Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 21:56

Reparaţiile capitale la pasajul vechi de la Fartec sunt în grafic

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 10 octombrie 2016

Conform contractului, circulaţia poate fi redeschisă peste un an, în septembrie 2017

Reparaţiile capitale la pasajul vechi de la Fartec sunt în grafic

Traficul rutier din zona Fartec, unde se lucrează la vechiul pasaj, fiind nevoie de închiderea acestuia la începutul acestui an, ar putea reveni la normal înainte de 1 septembrie 2017. Reparaţiile capitale la acest obiectiv au început în a doua parte a anului 2015, iar viceprimarul Braşovului Laszlo Barabas a anunţat că până acum constructorul a respectat toate termenele prevăzute în contract. „Sperăm să menţină acelaşi ritm al lucrărilor şi, dacă este posibil, să finalizeze lucrările înainte de termenul stabilit la început, respectiv 1 septembrie 2017, pentru că pasajele de la Fartec sunt o cale de acces importantă în şi dinspre municipiul Braşov”, a declarat viceprimarul.

Ce lucrări mai sunt de efectuat
Până acum, a explicat Laszlo Barabas, s-au demolat parapeţii de protecţie, trotuarele şi dispozitivele de rost (zonele unde se unesc plăcile de beton) şi au fost consolidate  fundaţiile la mai mulţi stâlpi. „Mai sunt de executat, printre altele, lucrări de consolidare a  unuia dintre stâlpi, de refacere a căii de rulare. De asemenea, având în vedere că acest pasaj trece peste calea ferată, mai trebuie executate lucrările de protecţie cu specific feroviar”, a declarat Barabas.
Reparaţiile capitale la vechiul pasaj Fartec sunt efectuate de Sopmet SA Bucureşti (care este lider de contract) împreună cu SC Consal SRL din Braşov, pentru suma de 8.286.192,83 lei, inclusiv TVA. Finanţarea lucrărilor este asigurată integral de la bugetul local, iar lucrările trebuie finalizate în 24 de luni de la data deschiderii şantierului.
Vechiul pasaj de la Fartec a fost construit în anul 1971, are o lungime de aproximativ 250 de metri şi o lăţime de peste 12 metri. Ultimele reparaţii la acest obiectiv au fost realizate la începutul anilor 2000.  
Potrivit expertizelor tehnice care au stat la baza deciziei efectuării reparaţiilor capitale, una dintre grinzi era serios fisurată, betonul începuse să cadă de pe armături, apa se infiltra în placa de beton, iar la stâlpii de susţinere au fost descoperite fisuri verticale.
Apa şi substanţele chimice pe bază de cloruri, folosite iarna pentru deszăpezire au fost de fapt principalii inamici ai pasajului, acestea infiltrându-se în beton care s-a degradat atât la suprafaţa de acoperire a armăturilor cât şi în profunzime.

+0 -1

Comentarii

rammstein

2016-10-10 07:14:03


ba agaricilor !!!..olandezii au facut un pasaj subteran pe PATRU BENZI sub o autostrada in DOUA ZILE !!...SI VOUA VA TREBUIE DOI ANI PENTRU CACATUL ALA DE PASAJ ????....oras de rahat.....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie