Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 10:15

S-a semnat contractul pentru Aeroport!

Autor:

Publicat la 19 noiembrie 2012

Pista ar trebui să fie gata în noiembrie 2013, după care să se treacă la construcția terminalului. Contractul pentru proiectarea și execuția pistei Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav a fost semnat ieri după mai bine de cinci luni de la organizarea licitației pentru desemnarea constructorului

S-a semnat contractul pentru Aeroport! Pista ar trebui să fie gata în noiembrie 2013, după care să se treacă la construcția terminalului. Contractul pentru proiectarea și execuția pistei Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav a fost semnat ieri după mai bine de cinci luni de la organizarea licitației pentru desemnarea constructorului. „După lupte seculare care au durat 20 de ani, ca să folosesc expresia din teatrul lui Caragiale, astăzi am reușit să semnăm acest contract extrem de important pentru Brașov. Sunt 20 de ani de când au început primele demersuri pentru construirea unui aeroport la Brașov. În 1990-1991, domnul Tomescu a înființat prima asociație pentru construirea aeroportului. Sper ca de acum să nu se mai îndoiască nimeni de bunele noastre intenții de a construi un aeroport la Brașov. În 2006-2007 au existat reale șanse de a obține finanțare externă pentru aeroportul nostru, dar a venit criza și totul s-a blocat. Sunt foarte multe persoane care nu se bucură că facem acest aeroport: cei care administrează aeroporturile de la Sibiu și Târgu Mureș, cei care au făcut studiul pentru aeroportul de la Brașov – firma Dornier – care s-a ocupat și de aeroportul de la Sibiu și a trimis un raport la Erste Bank care ulterior nu a mai fost interesată să ne finanțeze”, a declarat președintele Consiliului Județean, Aristotel Căncescu, cel care se luptă de ani buni pentru a face acest aeroport pentru județul Brașov. Potrivit constructorului, anumite lucrări pentru construcția aeroportului ar putea fi începute chiar de anul acesta, dar în principiu construcția pistei va începe anul viitor. Potrivit contractului, proiectarea și construcția pistei care va avea o lungime de 2.850 de metri și o lățime de 45 de metri ar trebui să dureze 12 luni. „45 de zile va dura predarea proiectului, iar după ce vom recepționa acest proiect și vom fi de acord cu el, vom putea solicita demararea construcției pistei”, a declarat, la rândul său, Mihai Pascu, vicepreședinte al CJ Brașov. Următorul pas: construcția aerogării Deputatul Constantin Niță, președintele PSD Brașov, prezent și el la semnarea contractului, a afirmat că „Aeroportul de la Ghimbav are șanse foarte mari de a deveni cel mai important din regiune”. El a fost lăudat de președintele CJ Brașov pentru implicare în rezolvarea problemelor apărute de-a lungul timpului în desfășurarea acestui proiect. „Am vorbit și cu președintele TVR și i-am zis că prin acest aeroport va deveni un important centru de evenimente din Europa, motiv pentru care ne dorim și reluarea Festivalului Cerbul de Aur. Acesta ar putea transforma Brașovul pentru o perioadă de două luni pe an în atracția principală turistică a țării”, a mai spus deputatul. De asemenea, Niță a precizat că o serie de investitori importanți ar putea fi atrași la Brașov tocmai datorită căilor de comunicare directe cu exteriorul. Niță i-a solicitat și primarului George Scripcaru să se implice în proiectul aeroportului, cerându-i să participe la realizarea terminalului. „Consilierii noștri vor vota alocarea bugetară în următorii doi ani pentru aeroport. Cu ocazia aceasta vom vedea și cât de mult dorește primarul George Scripcaru acest aeroport”. O investiție pe care o aștepta și Făgărașul, Zărneștiul sau Rupea Ionel Fliundra, președintele Comisiei de Mediu din cadrul Consiliului Județean Brașov, care este ghimbășean, s-a arătat extrem de mulțumit de faptul că „în sfârșit, după 20 de ani în care tot aud că se va realiza aeroportul, ceva se mișcă”. Potrivit consilierului județean PP-DD, „proiectul va duce la crearea de locuri de muncă și la creșterea numărului de turiști, va duce la dezvoltarea unor zone turistice importante ale Brașovului, cum ar fi Făgărașul, Zărneștiul sau Rupea, zone care acum sunt mai puțin vizitate tocmai din cauza faptului că este destul de greu de ajuns la Brașov”. „Poate reușim cu ocazia aceasta să asfaltăm și cei 7 - 8 kilometri care leagă Zărneștiul de Plaiul Foii. În acest fel ar putea crește atractivitatea Pietrei Craiului”, a mai spus acesta. De asemenea, Fliundra a spus că în calitate de senator (candidează pe Colegiul 2 Senat Ghimbav Zărnești – n.red.) va propune un pachet de legi pentru ca „cei care blochează fără motiv proiecte de interes regional sau județean”, făcând trimitere la faptul că licitația pentru desemnarea constructorului pistei aeroportului a fost blocată aproape un an de instituții precum ANRMAP sau CNSC, dar și la contestațiile depuse de cei care au pierdut licitația. „Am susținut de la bun început acest proiect, o vom face și în continuare, iar cel puțin din punctul de vedere al mediului, vom veghea ca toate lucrurile să fie în regulă acolo”, a conchis președintele Comisiei de Mediu din CJ Brașov. „Am putea lua 20% din traficul Otopeniului” Președintele CJ Brașov a mai spus că potrivit studiului de fezabilitate realizat de Mott McDonald Aeroportul de la Brașov ar putea atrage peste 20% din numărul de turiști care aterizează pe Otopeni. „La început vom avea un trafic mai redus de călători, dar în timp acesta va crește. Dacă vom ajunge la un trafic anual de un milion de călători aeroportul va fi mai mult decât profitabil. De acum nu ne mai poate opri nimeni în realizarea acestui proiect de investiții care se dovedește foarte viabil, având în vedere că autostradă între Brașov și București nu vom avea prea curând”, a mai spus sursa citată. Potrivit studiului realizat de Mott McDonald, în primul an de funcționare, aeroportul de la Brașov va avea un trafic de pasageri de 300.000 de persoane, urmând ca abia în al 8-lea an de funcționare să depășească un milion de pasageri pe an. Traficul de pasageri va continua să crească, potrivit studiului, până la peste două milioane de pasageri în cel de-al 25-lea an de funcționare. În cei 25 de ani, potrivit studiilor, aeroportul va avea un trafic de 34,367 milioane de pasageri Potrivit studiului de impact comandat de CJ Brașov în zona Brașov – Harghita – Covasna – stațiunile de pe Valea Prahovei, gradul de așteptare al acestui aeroport este de peste 92%. „Credem că aeroportul va genera un flux de cash în zonă de 2,4 miliarde de euro în primii 8 ani de activitate – 1,1 miliarde de euro urmând să se regăsească în taxe și impozite, iar restul în salarii și alte venituri. În ceea ce privește numărul de locuri de muncă ce va fi generat de acest proiect direct, indirect și indus, el se apropie de 10.000″, ne-au declarat surse apropiate administrației județene.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie