Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 04:34

Rus: La 100 de ani de la Marea Unire o să avem şi marea „integrare” a românilor pe autostrăzi

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 06 octombrie 2014

Ministrul Transporturilor a susţinut că numai în cazul în care „vom fi serioşi”, vom avea două autostrăzi care să traverseze Carpaţii, respectiv una care să lege Moldova de Transilvania, iar alta care să lege Sudul de Centrul ţării

Rus: La 100 de ani de la Marea Unire o să avem şi marea „integrare” a românilor pe autostrăzi
Prezent la Braşov, ministrul Transporturilor Ioan Rus a precizat că vom putea circula pe autostradă de la Braşov spre Capitală şi spre Sibiu cel mai probabil abia din 2018, deşi, planurile iniţiale ale Guvernului erau ca tronsonul Comarnic – Braşov să fie deschis circulaţiei până la finele lui 2016. Acesta a ţinut să sublinieze faptul că este pentru prima dată când România are un document strategic care identifică soluţii la problemele de infrastructură din România, respectiv Master Planul General de Transport prezentat recent de Guvern Comisiei Europene. „Dacă am fi serioşi, ar trebui să avem două autostrăzi transcarpatice, una dinspre Moldova spre Transilvania şi alta dinspre Sud spre Transilvania, până în 2018. Acest obiectiv e fezabil şi realizabil. În 1918, am făcut Marea Unire a românilor, iar în 2018 trebuie să sărbătorim mare integrare, în senul ca să fie integrate toate provinciile din această ţară, că dacă ar fi integrate acum, am avea avion de la Iaşi, la Cluj, la Timişoara sau astfel de autostrăzi transcarpatice”, a precizat ministrul Transporturilor. Acesta a ţinut să sublinieze totodată importanţa autostrăzii care va lega Sibiul de Braşov şi de Ploieşti. „Dacă legi Sibiul de Piteşti legi 500.000 de oameni şi o seamă de transporturi industriale. Dacă legi Sibiul de Braşov, de Ploieşti, de Bucureşti, legi două milioane de oameni. Nevoia de interconectivitate pe această zonă este mai mare decât pe zona aceea. Sigur, fiecare ar dori să treacă autostrada sau drumul expres prin faţa porţii, să avem gară în curte”, a pus Rus.
 
Drum expres spre Moldova din Braşov
Acesta a precizat că Masterplanul General de Transport va fi transformat în perioada următoare într-un document operaţional, care va avea limite de timp şi obiective precise pentru realizarea investiţiilor propuse. Autorii Masterplanului spun că o viitoare autostradă prin Valea Prahovei ar fi mai utilă pentru România şi pentru că ar permite o conexiune între zona Moldovei şi Bucureşti, pe de o parte, şi zona Moldovei spre vestul ţării, pe de altă parte. În acest sens, în Masterplan apare şi autostrada Braşov-Bacău, care are avea o lungime de 158 de kilometri şi un cost de circa 2 miliarde de euro. „Autostrada propusă pe traseul Braşov – Bacău s-a calificat în acest Master Plan la categoria autostradă, dar cu coeficienţii la limita cea mai de jos şi probabil, ca să mărim numărul de kilometri de modernizări, această şosea va fi la început drum expres. Aceste categorii de drumuri sunt cu 30%  mai ieftin de realizat şi rezolvă 90% din problemele de trafic”, a explicat Rus. Ministrul a mai susţinut că pe viitor, orice bucată de drum se va face  va avea o logică, astfel ca să facă legătura între anumite zone şi nu doar să fie o bucată de şosea pe un câmp, care nu ajunge de fapt nicăieri.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie