Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 13:38

S-a semnat contractul: din martie, DN 73, sectorul Braşov, intră în reparaţii

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 22 februarie 2024

Lucrările trebuie finalizate în 18 luni, conducerea DRDP Braşov spune că are încredere în constructor

S-a semnat contractul: din martie, DN 73, sectorul Braşov, intră în reparaţii

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov a semnat contractul de lucrări pentru modernizarea sectorului din judeţul nostru al drumului naţional DN 73 Braşov - Piteşti, iar din luna martie va fi emis şi ordinul de începere a lucrărilor.
În judeţul Braşov, lucrările vor fi realizate de SC Viarom Construct SRL, iar valoarea lucrărilor se ridică la de 213,4 milioane de lei, iar potrivit directorului DRDP Braşov, Tudor Duţu, contractul a fost încheiat după o procedură îndelungată şi foarte complicată.

Şantierul începe din Fundata
„Constructorul va începe, în primă fază, relocarea utilităţilor din afara carosabilului, în zona Fundata. Apoi, după terminarea sezonului rece, cel mai probabil din luna martie, vor începe şi lucrările la deum.Termenul prevăzut în contract pentru finalizarea lucrărilor este de 18 luni şi avem convingerea că firma contracată îl va respecta”, declarat Tudor Duţu.
Lucrările se vor face pe un sector de 36 de kilometri, cuprins între ieşirea din municipiul Braşov şi localitatea Fundata.

4 benzi din Braşov până la „autostradă”
Prin acest contract este prevăzută, printre altele, lărgirea la 4 benzi de circulaţie a sectorului cuprins între ieşirea din municipiul Braşov şi intersecţia cu drumul de legătură spre autostrada Râşnov - Cristian. De asemenea, sunt prevăzute lucrări de ranforsare şi lărgire a carosabilului la minim 7 m, modernizări ale podurilor şi podeţelor, resistematizarea intersecţiilor, consolidări, refaceri ale sistemului de evacuare a apelor pluviale de pe traseu. De asemenea, la final, tot sectorul de drum va fi reasfaltat.

Argeşul, încă e contestat
În ceea ce priveşte executarea lucrărilor de pe teritoriul judeţului Argeş (sectorul dintre Câmpulung şi Fundata), Duţu a menţionat că a fost desemnată Asocierea Groma Hold Eood & Evropeiski Patishta AD & SC Gott Strasse SRL & SC Perfect Consult Europe SRL, însă a fost înregistrată şi o contestaţie din partea uneia dintre firmele ofertante, astfel semnarea contractului se mai amână.  Pentru lucrările de modernizare de pe acest sector de 38 de kilometri au fost depuse 6 oferte, valoarea contractului fiind de 406,7 milioane de lei.

Fostul constructor a făcut jumătate din lucrări în 9 ani
Reamintim că primul contract pentru reabilitarea celor 103 kilometri din DN73 a fost semnat cu spaniolii de la Azvi în iulie 2011, pentru suma de 275,86 milioane de lei lei, fără TVA. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 19 mai 2014, potrivit informaţiilor de pe site-ul Companiei de Drumuri.
Proiectul a avansat foarte greu, iar în anul 2019, ministrul de atunci al Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat că reziliază contractul, rupând chiar nişte foi în faţa presei. După acel episod, o perioadă, spaniolii s-au ţinut de treabă, până în anul 2020 când a fost reziliat contractul, la iniţiativa constructorului. La momentul respectiv lucrările erau realizate în proporţie de până la 50%.   
În perioada în care s-au ocupat spaniolii de lucrări, în judeţul Braşov au fost mai multe probleme. Printre altele, multe luni, pe sectorul cuprins între Râşnov şi Bran, traficul se desfăşura cu mare greutate, pentru că firma nu reuşea să realizeze casetele de lărgire. De asemenea, în oraşul Râşnov, timp de mai multe luni, drumul a fost lăsat decopertat, iar maşinile care treceau prin oraş ridicau nori groşi de praf. Tot în oraşul Râşnov, a rămas neterminat sensul giratoriu de la intersecţia DN 73 – DN 73A, unde a rămas rondul cu panouri de plastic.
 

+7 -0

Comentarii

'Dumitru F'

2024-02-22 13:47:19


'Tohanul Nou - Rasnov necesita anularea santului ucigas, orice pana sau iesire din drum devine fatala. Iar azvi sa nu mai aud, niste lenesi din pacate.'

'Pixulescu'

2024-02-22 08:47:37


'Duțu, fă-te că muncești !'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie