Curs BNR

1 EUR = 4.9255 RON

1 USD = 4.5904 RON

1 GBP = 5.6013 RON

1 XAU = 294.2340 RON

1 AED = 1.2499 RON

1 AUD = 3.0469 RON

1 BGN = 2.5183 RON

1 BRL = 0.8664 RON

1 CAD = 3.3324 RON

1 CHF = 4.9881 RON

1 CNY = 0.6674 RON

1 CZK = 0.2078 RON

1 DKK = 0.6611 RON

1 EGP = 0.1483 RON

1 HUF = 1.2668 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 3.5320 RON

1 KRW = 0.3515 RON

1 MDL = 0.2437 RON

1 MXN = 0.2451 RON

1 NOK = 0.4354 RON

1 NZD = 2.8482 RON

1 PLN = 1.0507 RON

1 RSD = 0.0420 RON

1 RUB = 0.0600 RON

1 SEK = 0.4397 RON

1 TRY = 0.2409 RON

1 UAH = 0.1243 RON

1 XDR = 6.1570 RON

1 ZAR = 0.2516 RON

Editia 7907 - 24 mar 01:01

Roman SA nu va mai face autobuze

Autor:

Publicat la 17 sepembrie 2015

Compania se reorientează pe producţia de şasiuri, pentru care ar putea avea comenzi din Columbia.

Roman SA nu va mai face autobuze
Autobuzul Urban Crosstown, produs de Roman SA, nu va mai merge niciodată pe drumurile din România. Proiectul a fost îngropat, pentru că autorităţile din România nu s-au arătat interesate.
Roman a vândut, anii trecuţi, doar 6 unităţi unor firme de transport internaţional de pasageri, şi aceasta a fost tot. Nicio altă unitate nu se va mai face. Urban Crosstown nu va fi lansat în producţie de serie pentru că proiectul a expirat deja. „Am avea nevoie de o altă omologare, de o altă linie de producţie pentru motor, pentru că acum ni se impun normele EURO 6. Nu are sens, mai ales că nu avem comenzi. Autobuzul românesc s-a dovedit un eşec. Nimeni din ţară nu ne-a vrut”, spune Carol Rugacs, directorul fabricii braşovene. Acesta precizează că i se pare curios că nicio primărie din ţară nu i-a chemat măcar pentru nişte teste cu autobuzul. „Probabil că i-a speriat preţul. Adevărul e că preţul de catalog era de 120.000 de euro, cu aer condiţionat. Înţeleg că, acum câţiva ani, în Bucureşti s-au cumpărat autobuze cu 180.000 de euro fără aer condiţionat. Eram prea scumpi, ce să mai...”, arată, ironic,  Rugacs.
Dacă autobuzul Roman nu va mai rula vreodată pe străzile din România, componente ale acestuia sunt dorite tocmai peste Ocean, în Columbia. Guvernul columbian a cumpărat de probă două şasiuri de Urban Crosstown (un model lung şi unul scurt), dintre care unul a fost omologat (cel scurt) şi urmează să facă o comandă masivă la Braşov. „Livrările vor începe din acest an. Negociem o comandă de 400-500 de bucăţi, la un preţ de 56.000 de dolari pe unitate”, precizează directorul Roman. Dacă va fi semnat, contractul ar putea aduce circa 25 de milioane de dolari la Braşov, în următorii ani, garantând activitatea fabricii şi locurile de muncă ale salariaţilor. Fără acest contract, viitorul este incert pentru Roman, dat fiind faptul că nu prea mai este de lucru. 
Dincolo de încercările de a intra în graţiile autorităţilor locale din România, fabrica braşoveană a căutat şi în afară clienţi, însă nu a avut mai mult succes. Discuţiile cu posibili cumpărători din Orientul Mjlociu nu ajuns la nicio concluzie. Preţul cerut pe autobuz era de 120.000 de euro, însă braşovenii ar fi fost dispuşi să negocieze o reducere de până la 20%. „Se pare că rămânem la varianta vânzării de şasiuri, nu avem niciun rezultat pe autobuzul întreg”, explică Rugacs. 
La Roman se mai produc camioane, autovehicule speciale pentru diverse industrii şi tractoare. Până în urmă cu câţiva ani, Roman Braşov era furnizor de camioane militare pentru Pentagon. Americanii însă, din 2013, nu au mai făcut noi comenzi.
 
+2 -1

Comentarii

kjgkh

2015-09-17 19:12:01


MANAGEMENTUL bata-l vina, vin companii mari in tara si dau spaga si vand camioane si masini la greu, plus ca investesc milioane in publicitate. Ce fac cei de la ROMAN? asteapta sa le pice contracte din cer...contractele se obtin cumparand oameni cu influenta, asa e pe peste tot in lume, sa ma contacteze cei de la ROMAN si le fac eu vanzare daca ei nu sunt in stare

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional