Curs BNR

1 EUR = 4.9184 RON

1 USD = 4.7383 RON

1 GBP = 5.6933 RON

1 XAU = 267.3958 RON

1 AED = 1.2901 RON

1 AUD = 3.1941 RON

1 BGN = 2.5147 RON

1 BRL = 0.8831 RON

1 CAD = 3.5228 RON

1 CHF = 4.9890 RON

1 CNY = 0.6612 RON

1 CZK = 0.2021 RON

1 DKK = 0.6614 RON

1 EGP = 0.1929 RON

1 HUF = 1.2093 RON

1 INR = 0.0580 RON

1 JPY = 3.4339 RON

1 KRW = 0.3572 RON

1 MDL = 0.2427 RON

1 MXN = 0.2485 RON

1 NOK = 0.4759 RON

1 NZD = 2.9580 RON

1 PLN = 1.0503 RON

1 RSD = 0.0419 RON

1 RUB = 0.0776 RON

1 SEK = 0.4516 RON

1 TRY = 0.2543 RON

1 UAH = 0.1289 RON

1 XDR = 6.2270 RON

1 ZAR = 0.2793 RON

Editia 7834 - 02 dec 07:19

Resemnarea națională

Autor: Octavian ANDRONIC

Publicat la 30 martie 2010

Am tot mai des sentimentul că țara asta are o mare, insurmontabilă problemă: aceea a neputinței! O neputință cronică de a face, pe care o împărtășesc, aproape fără excepție, cei care trebuie să facă

Am tot mai des sentimentul că țara asta are o mare, insurmontabilă problemă: aceea a neputinței! O neputință cronică de a face, pe care o împărtășesc, aproape fără excepție, cei care trebuie să facă. Numiți sau aleși, cu toții se împiedică de propriile limite, de limitele sistemului creat de ei înșiși, de neîncrederea în propriile puteri și de lehamitea pe care o generează, până la urmă, toate acestea la un loc. Dăm tot mai des impresia unei colectivități care merge spre nicăieri, fără a ține cont de vreo busolă. Îmi dau seama că efectele externe ale crizei economice au o pondere importantă în această stare, dar și fără ea, țara dădea semnele unei împiedicări cronice. N-am să dau decât un singur exemplu: ceea ce ne deosebește radical de „familia” europeană în care am fost acceptați, în baza unor speranțe care nu se împlinesc, este infrastructura. Drumurile. România are, probabil, cele mai proaste drumuri din Uniunea Europeană. Harta rutieră a Europei se cam oprește la intrarea în țară unde, pe o imensă pată albă, cartografii ar putea să scrie precum cei din Evul Mediu: „Hic sunt leones!”. Aici sunt gropi. Aici nu sunt semnalizatoare. Aici sunt poduri pe care le ia prima apă! Aici sunt căi ferate care alunecă cu tot cu trenuri. Aici se deraiază din două în două zile. Aici sunt drumuri modernizate care se închid a doua zi după ce li se taie panglica. Aici sunt tot felul de panglicari care fac proiecte pentru care nu se găsesc executanții dispuși să plătească șpaga pretinsă. Aici sunt responsabili care nu sunt în stare să exproprieze porțiunile pe care ar trebui să înceapă lucrurile. Aici sunt instituții de resort care încasează bani pe fel de fel de taxe dar nu reușesc, nici să astupe gropi, nici să asigure o fluență corespunzătoare a traficului. Practic, România este o țară greu de străbătut, periculos chiar, în care știi (dacă știi) când pleci, dar nu vei ști niciodată când ajungi. O țară cu miniștri de doi bani, care vin și pleacă bifând doar șpăgi. O țară în care, de la Ceaușescu până la prima porțiune de autostradă nouă au trecut mai bine de patru decenii și în care, în aproape 8 ani s-au mai făcut doar vreo câțiva zeci de kilometri. Perspectiva României de a se conecta la marile trasee internaționale este una tot mai îndepărtată, atâta timp cât ministerul dlui Berceanu nu reusește nici măcar să repare drumurile cu banii pe care-i are. România este o țară mai ușor de evitat decât de traversat. Și așa va rămâne atâta timp cât neputința cronică a celor puși să o administreze va beneficia de înțelegerea resemnată a unui popor care nu mai crede în nimic și în nimeni.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional