Curs BNR

1 EUR = 4.9485 RON

1 USD = 4.5545 RON

1 GBP = 5.6239 RON

1 XAU = 288.1415 RON

1 AED = 1.2401 RON

1 AUD = 3.0513 RON

1 BGN = 2.5301 RON

1 BRL = 0.8869 RON

1 CAD = 3.3636 RON

1 CHF = 4.9726 RON

1 CNY = 0.6619 RON

1 CZK = 0.2104 RON

1 DKK = 0.6644 RON

1 EGP = 0.1472 RON

1 HUF = 1.2992 RON

1 INR = 0.0554 RON

1 JPY = 3.4315 RON

1 KRW = 0.3502 RON

1 MDL = 0.2473 RON

1 MXN = 0.2522 RON

1 NOK = 0.4363 RON

1 NZD = 2.8405 RON

1 PLN = 1.0569 RON

1 RSD = 0.0422 RON

1 RUB = 0.0590 RON

1 SEK = 0.4375 RON

1 TRY = 0.2376 RON

1 UAH = 0.1233 RON

1 XDR = 6.1268 RON

1 ZAR = 0.2520 RON

Editia 7912 - 31 mar 09:42

Resemnarea națională

Autor: Octavian ANDRONIC

Publicat la 30 martie 2010

Am tot mai des sentimentul că țara asta are o mare, insurmontabilă problemă: aceea a neputinței! O neputință cronică de a face, pe care o împărtășesc, aproape fără excepție, cei care trebuie să facă

Am tot mai des sentimentul că țara asta are o mare, insurmontabilă problemă: aceea a neputinței! O neputință cronică de a face, pe care o împărtășesc, aproape fără excepție, cei care trebuie să facă. Numiți sau aleși, cu toții se împiedică de propriile limite, de limitele sistemului creat de ei înșiși, de neîncrederea în propriile puteri și de lehamitea pe care o generează, până la urmă, toate acestea la un loc. Dăm tot mai des impresia unei colectivități care merge spre nicăieri, fără a ține cont de vreo busolă. Îmi dau seama că efectele externe ale crizei economice au o pondere importantă în această stare, dar și fără ea, țara dădea semnele unei împiedicări cronice. N-am să dau decât un singur exemplu: ceea ce ne deosebește radical de „familia” europeană în care am fost acceptați, în baza unor speranțe care nu se împlinesc, este infrastructura. Drumurile. România are, probabil, cele mai proaste drumuri din Uniunea Europeană. Harta rutieră a Europei se cam oprește la intrarea în țară unde, pe o imensă pată albă, cartografii ar putea să scrie precum cei din Evul Mediu: „Hic sunt leones!”. Aici sunt gropi. Aici nu sunt semnalizatoare. Aici sunt poduri pe care le ia prima apă! Aici sunt căi ferate care alunecă cu tot cu trenuri. Aici se deraiază din două în două zile. Aici sunt drumuri modernizate care se închid a doua zi după ce li se taie panglica. Aici sunt tot felul de panglicari care fac proiecte pentru care nu se găsesc executanții dispuși să plătească șpaga pretinsă. Aici sunt responsabili care nu sunt în stare să exproprieze porțiunile pe care ar trebui să înceapă lucrurile. Aici sunt instituții de resort care încasează bani pe fel de fel de taxe dar nu reușesc, nici să astupe gropi, nici să asigure o fluență corespunzătoare a traficului. Practic, România este o țară greu de străbătut, periculos chiar, în care știi (dacă știi) când pleci, dar nu vei ști niciodată când ajungi. O țară cu miniștri de doi bani, care vin și pleacă bifând doar șpăgi. O țară în care, de la Ceaușescu până la prima porțiune de autostradă nouă au trecut mai bine de patru decenii și în care, în aproape 8 ani s-au mai făcut doar vreo câțiva zeci de kilometri. Perspectiva României de a se conecta la marile trasee internaționale este una tot mai îndepărtată, atâta timp cât ministerul dlui Berceanu nu reusește nici măcar să repare drumurile cu banii pe care-i are. România este o țară mai ușor de evitat decât de traversat. Și așa va rămâne atâta timp cât neputința cronică a celor puși să o administreze va beneficia de înțelegerea resemnată a unui popor care nu mai crede în nimic și în nimeni.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional