Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 13:38

Revenim la trimestre şcolare? Ministerul Educaţiei ia în calcul şi această variantă

Autor: Petra VÂRLAN

Publicat la 13 aprilie 2021

Revenim la trimestre şcolare? Ministerul Educaţiei ia în calcul şi această variantă

Anul şcolar ar putea fi reîmpărţit pe trimestre. Cel puţin este o variantă de lucru, pe care a lansat-o Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei, pe pagina personală de facebook. Oficialul susţine că Ministerul este gata să extindă perioada de cursuri a viitorului an şcolar, „dacă şi numai dacă” sindicatele, elevii şi părinţii „ajung la un consens”. În acest mod, afirmă oficialul, ar putea fi recuperate pierderile şcolii online. „Conform Ordinului de ministru nr. 3.243/5.02.2021 privind structura anului şcolar 2021 – 2022, cursurile vor începe în acest an în data 13 septembrie.
Dacă şi numai dacă principalii parteneri de dialog social ai Ministerului Educaţiei (FSLI, Federaţia Spiru Haret, Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi) ajung la un consens şi revin în mod unanim asupra calendarului aprobat în urma consultărilor de la începutul anului 2021, Ministerul Educaţiei are deplina disponibilitate de a reveni asupra calendarului, în sensul extinderii perioadei de cursuri încă din anul şcolar 2021 – 2022, atrăgând, însă, atenţia asupra deficitului de predictibilitate generat de această eventuală revenire. (…) Pe de altă parte, Ministerul Educaţiei susţine extinderea anului şcolar, cu atât mai mult cu cât este necesară recuperarea pierderilor educaţionale generate de predarea online.
În orice variantă, Ministerul Educaţiei va avea anul acesta iniţiativa de a propune extinderea perioadei de cursuri în învăţământul preuniversitar, începând cu anul şcolar 2022 – 2023. În acest sens, vor fi iniţiate consultări extinse. Ministerul Educaţiei va lua în considerare orice soluţie va rezulta în urma acestor consultări, fără a exclude nicio variantă solicitată de profesori, elevi şi părinţi, nici revenirea la trimestre, nici extinderea duratei cursurilor şi nici altă variantă ce va rezulta în interesul pregătirii elevilor”, se arată în mesajul amintit.

Elevii ar vrea şcoală de la 6 septembrie, pe două semestre
Pe de altă parte, Consiliul Naţional al Elevilor îşi menţine poziţia ca anul şcolar 2021-2022 să înceapă pe 6 septembrie şi să se încheie pe 4 iunie 2022 şi face referire tot la modelul cu două semestre, afirmând că varianta sa este „mai echilibrată”. „Consiliul Naţional al Elevilor a atras atenţia, încă din luna februarie a acestui an, cu privire la faptul că structura anului şcolar 2021-2022 este dezechilibrată şi nejustificată, fiind aprobată fără un proces de consultare reală a partenerilor de dialog social. Ne bucurăm să vedem că Ministerul Educaţiei a decis să revină asupra acestei măsuri, fiind dispus să asculte viziunea tuturor actorilor implicaţi în actul educaţional. Consiliul Naţional al Elevilor îşi menţine poziţia cu privire la structura anului şcolar 2021-2022: cursurile să înceapă pe data de 6 septembrie 2021 şi să se încheie pe data de 4 iunie 2022. Această structură este mai echilibrată, atât în ceea ce priveşte numărul de săptămâni (16/18, în loc de 14/20), cât şi în ceea ce priveşte numărul mai redus de zile pe care elevii sunt nevoiţi să le petreacă la şcoală în timpul verii, atunci când temperaturile din sălile de clasă creează un disconfort termic puternic, în contextul în care majoritatea unităţilor de învăţământ preuniversitar nu dispun de infrastructură de climatizare”, se arată într-un comunicat al CNE.
„Cercetările din domeniul ştiinţelor educaţiei arată că nu există o legătură consistentă şi bine definită între creşterea numărului de zile pe care elevii le petrec la şcoală şi rezultatele pe care aceştia le obţin la testările internaţionale de tip PISA”, mai spun aceştia.

+0 -0

Comentarii

'Ioana'

2021-09-06 05:50:16


'Acest provizorat este mai periculos decat inv. online! Invocarea acestui provizorat a dus chiar din anul scolar 2020-2021 la incalcarea drepturilor legale ale elevilor si profesorilor din licee in ceea ce priveste structura anului scolar si concediile legale de odihna .Nici sindicatele dar nici Campeanu nu au dat atentie acestor nedreptati create in inv. preuniversitar . Magistratii si politicienii erau de mult in vacante iar unii elevi si profesori erau in activitate . Provizoratul trebuie sa inceteze 1'

'Ioana'

2021-09-06 05:50:16


'Acest provizorat este mai periculos decat inv. online! Invocarea acestui provizorat a dus chiar din anul scolar 2020-2021 la incalcarea drepturilor legale ale elevilor si profesorilor din licee in ceea ce priveste structura anului scolar si concediile legale de odihna .Nici sindicatele dar nici Campeanu nu au dat atentie acestor nedreptati create in inv. preuniversitar . Magistratii si politicienii erau de mult in vacante iar unii elevi si profesori erau in activitate . Provizoratul trebuie sa inceteze 1'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie