Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 18:14

Roman Brașov - pierderi de peste 41 de milioane de lei în ultimii doi ani

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 22 iunie 2012

Ultimul an în care compania a înregistrat rezultat pozitiv a fost în 2009, când anunța un profit de aproximativ 120.000 de lei Compania Roman Brașov, producător de autocamioane, autobuze și tractoare a încheiat anul trecut cu pierderi de 6,192 milioane de lei, de aproape șase ori mai puțin decât în 2010, când a încheiat cu pierderi de 35,003 milioane de euro

Ultimul an în care compania a înregistrat rezultat pozitiv a fost în 2009, când anunța un profit de aproximativ 120.000 de lei Compania Roman Brașov, producător de autocamioane, autobuze și tractoare a încheiat anul trecut cu pierderi de 6,192 milioane de lei, de aproape șase ori mai puțin decât în 2010, când a încheiat cu pierderi de 35,003 milioane de euro. Astfel, în ultimii doi ani, firma brașoveană a raportat pierderi de peste 41 milioane de lei. Compania trece printr-o perioadă foarte grea, comenzile căzând foarte mult, în condițiile în care armata SUA, unul dintre principalii beneficiari ai societății brașovene, închide teatrele de operațiuni. În aceste condiții, Roman SA încearcă să recâștige piețele din Africa și Orientul Mijlociu, tradiționale înainte de 1990. „Suntem în negocieri cu câteva firme din Nigeria, Sudan, Egipt, dar și cu firme din Irak. În cel mult două luni vom putea ajunge la un consens. În plus, avem foarte multe oferte trimise în zonă. Dar orice negociere nu se poate încheia de pe azi pe mâine”, ne-a declarat Carol Rugacs, directorul companiei brașovene. După opt ani, timp în care au cumpărat circa 1.000 de camioane românești, Pentagonul și-a sistat achizițiile, iar uzina Roman este într-o situație delicată. „SUA se retrage din centrele de operațiuni, au și restricții de buget cu criza, așa că n-au mai avut nevoie de camioanele noastre. Acum mai avem doar contracte în valoare de câteva milioane de euro cu firmele producătoare de echipamente petroliere UPET Târgoviște și Confind Câmpina. Le vindem mașini cu patru, șase și șapte axe. Nu merge treaba, dar n-am dat oameni afară”, declară Rugacs. De asemenea, compania așteaptă o serie de licitații pentru mașini de pompieri, dar și pentru autobuzele Urban produse la Brașov. De altfel, de la începutul producției de autobuze, nu s-au primit decât câteva comenzi, în general de la companii de transport, primăriile din țară fiind mai interesate de mărcile străine, chiar dacă acestea sunt mult mai scumpe. Compania brașoveană este controlată de societatea Pro Roman SA Brașov, care deține 91,86% din titlurile uzinei de autocamioane. Societății Pro Roman i-a fost cerută intrarea în insolvență de către compania Prefa Brașov, controlată de omul de afaceri Ioan Neculaie, pentru un împrumut neachitat de 6,224 milioane de lei.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie