Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 10:50

S-a adjudecat: Reproiectarea autostrăzii Ploieşti - Comarnic - Braşov va fi făcută de Consitrans, pe 12,8 milioane de euro

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 11 februarie 2021

Ministrul Transporturilor promite „soluţii tehnice moderne, cu tuneluri la Buşteni şi la Sinaia, nu cu traseu «la zi», prin mijlocul staţiunilor”, dar nu mai devreme de anul 2026

S-a adjudecat: Reproiectarea autostrăzii Ploieşti - Comarnic - Braşov va fi făcută de Consitrans, pe 12,8 milioane de euro

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat miercuri că a fost finalizată licitaţia pentru revizuirea Studiului de fezabilitate (SF) şi realizarea Proiectului Tehnic pe autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov. La licitaţia organizată de CNAIR, cu o valoare estimată de 12,8 milioane de euro, s-a înscris o singură firmă, Consitrans, care a îndeplinit toate condiţiile stabilite de beneficiar. De altfel,ministrul a anunţat că „urmează în zilele următoare, după finalizarea formalităţilor, semnarea contractului cu firma de proiectare”. Acesta a menţionat că proiectul va include „soluţii tehnice moderne, demne de anul 2021”.
„Ne aşteptăm - şi am pus asta foarte clar în vedere proiectantului - ca din acest contract să obţinem: o documentaţie tehnică de calitate, cu studii de teren (geologice, topografice, hidrologice, etc) făcute temeinic; soluţii tehnice moderne, demne de anul 2021, cu tuneluri la Buşteni şi la Sinaia, nu cu traseu «la zi», prin mijlocul staţiunilor, livrarea documentaţiei pe sectoarele critice pe un calendar accelerat”, a declarat oficialul.



Modificări majore faţă de SF-ul din 2006
Revizuirea Studiului de Fezabilitate (realizat ultima oară în 2006) presupune practic reluarea de la zero a multor etape, iar proiectul şi traseul autostrăzii vor suferi modificări majore faţă de variantele originale. Astfel, în zona staţiunilor Buşteni şi Sinaia unde noile documentaţii vor trebui să prevadă mai multe tuneluri care să ocolească localităţile.
Viteza de proiectare pentru autostradă va fi de 120 km/h, platforma va fi de 26,00 m lăţime, iar pe sectoarele pe care condiţiile de relief permit, se vor adopta elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h.

Termenul din contract: în 3 ani, proiectul va fi gata
Noul SF va cuprinde o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani, investigaţii de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice, dar şi o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu şi realizarea unui model financiar al proiectului. Tot contractul are un termen de realizare de 107 luni, din care 30 de luni pentru realizarea SF, 6 luni pentru Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC), 6 luni pentru Proiectul Tehnic de execuţie, 4 luni - asistenţă tehnică pe perioada licitaţiei pentru execuţie. De asemenea, se prevăd 61 de luni asistenţă tehnică pe perioada execuţiei lucrărilor.

Până la autostradă, autorităţile locale caută soluţii alternative
Pe de altă parte, ministrul Transporturilor a precizat că autorităţile iau în calcul şi măsuri adiţionale pentru a fluidiza traficul pe Valea Prahovei, în condiţiile în care un calendar realist presupune ca finalizarea autostrăzii A3 să se producă abia după anii 2026 - 2027.
„Ploieşti - Braşov este o autostradă cu mult întârziată, iar lipsa ei duce la aglomeraţia infernală de pe Valea Prahovei. Până vom putea circula pe A3 între Ploieşti şi Braşov, există o serie de soluţii pe care vrem să le implementăm împreună cu autorităţile locale, pentru fluidizarea traficului: construirea unor pasarele pietonale acoperite, cu lifturi sau scări rulante şi modernizarea celor existente; sensuri giratorii şi pasaje la Sinaia, Buşteni, Azuga, Predeal; o parcare nouă la Buşteni, în centru, astfel încât benzile de circulaţie să nu mai fie blocate de maşini care staţionează”, a declarat Drulă.

+1 -1

Comentarii

'Potecă Asfaltată'

2021-02-11 21:27:52


'Autostrada Comarnic- Brașov, va rămâne doar la nivelul \"SF\" așa cum ne spune domnul ministru, aceste hărți desenate le vedem de zeci de ani și le vom vedea încă zeci de ani.'

'Willy'

2021-02-11 20:26:41


'@Dan Ce dracu sa faci in micul Mumbai?'

'Dan'

2021-02-11 06:39:12


'Nu ne faceti si un tren rapid pana in bucale. Nu ar fi rau! Sa fac si eu o ora dus o ora intors. Ar fi super misto!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie