Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 08:24

Rezistă şi la un cutremur de 8 grade!

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 06 noiembrie 2013

Noul pasaj a fost deschis ieri circulaţiei, cu şase luni înainte de termen

Rezistă şi la un cutremur de 8 grade!

Circulaţia pe noul pasaj de la Fartec a fost deschisă începând de ieri, noul pod fiind folosit pe sensul de mers de intrare în municipiul Braşov dinspre Târgu-Mureş. Lucrările la noul pod sunt garantate de constructor pentru 50 de ani, iar săptămâna trecută i-a fost testată şi rezistenţa. Astfel, pasajul poate să reziste şi în cazul în care va fi tranzitat de un transport excepţional de până la 80 de tone. „Am făcut toate testele şi nu sunt probleme. În ceea ce priveşte rezistenţa la cutremure acesta este proiectat să reziste şi la un cutremur de gradul 8 pe scara Richter”, a precizat Ştefan Galu, directorul firmei care a executat lucrările.
Ieşirea din Braşov spre Târgu-Mureş, pe DN 13, era singura arteră de circulaţie care, până acum câţiva ani, asigura doar o singură bandă de circulaţie pe sens. Într-o primă etapă edilii au amenajat arterele rutiere la două benzi pe sens, de la pasaj până la ieşirea din Braşov, dinspre Stupini, apoi au fost amenajate şi trotuarele. Pasajul rămăsese singura zonă în care traficul era îngreunat, pentru că se venea din două benzi pe sens, iar pe pasaj este o singură bandă pe sens, ceea ce crea blocaje.

Investiţia finalizată cu o jumătate de an mai repede
Lucrările la pod au fost finalizate cu o jumătate de an mai devreme, faţă de termenul prevăzut în contract. „Deschiderea circulaţiei pe acest pasaj este un moment important pentru Braşov, deoarece a rezolvat o problemă majoră de infrastructură rutieră, respectiv fluidizarea traficului spre Târgu Mureş. Prin dublarea Pasajului Fartec am finalizat, în mare măsură, proiectul de optimizare a accesului rutier înspre şi dinspre Sighişoara-Târgu Mureş, iar corelat cu pasajul Independenţei şi drumul de legătură prin fosta platformă industrială Tractorul am creat o alternativă rutieră pentru legătura zonei Bartolomeu-Stupini cu cartierele Tractorul, Triaj şi Craiter. Prin dublarea pasajului Fartec putem spune că am reuşit să rezolvăm o problemă majoră pentru această zonă fără a folosi resursele bugetului local, ci cu fonduri nerambursabile atrase de la Uniunea Europeană, contribuţia noastră fiind de doar 2%”, a explicat primarul George Scripcaru. Întreaga investiţie a fost de 13,423 milioane de lei.

Podul a fost inaugurat ieri aşa cum se cuvine şi pentru ca să ţină mult a fost „udat” cu şampanie, pe pod strângându-se şi numeroşi braşoveni care au vrut să fie martori la tăierea panglicii.

Reparaţii şi la podul vechi
Totodată, şi la vechiul pod s-au executat câteva lucrări de reparaţie la rosturi, astfel că, cel puţin o perioadă, în zonă nu va mai fi nevoie de alte lucrări. Nu în ultimul rând, şi bretelele de legătură cu pasajul, dar şi străzile adiacente au fost asfaltate. Primarul George Scripcaru a precizat că, de zilele viitoare, Calea Făgăraşului va intra în reparaţii capitale pe tronsonul cuprins între noul giratoriu de la intersecţia cu Cărămidăriei şi giratoriul de la strada Lungă, pe strada Stadionului lucrările de reabilitare demarând deja. Asfaltările se execută în contextul în care se va da drumul a trafic pe tronsonul III al ocolitoarei, astfel că întreg traficul greu va fi scos din Bartolomeu. „Acest tronson de ocolitoare leagă DN 1 dinspre Sibiu şi DN 73 de DN 13 şi DN 11. Odată cu darea în folosinţă a acestui tronson vom reglementa traficul în Bartolomeu, astfel că maşinile de mare tonaj nu vor mai avea acces pe arterele din interiorul cartierului. Era nevoie de reparaţii în zonă, întrucât carosabilul se degradase, din cauza traficului greu”, a precizat Scripcaru.  
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie