Curs BNR

1 EUR = 4.9188 RON

1 USD = 4.0604 RON

1 GBP = 5.7235 RON

1 XAU = 242.7733 RON

1 AED = 1.1054 RON

1 AUD = 3.1337 RON

1 BGN = 2.5149 RON

1 BRL = 0.7938 RON

1 CAD = 3.3408 RON

1 CHF = 4.5162 RON

1 CNY = 0.6346 RON

1 CZK = 0.1937 RON

1 DKK = 0.6615 RON

1 EGP = 0.2591 RON

1 HUF = 1.4097 RON

1 INR = 0.0554 RON

1 JPY = 3.7034 RON

1 KRW = 0.3632 RON

1 MDL = 0.2287 RON

1 MXN = 0.2042 RON

1 NOK = 0.4887 RON

1 NZD = 2.9034 RON

1 PLN = 1.0925 RON

1 RSD = 0.0418 RON

1 RUB = 0.0562 RON

1 SEK = 0.4884 RON

1 TRY = 0.4877 RON

1 UAH = 0.1504 RON

1 XDR = 5.8457 RON

1 ZAR = 0.2951 RON

Editia 7474 - 14 iun 20:28

Revenim la trimestre şcolare? Ministerul Educaţiei ia în calcul şi această variantă

Autor: Petra VÂRLAN

Publicat la 13 aprilie 2021

Revenim la trimestre şcolare? Ministerul Educaţiei ia în calcul şi această variantă

Anul şcolar ar putea fi reîmpărţit pe trimestre. Cel puţin este o variantă de lucru, pe care a lansat-o Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei, pe pagina personală de facebook. Oficialul susţine că Ministerul este gata să extindă perioada de cursuri a viitorului an şcolar, „dacă şi numai dacă” sindicatele, elevii şi părinţii „ajung la un consens”. În acest mod, afirmă oficialul, ar putea fi recuperate pierderile şcolii online. „Conform Ordinului de ministru nr. 3.243/5.02.2021 privind structura anului şcolar 2021 – 2022, cursurile vor începe în acest an în data 13 septembrie.
Dacă şi numai dacă principalii parteneri de dialog social ai Ministerului Educaţiei (FSLI, Federaţia Spiru Haret, Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi) ajung la un consens şi revin în mod unanim asupra calendarului aprobat în urma consultărilor de la începutul anului 2021, Ministerul Educaţiei are deplina disponibilitate de a reveni asupra calendarului, în sensul extinderii perioadei de cursuri încă din anul şcolar 2021 – 2022, atrăgând, însă, atenţia asupra deficitului de predictibilitate generat de această eventuală revenire. (…) Pe de altă parte, Ministerul Educaţiei susţine extinderea anului şcolar, cu atât mai mult cu cât este necesară recuperarea pierderilor educaţionale generate de predarea online.
În orice variantă, Ministerul Educaţiei va avea anul acesta iniţiativa de a propune extinderea perioadei de cursuri în învăţământul preuniversitar, începând cu anul şcolar 2022 – 2023. În acest sens, vor fi iniţiate consultări extinse. Ministerul Educaţiei va lua în considerare orice soluţie va rezulta în urma acestor consultări, fără a exclude nicio variantă solicitată de profesori, elevi şi părinţi, nici revenirea la trimestre, nici extinderea duratei cursurilor şi nici altă variantă ce va rezulta în interesul pregătirii elevilor”, se arată în mesajul amintit.

Elevii ar vrea şcoală de la 6 septembrie, pe două semestre
Pe de altă parte, Consiliul Naţional al Elevilor îşi menţine poziţia ca anul şcolar 2021-2022 să înceapă pe 6 septembrie şi să se încheie pe 4 iunie 2022 şi face referire tot la modelul cu două semestre, afirmând că varianta sa este „mai echilibrată”. „Consiliul Naţional al Elevilor a atras atenţia, încă din luna februarie a acestui an, cu privire la faptul că structura anului şcolar 2021-2022 este dezechilibrată şi nejustificată, fiind aprobată fără un proces de consultare reală a partenerilor de dialog social. Ne bucurăm să vedem că Ministerul Educaţiei a decis să revină asupra acestei măsuri, fiind dispus să asculte viziunea tuturor actorilor implicaţi în actul educaţional. Consiliul Naţional al Elevilor îşi menţine poziţia cu privire la structura anului şcolar 2021-2022: cursurile să înceapă pe data de 6 septembrie 2021 şi să se încheie pe data de 4 iunie 2022. Această structură este mai echilibrată, atât în ceea ce priveşte numărul de săptămâni (16/18, în loc de 14/20), cât şi în ceea ce priveşte numărul mai redus de zile pe care elevii sunt nevoiţi să le petreacă la şcoală în timpul verii, atunci când temperaturile din sălile de clasă creează un disconfort termic puternic, în contextul în care majoritatea unităţilor de învăţământ preuniversitar nu dispun de infrastructură de climatizare”, se arată într-un comunicat al CNE.
„Cercetările din domeniul ştiinţelor educaţiei arată că nu există o legătură consistentă şi bine definită între creşterea numărului de zile pe care elevii le petrec la şcoală şi rezultatele pe care aceştia le obţin la testările internaţionale de tip PISA”, mai spun aceştia.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional