Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 12:07

Renault nu fuzionează cu Nissan

Autor:

Publicat la 10 sepembrie 2021

Renault nu fuzionează cu Nissan

Directorul general de la grupul auto francez Renault, Luca de Meo (foto), exclude o fuziune cu partenerul japonez Nissan, la care Renault este cel mai mare acţionar, dar estimează că este posibilă o mai mare cooperare între cei doi constructori de automobile, transmite AFP.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016, prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
„Începând din 2010, logica a fost întotdeauna de a converge operaţiunile (Renault şi Nissan - n.r.) pentru a pregăti fuziunea. Eu nu văd lucrurile aşa, nu am în vedere o fuziune deoarece nu sunt sigur că asta are sens, din punct de vedere operaţional”, a spus Luca de Meo, într-un interviu acordat, miercuri, cotidianului italian Il Sole-24 Ore.
„Văd în schimb mult mai multă cooperare şi acest lucru va fi posibil dacă alianţa (-Renault-Nissan-Mitsubishi Motors-nr.) va evolua. În ce direcţie, vom vedea”, a adăugat Luca de Meo.
Preşedintele grupului Renault şi al alianţei, Jean-Dominique Senard, a declarat şi el în repetate rânduri că o fuziune nu mai este necesară.
Relaţiile dintre Renault şi Nissan sunt tensionate, în special din cauza inegalităţii participaţiilor încrucişate deţinute de cei doi parteneri, iar acest lucru a ieşit la lumină în 2018-2019, odată cu afacerea Carlos Ghosn. Fostul mare patron al alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi Motors a fost arestat şi, ulterior, inculpat în Japonia pentru nereguli financiare. La finele lui 2019, Carlos Ghosn a fugit în Liban, de unde îşi susţine nevinovăţia şi denunţă un complot împotriva sa, orchestrat de şefii de la Nissan, cu sprijinul guvernului japonez, pentru a eşua proiectul său vizând o uniune mai strânsă cu Renault.
Afectaţi de pandemie şi recent de penuria de semiconductori, cei trei parteneri ai alianţei au prezentat, anul trecut, o nouă strategie mondială destinată întăririi competitivităţii şi rentabilităţii lor.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004, cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

+0 -2

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie