banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9765 RON

1 USD = 4.8173 RON

1 GBP = 5.9796 RON

1 XAU = 449.4021 RON

1 AED = 1.3115 RON

1 AUD = 3.0260 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8292 RON

1 CAD = 3.3617 RON

1 CHF = 5.2956 RON

1 CNY = 0.6594 RON

1 CZK = 0.1984 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2296 RON

1 INR = 0.0551 RON

1 JPY = 3.1656 RON

1 KRW = 0.3320 RON

1 MDL = 0.2561 RON

1 MXN = 0.2341 RON

1 NOK = 0.4294 RON

1 NZD = 2.7262 RON

1 PLN = 1.1889 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0498 RON

1 SEK = 0.4412 RON

1 TRY = 0.1337 RON

1 UAH = 0.1158 RON

1 XDR = 6.2795 RON

1 ZAR = 0.2613 RON

Editia 8357 - 11 feb 20:00

Rovinieta de Braşov, amânată de Consiliul Judeţean Braşov. Decizie luată la presiunea FORT şi a mediului politic

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 16 ianuarie 2025

Rovinieta de Braşov, amânată de Consiliul Judeţean Braşov. Decizie luată la presiunea FORT şi a mediului politic

Consiliul Judeţean (CJ) Braşov a anunţat miercuri, 15 ianuarie, printr-un comunicat de presă, că a luat decizia de a amâna implementarea procedurii privind taxarea emiterii permiselor de liberă trecere pe drumurile judeţene pe care sunt instituite limitări de tonaj, care ar fi trebuit să intre în vigoare începând cu 15 ianuarie 2025.
Conform anunţului administraţiei judeţene, „decizia survine atât ca urmare a întâlnirii conducerii CJ cu reprezentanţi ai Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT) şi ai mediului politic braşovean, în cadrul căreia s-au formulat unele propuneri asupra cărora discuţiile vor continua, în condiţiile în care anumite prevederi din Regulamentul pentru eliberarea şi folosirea permiselor de liberă trecere pe drumurile judeţene care au restricţii de tonaj, aprobat de forul deliberativ în 25 aprilie 2024, au fost îmbunătăţite între timp”.
Astfel, documentele pe baza cărora sunt emise LT-urile, după încărcarea în sistemul informatic, nu vor mai trebui validate de un funcţionar al CJ Braşov, ci acest lucru se va face automat, ceea ce va permite eliberarea LT-urilor 24 de ore din 24 şi 7 zile din 7.

Nu este o „vignetă”
Totodată, reprezentanţii Consiliului Judeţean Braşov au argumentat că taxa de liberă trecere instituită de CJ Braşov nu este o vignetă, deoarece nu afectează nici toate drumurile de interes judeţean şi nici pe toţi participanţii la trafic. „Vorbim despre 16 tronsoane pe care existau limitări de tonaj, instituite din cauze obiective, care ţin atât de starea structurii rutiere existente, cât şi de solicitările cetăţenilor riverani care au de suferit din cauza traficului greu. Trebuie amintit faptul că limitările traficului greu pe respectivele drumuri judeţene sunt în vigoare de mai mulţi ani, iar permisele de liberă trecere solicitate Consiliului Judeţean Braşov ar fi trebuit să reprezinte mai degrabă o excepţie pentru autovehiculele a căror masă maximă autorizată depăşea limita de tonaj impusă, nicidecum o regulă. În lipsa unui Regulament în baza căruia să fie eliberate permisele de liberă trecere şi a unui sistem informatic care să permită eliberarea acestora în mod rapid şi la orice oră, LT-urile erau acordate în mod gratuit oricui le solicita. Din acest motiv, obţinerea LT-lor era o simplă formalitate, fără niciun efect asupra diminuării traficului greu şi protejării infrastructurii respectivelor drumuri. S-a ajuns până acolo încât în cererile transmise către Consiliul Judeţean Braşov, unii operatorii economici solicitau eliberarea LT-urilor pe toate drumurile judeţene, fără măcar să nominalizeze vehiculele, drumurile sau intervalul de timp în care utilizează respectiva infrastructură rutieră”, au precizat reprezentanţii Consiliului Judeţean Braşov.

Taxa de drum, considerată o „necesitate obiectivă care ar trebui să ne responsabilizeze pe toţi”
Totodată, reprezentanţii Consiliului Judeţean Braşov au menţionat că „în opinia noastră, taxa de liberă trecere instituită de CJ Braşov este o necesitate obiectivă care ar trebui să ne responsabilizeze pe toţi – transportatori, alţi operatori economici, în beneficiul cetăţenilor. Considerăm că introducerea acestei taxe este justă şi justificată obiectiv, obiectivul ei principal nefiind colectarea unor venituri substanţiale la bugetul judeţean, ci scăderea traficului greu pe drumurile care nu permit acest lucru. Costurile permiselor LT au fost stabilite în limite maxime care să nu fie împovărătoare pentru agenţii economici, sistemul permiţând o flexibilitate totală în privinţa tarifării, în funcţie de necesităţile fiecărui utilizator. LT-urile pot fi săptămânale, lunare şi anuale, pe un singur drum sau pe mai multe, tarifele fiind diferenţiate în funcţie de lungimea drumului judeţean, de perioadă şi de tonaj în patru categorii: 3,5-7,5 tone, 7,5-12 tone, 12-24 tone şi 24-40 tone, astfel încât fiecare operator economic are posibilitatea să achiziţioneze permis de Liberă trecere doar pentru ce are strict nevoie”.
Totodată, administraţia judeţeană a ţinut să sublinieze că valoarea taxei depinde de lungimea drumului, iar nivelul de taxare este foarte redus.

Şoferii nu au fost luaţi prin surprindere
Consiliul Judeţean Braşov a mai precizat că a anunţat din timp şi în mod deschis intenţia de a introduce această taxă, respectiv de la începutul anului 2024, dar cu aplicabilitate din ianuarie 2025, tocmai pentru a nu schimba regulile în timpul jocului.
Anterior adoptării Hotărârii Consiliului Judeţean Braşov nr. 162/24.04.2025 privind aprobarea Regulamentului pentru eliberarea şi folosirea permiselor de liberă trecere pentru circulaţia vehiculelor pe drumurile judeţene, documentul a fost pus în consultare publică timp de o lună, perioadă în care nu s-a primit nicio propunere de modificare/completare. La momentul aprobării HCJ, instituţia a emis un comunicat de presă, prezentat atât pe site-ul Consiliului Judeţean Braşov www.cjbrasov.ro şi pe pagina oficială de Facebook, cât şi difuzat pe larg în mijloacele mass-media scrise, audiovizuale şi online, spre o mediatizare cât mai extinsă.
Abia la sfârşitul anului trecut, în 20 noiembrie 2024 a fost înregistrată la CJ solicitarea reprezentanţilor FORT pentru o întâlnire tehnică pe tema abrogării/modificării/completării prevederilor Regulamentului. La începutul acestui an a avut loc o întâlnire în cadrul căreia conducerea executivă a CJ Braşov, reprezentată prin vicepreşedintele Constantin Todorică Şerban şi administratorul public Szenner Zoltan, a justificat necesitatea acestei măsuri şi a analizat propunerile formulate de transportatori.
„Chiar dacă aplicaţia informatică este finalizată şi funcţională, iar propunerile FORT au venit foarte târziu, având în vedere că transportatorii sunt cei mai vizaţi de taxa pentru eliberarea permiselor LT Consiliul Judeţean Braşov îşi manifestă deschiderea pentru continuarea discuţiilor, sistează implementarea măsurii şi va solicita transmiterea propunerilor şi în scris. Dacă propunerile vor fi benefice, în măsura în care va fi nevoie administraţia judeţeană va opera modificări în Regulament, în vederea unei implementări cât mai bune şi mai corecte a acestei măsuri pentru toate părţile implicate. Data de la care aceasta se va pune în aplicare va fi anunţată din timp”, se mai arată în comunicatul transmis de Consiliul Judeţean Braşov.

DRUMURILE JUDEŢENE DIN ZONA BRAŞOV PE CARE ESTE VIZATĂ LIMITAREA DE TONAJ:
- DJ 106 B Vulcan (DJ 112 A) - Holbav - Paltin (DJ 106A) km 0+000–6+505, limită 7,5 tone;
- DJ 108 Hărman (DJ 112A) - Sânpetru km 0+000–4+380, limită 7,5 tone;
- DJ 112: Hărman - Podu Olt - lim. Jud. Covasna km 0+000–10+100, limită 3,5 tone;
- DJ 112 A Hărman - Bod - Hălchiu - Codlea - Vulcan - DN 73A km 0+000–38+980, limită 7,5 tone;
- DJ 112 B: Intersecţie A3 - Vulcan km 2+151–5+030, limită 7,5 tone;
- DJ 112 C Hălchiu - Satu Nou - Dumbrăviţa - Vlădeni km 0+000–15+500, limită 7,5 tone;
- DJ 103 Braşov - Sânpetru - Bod - lim. Jud. Covasna km 0+000–17+987, limită 7,5 tone;
- DJ 113 Sânpetru (DJ 103) - Preventoriu TBC Sânpetru km 0+000–2+500, limită 7,5 tone.

În zona Făgăraş există patru drumuri judeţene cu limitări de tonaj, respectiv:
- DJ 103D: Viştea de Jos - Viştea de Sus (DJ 104A) km 0+000–5+106, limită 7,5 tone;
- DJ 104B: Făgăraş - Ileni - Hârseni - Sebeş km 4+604–13+862, limită 12 tone;
- DJ 104C: Făgăraş - Hurez - Săsciori - Recea km 4+972–12+700, limită 12 tone;
- DJ 105B: DN1 Sâmbăta de Sus - Staţiunea climatică Sâmbăta km 0+000–14+620, limită 12 tone.

În ceea ce priveşte drumurile judeţene din zona Rupea, limitarea de tonaj se aplică pe următoarele patru tronsoane:
- DJ 104 D: Făgăraş - Şoarş - Bărcut - lim. Jud. Sibiu km 1+960–27+400, limită 12 tone;
- DJ 105 Voila - Cincşor - Cincu - lim. Jud. Sibiu km 0+000–18+843, limită 12 tone;
- DJ 105 A: lim. Jud. Sibiu - Cincu - Rotbav - Şoarş - Văleni - Lovnic - Jibert - Dacia - Rupea km 29+473–81+600, limită 12 tone;
- DJ 131 A DN 13 (Gara Rupea) - Homorod (DJ 132) km 0+000–2+878, limită 3,5 tone.

+1 -5

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie