banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8535 - 29 oct 00:12

„Rovinieta de Braşov”, catalogată ca abuzivă de transportatori. Cel mai bun răspuns e speţa Hălchiu, e replica CJ

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 18 octombrie 2024

„Rovinieta de Braşov”, catalogată ca abuzivă de transportatori. Cel mai bun răspuns e speţa Hălchiu, e replica CJ

Începând cu 1 ianuarie 2025, transportatorii de mare tonaj care vor circula pe unele artere rutiere de pe raza judeţului Braşov, aflate în administrarea Consiliului Judeţean, vor fi nevoiţi ca, pe lângă obţinerea permisului de liberă trecere, să plătească o „taxă de drum”. Regulamentul prin care au fost instituite noile reguli a fost aprobat de Consiliul Judeţean Braşov în luna aprilie, însă nu a putut fi aplicat până acum deoarece multe companii deţin permise de liberă trecere gratuite valabile până la 31 decembrie 2024.
De ce este necesară această taxă a explicat iniţiatorul proiectului, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Zoltan Szenner, invitat într-o emisiune la Radio România Braşov.

„Batjocura” de până acum
„Se referă doar la o mică parte din drumurile judeţene pe care acum sunt instituite restricţii de tonaj. De ce e necesară? Am preluat anul trecut drumurile judeţene şi am constatat foarte repede că avem o problemă. Erau instituite restricţii de tonaj pe câteva drumuri judeţene, ori din cauza faptului că fundaţia drumului era într-o stare precară, ori aveam poduri care nu făceau faţă la traficul greu şi în majoritatea cazurilor aceste drumuri judeţene concidau şi cu situaţia că treceau prin zone locuite şi traficul greu deranja locuitorii. Deci aveam instituite nişte restricţii de tonaj, dar nu erau respectate. Deci nu era nicio măsură prin care noi să cerem o taxă şi, în lipsa acesteia, la începutul fiecărui an, Consiliul Judeţean primea sute de cereri de permise de liberă trecere, unele făcute aproape în batjocură. Adică ni se cerea liberă trecere pe toate drumurile judeţene pe tot anul, pe toate maşinile firmei şi ale colaboratorilor noştri. Deci nici măcar nu erau trecute numere de înmatriculare. Deci, în consecinţă, noi am instituit restricţii de tonaj din cauze obiective şi totuşi noi dădeam drumul la trafic după aceea fără nicio restricţie şi în mod total gratuit. Ca urmare, trafic cu greu mergea în continuare nestingherit pe acolo, deranja locuitorii şi noi ne creăm singuri premiză ca în viitor să fie necesare reparaţii pe acele drumuri care nu rezistau la traficul de mare tonaj”, a precizat oficialul.

Replica companiilor care deţin maşini de mare tonaj
Transportatorii sunt revoltaţi din cauza acestui demers al administraţiei judeţene, pe care îl consideră nejustificat. Mai mult, noua taxă de drum ar putea duce la creşterea preţurilor la serviciile oferite de companiile de transport, este de părere Dorel Vulcan:
„Eu nu ştiu sigur, din punct de vedere legal vorbesc, dacă poţi să pui o taxă de drum atâta timp cât avem drumuri cu probleme grave în judeţul Braşov, nu degeaba au pus restricţie de tonaj de anumite sectoare de drum. Cred că probabil o altă formă de a face nişte bani la bugetul local. Abuziv! Ce s-ar întâmpla dacă aceeaşi taxă ar fi pusă pe toate judeţele din România, ce am face, unde am ajunge?”.
Alt transportator, Adrian Boiciuc, a spus că anunţul instituirii unei noi taxe la Braşov l-a făcut să ia decizia de a renunţa la afacerea în domeniu: „Am închis, am suspendat şi la revedere, nu mai are rost. Singurul oraş din ţara asta care ia taxe pe drumuri, singurul! Bucureştiul care e destul de mare şi nu ia taxă. Păi, nu plătim rovinietă la camioane, la maşini? Nu plătim impozite la primării? Pentru ce trebuie încă o taxă în plus? Noi de unde luăm banii ca să acoperim taxele? Am mai vorbit, mai sunt colaboratori care vor să meargă într-o audienţă. Eu am parcarea la Hălchiu pentru camioane, remorci, maşini mici, terenuri. Plătesc cam 100, 110, 120 de milioane /an impozitul, poate şi mai bine. Ăia nu sunt bani?”.

Şi pe 1 zi
Vicepeşedintele Consiliului Judeţean a explicat că această taxă, pe lângă că este justificată şi legală, va putea fi plătită în funcţie de lungimea drumurilor vizate şi de perioada în care se va circula pe ele: „Este o taxă justă, valorile nu sunt mari, sunt foarte mici şi sunt calculate pentru fiecare drum în parte, pentru perioade de o zi, o săptămână, o lună sau un an, adică nimeni nu este obligat să achiziţioneze ceva de care nu are nevoie. Oricine poate să îşi cumpere pe un singur drum, iar mărimea taxei depinde de lungimea drumului, de ce e diferită pentru 5 sau pentru 50 km”.

Cazul Hălchiu
La ce ne aşteptăm de la această taxă? „În primul rând ne aşteptăm ca toate firmele de transport, de construcţie, care mergeau la liber pe aceste drumuri, de acum încolo, să-şi pună întrebarea pe acest drum avem nevoie să mergem sau nu, pentru că în momentul în care nu mai e la liber ci este cu o taxă, îşi vor pune această problemă şi probabil că o vor lua numai pe drumurile de care au nevoie şi vor circula doar pe acele drumuri, deci va scădea traficul. De asemenea, cel mai bun exemplu este aş zice prin Hălchiu. Pe acolo tranzitează traficul greu care vine dinspre Târgu Mureş şi vrea să meargă spre Sibiu, o iau pe acolo pentru că este gratuit şi nu-i opreşte nimeni, deşi deranjează foarte tare locuitorii acolo. În momentul în care noi vom cere o taxă acolo, transportatorii, care oricum au rovinietă, vor merge mai departe până la centura Braşov, aşa cum este normal şi vor circula pe acolo”, a spus Zoltan Szenner.
Sunt exceptate de la plata acestei taxe vehiculele instituţiilor publice din domeniul apărării naţionale, siguranţei publice, serviciilor pentru situaţii de urgenţă, ambulanţele şi cele utilizate la transportul public local de persoane realizat prin servicii regulate, cele destinate transportului şcolar, precum şi utilajele agricole din proprietatea persoanelor fizice sau juridice, înmatriculate în judeţul Braşov.

PE CE DRUMURI VA FI OBLIGATORIU PERMISUL DE LIBERĂ TRECERE
ZONA BRAŞOV:
1. DJ 106 B Vulcan (DJ 112 A) - Holbav - Paltin (DJ 106A) km 0+000–6+505, limită 7,5 tone;
2. DJ 108 Hărman (DJ 112A) - Sânpetru km 0+000–4+380, limită 7,5 tone;
3. DJ 112: Hărman - Podu Olt - lim. Jud. Covasna km 0+000–10+100, limită 3,5 tone;
4. DJ 112 A Hărman - Bod - Hălchiu - Codlea - Vulcan - DN 73A km 0+000–38+980, limită 7,5 tone;
5. DJ 112 B: Intersecţie A3 - Vulcan km 2+151–5+030, limită 7,5 tone;
6. DJ 112 C Hălchiu - Satu Nou - Dumbrăviţa - Vlădeni km 0+000–15+500, limită 7,5 tone;
7. DJ 103 Braşov - Sânpetru - Bod - lim. Jud. Covasna km 0+000–17+987, limită 7,5 tone;
8. DJ 113 Sânpetru (DJ 103) - Preventoriu TBC Sânpetru km 0+000–2+500, limită 7,5 tone.

ZONA FĂGĂRAŞ:
1. DJ 103D: Viştea de Jos - Viştea de Sus (DJ 104A) km 0+000–5+106, limită 7,5 tone;
2. DJ 104B: Făgăraş - Ileni - Hârseni - Sebeş km 4+604–13+862, limită 12 tone;
3. DJ 104C: Făgăraş - Hurez - Săsciori - Recea km 4+972–12+700, limită 12 tone;
4. DJ 105B: DN1 Sâmbăta de Sus - Staţiunea climatică Sâmbăta km 0+000–14+620, limită 12 tone.

ZONA RUPEA:
1. DJ 104 D: Făgăraş - Şoarş - Bărcut - lim. Jud. Sibiu km 1+960–27+400, limită 12 tone;
2. DJ 105 Voila - Cincşor - Cincu - lim. Jud. Sibiu km 0+000–18+843, limită 12 tone;
3. DJ 105 A: lim. Jud. Sibiu - Cincu - Rotbav - Şoarş - Văleni - Lovnic - Jibert - Dacia - Rupea km 29+473–81+600, limită 12 tone;
4. DJ 131 A DN 13 (Gara Rupea) - Homorod (DJ 132) km 0+000–2+878, limită 3,5 tone.

+8 -5

Comentarii

'Alexandru '

2024-10-20 13:24:59


'nu ar trebuie transportori sa platesca ca merg sa iau marfa de la Ilieni langa fagaras sa faca abonamente ca asa e normal. eu ma trezesc odata la an ca merg sa incarc si iti zice beneficiarul ca vin camione da vin dar este 7.5 sau3.5 si ajungi in dreptul la indicator, nu ai unde sa intorci. Asta e romania statul esuat cum sa favu bani pe seama la fraieri ca ei nu au de unde ptr salariile nesimtite .'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie