Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 00:04

Românii au produs prima locomotivă diesel „eco” din lume

Autor:

Publicat la 22 iulie 2022

Merge cu ulei de gătit sau biodiesel, însă proiectul a cam murit din faşă

Românii au produs prima locomotivă diesel „eco” din lume

La Craiova s-a lansat încă din 2015 prima locomotivă din lume care funcţionează exclusiv cu biodiesel sau chiar cu ulei de bucătărie. Inginerii au folosit un motor Diesel de la o locomotivă clasică pe care l-au modificat pentru a funcţiona 100% ecologic.
În cazul acestei locomotive, costurile pentru combustibil au fost reduse la jumătate, iar gradul de poluare este extrem de scăzut. Inginerii de la RELOC Electroputere au folosit o locomotivă Diesel clasică de 2.100 de cai putere, al cărei motor a fost adaptat pentru a funcţiona cu biodiesel sau ulei vegetal.
„În principal, s-au transformat instalaţiile de alimentare, dar şi instalaţia care asigură condiţiile de ardere ale acestui combustibil”, a spus Petre Bitică, şef serviciu în cadrul RELOC Electroputere. Reprezentanţii companiei au lucrat timp de un an la noua locomotivă, iar costurile proiectului se ridică la aproape un milion de euro.
„Prima locomotivă ecologică din România are aceleaşi performanţe ca una Diesel clasică, însă există două mari avantaje: În primul rând, cele legate de mediu şi în al doilea rând, cele legate de costuri. Combustibilul pentru o astfel de locomotivă costă la jumătate faţă de cel pentru o locomotivă Diesel clasică. De exemplu, locomotiva consumă aproximativ 800 l de combustibil biodiesel la o 100 de kilometri, cu o încărcătură de 3.000 de tone. Motorină ar consuma 920 l pe aceeaşi distanţă, cu aceeaşi încărcătură. În plus, motorul nu mai poluează mediul înconjurător. Din punct de vedere al noxelor emanate în atmosferă, sunt reduse cu 50%. Uleiul bio sau biocombustibilul este total nepoluant, nu conţine sulf”, a spus Călin Graţian, vicepreşedinte al Grampet Group.
Deşi locomotiva a funcţionat bine, aceasta nu a mai intrat în producţie, astfel încât companiile feroviare să îşi înlocuiască flota, iar proiectul a fost tras pe linie moartă. (BizBrasov.ro)


 

+2 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie