) – Sânpetru – Gara Braşov.
Tronson 5: Teliu – Budila – Cărpiniş – Purcăreni – Tărlungeni – Electroprecizia Săcele – Cernatu – Baciu – Dârste – Gara Braşov.
Tronsonul 6: Predeal – Timişul de Sus – Timişul de Jos – Dârste – Gara Braşov, tronson existent.
Gări de legătură: Bartolomeu, Dârste, Hărman, Teliu, iar Gara Braşov va fi punct central.
Ideea iniţiatorului este aceea de a cuprinde în proiect marile aglomerări urbane din cadrul Zonei Metropolitane Braşov, între Zărneşti şi Săcele, Predeal, Codlea şi Sfântu-Gheorghe (ultimul ca oraş în proximitate). Acestor aglomerări urbane li se adaugă şi marile platforme industriale cu flux însemnat de călători: Cristian (Schaeffler, Autoliv, Quin), Ghimbav (Parcul Industrial Ghimbav şi viitorul Aeroport), Prejmerul cu parcul său industrial sau zona comercială dintre Săcele - Dârste - Steagu’.
Sistemul de S-Bahn oferă posibilitatea de a călători prin transbordare în gările de legătură între oricare din puncte şi tronsoane (sau magistrale, cum vreţi să le denumiţi).
„Am ţinut cont că există deja 3 din cele 6 tronsoane, care se pot moderniza cu investiţii mici, partea dinspre Teliu trebuie proiectată să preia fluxul de călători din Stupinii Prejmerului, Prejmer, să continue la Gara Hărman prin Sînpetru şi punct terminus Gara Braşov. De la capătul de linie Teliu se poate proiecta o linie înspre Budila, Purcăreni, Tărlungeni, 2-3 staţii în Săcele - Dârste - una la Carrefour şi Gara Braşov. Adiţional, se poate dezvolta un tronson înspre Bod - Feldioara pe linia ferată deja existentă, unde trebuie să se înfiinţeze intermodalul de marfă”, spune Mihai Nanu, susţinătorul acestei propuneri. (newsbv.ro)



 

+6 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie