Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 04:28

REMEMBER: 140 de ani de când a poposit primul tren la Brașov

Autor: Adina CHIRVASÃ, Buna Ziua Braºov

Publicat la 03 iunie 2013

Gara mare a orașului, inaugurată în aceeași zi, 1 iunie 1873, era pe atunci pe strada Hărmanului. În 1 iunie 1873, ora 11.30, în Brașov intra primul tren de persoane, venit de la Sighișoara

Gara mare a orașului, inaugurată în aceeași zi, 1 iunie 1873, era pe atunci pe strada Hărmanului. În 1 iunie 1873, ora 11.30, în Brașov intra primul tren de persoane, venit de la Sighișoara. A fost o zi de dublă sărbătoare: era inaugurată linia ferată care lega Brașovul de Oradea (linia de cale ferată Sighișoara – Brașov era ultima parte a magistralei Oradea-Brașov) și era inaugurată Gara mare, pe atunci pe strada Hărmanului. La 1 iunie 2013, foști și angajați și actuali angajați ai Stației CFR Brașov au marcat acest eveniment în actuala Gară. O locomotivă cu abur fabricată în anul 1936 la uzinele Malaxa din București, a intrat în Gara Brașov dinspre Sighișoara, de pe linia I. Locomotiva este singura din acea vreme care mai există în oraș. Vreme de ani de zile a remorcat trenuri de marfă și va mai putea fi folosită pentru trenul de epocă după unele reparații, a mai spus Radu Bellu, unul din organizatorii manifestării, fost inginer la Regionala Căi Ferate Brașov. În perioada 1873-1879 s-au terminat lucrările la tunelele de la Predeal și astfel s-a făcut legătura între Brașov și București pe calea ferată. În timp, Brașovul a devenit unul dintre cele mai importante noduri feroviare ale țării, până în 1931 fiind construite căi ferate cel legau Brașovul de Sibiu (1908), Zărnești (1891), Sfântu Gheorghe (1891) sau Întorsura Buzăului (1931). Perioada de glorie a transportului feroviar brașovean, a fost prin anii 1960-1970. Potrivit dr. ing. Valentin Folea, fost șef coordonator al gării Brașov în anii '60, pe aici treceau în 24 de ore 244 de trenuri de călători și de marfă, între care patru perechi de trenuri accelerat din RD Germană, patru perechi din Polonia și alte patru din Ungaria. Din 1963, din Gara Brașov plecau zilnic trenuri de marfă încărcate cu tractoare, autocamioane și alte produse industriale. Actuala Gară, inaugurată în 1962 Prima gară centrală a Brașovului era vis-a-vis de fosta rafinărie de pe Strada Hărmanului. În 1902 a fost extinsă, iar în 1944 a fost distrusă de bombardamentele americane. În locul ei, a fost construită o gară provizorie ce a funcționat până în 19 august 1962, când a fost inaugurată actuala Gară CFR Brașov, construită în 17 luni. La eveniment a participat și Gheorghe Gheorghiu Dej și atunci a fost făcută prima transmisie TV în direct.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie