Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 08:23

Ropharma își propune să mențină un trend ascendent și prognozează o creștere a afacerilor de 12%

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 24 martie 2012

Prin participarea la capitalul Spitalului Sfântul Constantin, Ropharma și-a consolidat imaginea unei companii care funcționează după un model de business integrat, în care se mai regăsesc producția, distribuția și retailul de medicamente Președintele consiliului de administratie al companiei brașovene Ropharma, dr

Ropharma își propune să mențină  un trend ascendent și prognozează  o creștere a afacerilor de 12% Prin participarea la capitalul Spitalului Sfântul Constantin, Ropharma și-a consolidat imaginea unei companii care funcționează după un model de business integrat, în care se mai regăsesc producția, distribuția și retailul de medicamente Președintele consiliului de administratie al companiei brașovene Ropharma, dr. farm. Mihai Miron, ne-a declarat că firma își propune o creștere anuală de 12% a cifrei de afaceri în acest an. „Ne dorim să avem o creștere liniară. Anul acesta estimăm o creștere de 12% a afacerilor, în timp ce profitul va crește, (probabil), cu 20%”.De asemenea, extinderea lanțului de farmacii este una din prioritățile strategice ale companiei. „Ne propunem ca anul acesta să dezvoltăm lanțul de farmacii cu minim șase unități. În funcție de oportunități, am putea înființa până la 20 de noi farmacii”, a mai spus sursa citată. În prezent, compania are o rețea de 117 farmacii și cinci depozite de medicamente - în București, Iași, Bacău, Târgu Mureș si Cluj-Napoca. Un brand inventat în 1999 a ajuns pe BVB în 2010 După ce a vândut Europharm în 1998 către corporația multinațională farmaceutică GlaxoSmithKline, lider mondial în domeniu la acea vreme, cu 45 de milioane de dolari, Mihai Miron a direcționat investițiile și spre alte domenii: a cumpărat un fost IAS din județul Alba și a început să investească în agricultură. „Investițiile au fost orientate către producția vegetală și lapte, iar în anul 1998 am inaugurat o fabrică de lapte praf pentru copii. Una dintre fermele de animale este specializată pe rase de carne (Aberdeen Angus și Charolaise), iar în prezent suntem distribuitori de carne de vită pentru câteva restaurante din Sibiu, Cluj, Alba, București si două restaurante din Brașov”, a spus omul de afaceri. Portofoliul de lapte praf a fost completat recent cu un produs nou care are la bază o combinație unică de lactoferină și lapte colostru - Vitalact Immunity. Brandul Ropharma s-a conturat în 1999, prin înscrierea acestuia la OSIM ca marcă înregistrată, însă abia în anul 2007 a început să fie activ pe piața din România, în urma preluării controlului asupra unui grup de patru firme de profil (Iassyfarm Iași, Medica Bacău, Farmaceutica Aesculap Târgu Mureș și Global Pharmaceuticals Brașov), trei dintre ele fiind continuatoare ale tradiției farmaceutice românești, constituite încă din anii 1950-1954 ca Oficii farmaceutice de stat, privatizate în 1999, iar una înființată în 1997 ca urmare a unei inițiative private. Cele patru firme au constituit subiectul unei fuziuni prin absorbție, definitivată în 2009, sub brandul „Ropharma”. La finele lui 2010, Ropharma a fost admisă la categoria I a BVB (Bursa de Valori Bucuresti). „În februarie 2011 am vândut în piața de capital un pachet de peste 5%, iar în septembrie-octombrie 2011 am încheiat tranzacții cu Fondul de Pensii Administrat Privat ING pentru încă 5,5% din companie. În prezent, îndeplinim condițiile de free float cerute de legislația pieței de capital”, mai spune sursa citată. Fabrică naționalizată de comuniștii moldoveni În 1998 a pătruns pe piața din Republica Moldova, prin achiziția Companiei Farmaceutice de Stat „Farmaco” din Chișinău. În 2001, după ce comuniștii au ajuns la putere în țara vecină, au fost naționalizate peste 50 de Companii, printre care se afla și Farmaco. „O cumpărasem cu 2,5 milioane de dolari și investisem in jur de șase milioane de dolari. Suma de achiziție, de 2,5 milioane de dolari am recuperat-o, foarte greu, in instanțele judecătorești, dar investițiile nu”, a spus omul de afaceri brașovean, care a mai adăugat că oficialii din Republica Moldova, după plecarea comuniștilor de la putere, i-au oferit din nou societatea, propunere refuzata de această dată. Apucase, în schimb, să realizeze un joint-venture cu GSK în Moldova, Întreprinderea cu Capital Străin „Eurofarmaco”, o fabrică de producție de medicamente. „La finele lui 2010 am cumpărat pachetul de 50% pe care îl deținea GSK în cadrul companiei, iar în prezent o dețin în totalitate”, a mai spus Miron. Spitalul a contribuit la dezvoltarea business-ului integrat Ropharma În urmă cu doi ani, împreună cu omul de afaceri Cristian Teodorescu și cu vicepreședintele SIF Transilvania, Floriean Firu, au pus bazele celui mai mare spital privat din Transilvania, Spitalul Sfântul Constantin. „Acum Ropharma funcționează după un model de business integrat, având producție de medicamente, distribuție, comerț cu amănuntul prin propria rețea de farmacii, și spital. Decizia de a investi pe acest segment am luat-o în urma unor experiențe personale neplăcute. În plus, consider că este un serviciu pe care, împreună cu partenerii, îl întoarcem comunității, după ce comunitatea ne-a oferit șansa de a face afaceri de succes”, a explicat Miron. Inițial proiectul spitalului prevedea doar două secții. Astăzi el cuprinde următoarele discipline medicale: chirurgie, oncologie, ORL adulți și copii, neurochirurgie, urologie, chirurgie plastică – estetică, ortopedie și ATI. Acest lucru a fost posibil ca urmare a deciziei investitorilor de a pune la dispoziție resursele necesare dezvoltării acestui proiect, prin majorări de capital social succesive. „În trimestrul 2 al anului 2012 cred că vom ajunge pe break-even point (n. red. - pragul de rentabilitate, adică acel punct în care veniturile obținute din activitate sunt egale cu cheltuielile aferente)”, a mai spus acționarul majoritar al firmei brașovene. Spitalul va deveni un centru pentru transplant renal și hepatic, dar Miron împreună cu partenerii își dorește ca la Brașov să aducă noi specializări, cum ar fi neuroradiologie sau radiologie intervențională, unele care „sunt atinse cam timid la noi în țară, la București sau la Cluj”. Și crede că va avea succes, după ce secția de Oncologie a spitalului a ajuns să fie tratați în cele 8 luni de funcționare în anul 2011, prin spitalizare continuă sau de zi, peste 1400 de pacienți. Brașovul – centru turistic medical Spitalul „Sfântul Constantin” a fost prezent luna aceasta și la Târgul de Turism de la Berlin, promovând serviciile medicale pe care le prestează. De altfel, Brașovul ar putea deveni un important centru de referință în România al turismului medical, după ce alți oameni de afaceri locali au anunțat că vor investi 20 de milioane de euro într-un spital de oncologie. Tot aici funcționează de trei ani și ClinIcco, un spital privat specializat în cardiologie intervențională, chirurgie cardiovasculară și ortopedie-traumatologie. Studii clinice la Brașov În prezent Spitalul Sf. Constantin este probabil, cel mai mare si modern spital privat din Transilvania, care-și propune să efectueze și studii clinice. „Vom demara și un proces de studii clinice, unele chiar de fază 1, cum ar fi studiile de Vidatox, un medicament care se folosește în oncologie”, a anunțat Mihai Miron.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie