Curs BNR

1 EUR = 4.9771 RON

1 USD = 4.7282 RON

1 GBP = 6.0143 RON

1 XAU = 402.6311 RON

1 AED = 1.2873 RON

1 AUD = 3.0456 RON

1 BGN = 2.5447 RON

1 BRL = 0.7826 RON

1 CAD = 3.3640 RON

1 CHF = 5.3477 RON

1 CNY = 0.6509 RON

1 CZK = 0.1979 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0945 RON

1 HUF = 1.2056 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.1486 RON

1 KRW = 0.3335 RON

1 MDL = 0.2589 RON

1 MXN = 0.2335 RON

1 NOK = 0.4278 RON

1 NZD = 2.7730 RON

1 PLN = 1.1649 RON

1 RSD = 0.0426 RON

1 RUB = 0.0460 RON

1 SEK = 0.4324 RON

1 TRY = 0.1361 RON

1 UAH = 0.1137 RON

1 XDR = 6.2193 RON

1 ZAR = 0.2622 RON

Editia 8321 - 06 dec 01:38

„Regula fermoarului”, pe care nimeni nu o spune la şcoala de şoferi

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 30 ianuarie 2024

„Regula fermoarului”, pe care nimeni nu o spune la şcoala de şoferi

În România, trăim din ce în ce mai vizibil fenomenul de aglomerare pe drumurile publice. În marile oraşe, din cauza drumurilor înguste şi a numărului mare de maşini, şoferii petrec ore bune în autovehicule.
În şcolile de şoferi din România se predă prea puţin spre deloc modulul de „conducere defensivă”, iar una dintre regulile de bază ale acestui modul poartă numele de „regula fermoarului”.

O regulă a „bunului simţ”
„Regula fermoarului” este o metodă eficientă de a descongestiona traficul, deoarece asigură o fluiditate mai mare a acestuia. În plus, reduce riscul de accidente, deoarece şoferii sunt mai previzibili. Regula spune că şoferii din ambele benzi trebuie să alterneze intrarea pe banda unică, similar cu închiderea unui fermoar.
„Regula fermoarului spune că atunci când trebuie să intrăm de pe două benzi pe o bandă nu se mai ţine cont de regula de prioritate, ci intră unul din stânga, unul din dreapta. Ceea ce înseamnă o dirijare imaginară a traficului”, a spus Titi Aur, fost pilot de raliuri şi expert în conducere defensivă. Acesta a mai menţionat că la noi regula nu este cunoscută de nimeni şi de aceea nu este nici predată la cursurile pentru şcoala de şoferi. „De asta stăm ca fraierii şi ne blocăm unii pe alţii”.
El a mai adăugat că regulile Codului Rutier românesc sunt nefolositoare, din moment ce ele prevăd ca atunci când trebuie să intrăm de pe două benzi pe o bandă sau într-o intersecţie în care unii au prioritate, iar alţii nu au prioritate, cei care au prioritate ar trebui să meargă încontinuu, iar ceilalţi să stea acolo trei ore, cinci ore, până se eliberează. „Dacă fiecare şofer ştie şi face treaba aceasta, e ca şi cum ar fi un poliţist care ar spune: Acum tu, acum tu. Ar trebui să învăţăm această regulă, s-o predăm şi s-o înţelegem. În România, trece unul dintr-o parte, mai trec doi din altă parte. Aşa apar înjurăturile şi tensiunile de rigoare doar pentru că nu ştim Regula fermoarului”, a mai spus fostul pilot.

Unde e „lege”
Metoda a devenit regulă de circulaţie în alte state, ea a apărut atunci când a început aglomerarea pe drumurile publice, cu zeci de ani în urmă.
„Astfel, se poate aplica o regulă nescrisă. Dacă ştii că se trece unul dintr-o parte, unul din cealaltă parte, vei şti întotdeauna când îţi vine rândul. Fiecare conducător auto trebuie să înţeleagă că trebuie să îl lase şi pe colegul de trafic pentru că astăzi eşti favorizat, eşti pe drumul cu prioritate, însă mâine eşti pe bandă fără prioritate. Colegial, normal, prieteneşte este să ne ajutăm unul pe altul”, mai precizează fostul pilot de raliuri.
 Regula de conducere defensivă este şi regulă de circulaţie în unele ţări din Europa, precum Germania, Suedia, Belgia, Elveţia, Austria, Danemarca, Norvegia, Finlanda sau Olanda.


 

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional