Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 15:30

Reversul medaliei pentru cele întâmplate ieri la Râşnov: Modernizarea DN 73 revine la stadiul de plombări...

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 21 mai 2019

Ministrul Transporturilor a rupt ieri contractul cu spaniolii, în faţa presei. Nu fără motiv, dar nici viitorul nu sună bine

Reversul medaliei pentru cele întâmplate ieri la Râşnov: Modernizarea DN 73 revine la stadiul de plombări...

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, aflat în vizită la Râşnov, a anunţat luni rezilierea contractului de modernizare a DN73, un proiect pentru care au fost obţinuţi bani europeni încă din anul 2011. Practic, în faţa presei şi în prezenţa premierului Viorica Dăncilă, ministrul Finanţelor -  Eugen Teodorovici, ministrul Economiei - Niculae Bădălău, ministrul Sănătăţii - Sorina Pintea, directorul CNAIR - Narcis Neaga şi oficiali de la PSD Braşov, Răzvan Cuc a rupt contractul cu Asocierea Azvi SA - Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel. Apoi, ministrul Transporturilor i-a cerut directorului general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga să rezilieze înţelegerea.
Constructorul nu părea a fi aflat decizia ministrului, pentru că tot ieri, în Râşnov, muncitorii de la Azvi turnau asfalt.
„Am spus constructorului că vreau să văd o mobilizare exemplară, pentru că este un contract semnat încă din anul 2011 (se referea contractul de finanţare pe fonduri europene, n.r.). Este un contract care trebuie implementat şi nu avem de ce să mai aşteptăm şi să tergiversăm din cauza unei proaste organizări a unui constructor care nu au înţeles că în România nu se poate veni doar cu o mapă şi un laptop, ci trebuie să ai şi utilaje şi forţă de muncă angajată în România. Aşadar, conform graficului pe care firma şi l-a asumat la vizita precedentă (în 23 aprilie, când ministrul a mai fost în judeţul Braşov, n.r.), în acest moment trebuia să aibă în şantier 190 de muncitori şi 71 de utilaje. În această dimineaţă (ieri, n.r.), în jurul orei 8.00 am fost să verific câţi oameni şi utilaje erau pe şantier. Am constatat cu stupoare că pe şantier erau 11 utilaje şi 20 de muncitori. Acest mod de a se mobiliza, doar când se anunţă vizita ministrului sau a doamnei prim ministru nu mai poate fi tolerat (…) Un lucru bun începe astăzi (deschiderea şantierului autostrăzii, n.r.) şi un lucru rău îl terminăm (rezilierea contractului pentru modernizarea DN 73, n.r.). Domnul director Neaga, vă rog să reziliaţi contractul acestei firme neserioase. Totodată, vreau să văd de urgenţă Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov pe şantier. Fiind anunţată vizita premierului, în urmă cu doar câteva zile au decopertat şi au deschis trei casete. Intraţi, rezolvaţi problema şi turnaţi covor asfaltic, pentru că este un drum turistic, important”, a declarat ministrul.
În prezent, lucrările de modernizare a DN73 sunt finalizate în proporţie de 42%, iar constructorul a primit 45% din cei 275 milioane de lei, care este valoarea totală a proiectului. Lucrările de modernizare a DN 73 (Piteşti-Braşov) au început în 19 mai 2014, iar în judeţul nostru şantierul a fost deschis în anul 2017.
 
Ce lucrări poate şi va face DRDP

Din declaraţiile ministrului rezulta că, în doi timpi şi trei mişcări, actualul constructor pleacă de pe şantier şi apar utilajele Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov. Totuşi, până să se întâmple acest lucru va mai dura. În primul rând, CNAIR trebuie să deruleze toate procedurile aferente rezilierii contractului, începând cu notificarea constructorului.
Apoi, potrivit drumarilor braşoveni, actualul constructor trebuie să conserve lucrările. Abia apoi, utilajele pot intra pe şantier. „Noi suntem pregătiţi”, a anunţat directorul DRDP Braşov, Adriana Necula.

Foto: În timp ce ministrul rupea contractul, constructorul muncea de zor la ieşirea din Râşnov spre Braşov

Suspendare... pe perioadă nedeterminată
Totuşi, drumarii braşoveni se vor ocupa numai de reparaţii, astfel încât drumul să fie circulabil. Practic, proiectul de modernizare cu bani europeni va fi suspendat pe perioadă nedeterminată, pentru că, după rezilierea contractului, va trebui efectuată o expertiză tehnică, prin care să se stabilească ce lucrări mai trebuie efectuate şi care este valoarea acestora. Apoi, CNAIR trebui să lanseze o nouă licitaţie de lucrări, pentru că DRDP nu are nici baza legală pentru a realiza lucrările pe fonduri europene (în legislaţia specifică se menţionează că trebuie organizată o licitaţie), dar nici capacitatea tehnică pentru un proiect de o asemenea anvergură (acest ultim aspect fiind evidenţiat chiar de către surse din cadrul DRDP Braşov).
Apoi, rămâne de văzut dacă reprezentanţii constructorului se vor „resemna”, pentru că nu este exclus să se ajungă chiar în instanţă.
Oficialii de la Azvi SA ne-au promis că vor comunica pe parcursul zilei de marţi o poziţie oficială vizavi de ce s-a întâmplat ieri la Râşnov.
 
Cu circuit închis?
Pe de altă parte, chiar dacă DN 73 e o problemă care îi afectează de mulţi ani pe primarii din Râşnov şi Cristian şi chiar dacă segmentul de autostradă trece prin Râşnov şi Cristian, organizatorii evenimentului de ieri nu au chemat niciun reprezentant al autorităţilor locale. Aşa că primarului Râşnovului, Liviu Butnariu (foto, prim plan), şi de cel al comunei Cristian, Gicu Cojocaru, au mers neinvitaţi. „Chiar dacă nu am fost invitaţi, noi venim să vă salutăm”, i-a spus Liviu Butnariu  ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, după care a avut o scurtă discuţie cu reprezentantul Guvernului.

 

+3 -3

Comentarii

Cristian

2019-05-21 05:11:56


Ieri am circulat intre Bran si Campulung Muscel pe cei aproape de 78km nici un muncitor,dn 73 arata ca dupa razboi si in ritmul actual nu va fi gata nici in 10 ani.Aceste guverne nu sant in stare sa intretina ce au construit comunisti dar sa la repare capital.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie