Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 01:04

Răzvan Cuc: Mă declar foarte fericit să anunţ, contractul pentru autostrada Braşov - Ploieşti va fi al chinezilor

Autor:

Publicat la 14 octombrie 2019

Actele ar putea fi semnat în zilele următoare, dar trebuie aprobate şi în Guvern

Răzvan Cuc: Mă declar foarte fericit să anunţ, contractul pentru autostrada Braşov - Ploieşti va fi al chinezilor

Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) a ajuns la o înţelegere cu asocierea China Communications Construction Company – Makyol Insaat Sanayi Turizm pentru realizarea în regim de parteneriat public-privat (PPP) a autostrăzii Ploieşti-Braşov, a anunţat duminică, într-o conferinţă de presă, Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor demis în urma moţiunii de cenzură adoptată, pe data de 10 octombrie, de către Parlament.
„În cursul zilei de sâmbătă, am avut o întâlnire cu domnul preşedinte Ghizdeanu, cu domnul Bogdan Pascu, cât şi cu alţi reprezentanţi de la Compania de Autostrăzi, împreună cu cele două firme care au venit la parteneriatul public-privat, mă rog consorţiul care a participat la Ploieşti-Braşov. Mă declar foarte fericit şi foarte bucuros să anunţ acest lucru: firma respectivă, împreună cu Comisia Naţională de Prognoză, au ajuns la un consens şi săptămâna viitoare vor livra contractul pentru elaborarea parteneriatului public-privat (PPP) pentru demararea proiectului Ploieşti-Braşov. S-au convenit toţi parametrii, tot ce ţine de partea economică, de partea tehnică, termenul când va fi implementat", a spus Cuc, citat de Agerpres.
El a susţinut că bugetul de stat nu va fi grevat de cheltuieli, pentru că o parte de 75% din suma acestui obiectiv va fi adusă de partenerul privat, iar cele două firme au experienţă şi „au construit astfel de obiective respectându-şi termenii".

„S-a mers în prima fază pe parteneriatul public-privat, după aceea el a fost desemnat şi obiectiv strategic de interese naţional în condiţiile în care această firmă nu ar fi venit. Termenul a fost iniţial 26 septembrie, după aceea s-a prelungit la rugămintea celor două firme până pe 16 octombrie, ele dându-ne asigurări că vor transmite contractul final pentru autostrada Ploieşti-Braşov. Aşa s-a şi întâmplat. Săptămâna viitoare va fi livrat contractul şi eu sper să fie semnat cât mai curând. Este un proiect de care toată lumea are nevoie şi este un proiect tangibil, în condiţiile în care experienţa celor două firme, atât a celei din China, cât şi a celei din Turcia este foarte mare", a precizat acesta.
Răzvan Cuc a adăugat că, indiferent de modalitate, anul acesta contractul pentru realizarea autostrăzii Ploieşti-Braşov va fi semnat. „Săptămâna viitoare transmit contractul şi el poate fi semnat de Comisia Naţională de Prognoză. Contractul trebuie aprobat prin hotărâre de Guvern. Dacă o putem da noi, o vom da, dacă nu o vom lăsa pe tavă viitorului Guvern", a susţinut ministrul.
Întrebat dacă nu grăbeşte acest proces pentru a întinde o capcană viitorului ministru al Transporturilor, Cuc a negat, susţinând că situaţie este una transparentă. „Nu ne grăbim. Este munca din ultimele şase luni de zile. Nu e nicio capcană. Nu se pune problema de aşa ceva. Lucrurile sunt simple, sunt transparente. Sunt condiţii obişnuite pentru un PPP. Contractul va fi public, va fi aprobat prin hotărâre de guvern", a declarat Răzvan Cuc, citat de Mediafax.
La finele anului trecut, Viorica Dăncilă spunea că termenul realist pentru finalizarea autostrăzii Comarnic- Braşov este anul 2024, dar spera ca şantierul să fie gata mai devreme, în condiţiile în care la începutul lui 2019 urma să fie desemnat constructorul câştigător, în urma licitaţiei lansate la sfârşitul lui 2018.
În luna mai, reprezentanţii Guvernului prin Comisia Naţională de Prognoză au prezentat asocierea dintre compania chineză CCCC şi compania turcă Makyol ca viitor constructor în cadrul procedurii de Parteneriat Public Privat pentru autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov (Râşnov).
În şedinţa CSAT din luna iulie s-a aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti-Braşov să fie declarat obiectiv strategic de interes naţional. „Avem o nouă dovadă a incapacităţii acestei guvernări de a dezvolta România. Este deplina responsabilitate a Guvernului de a găsi acele soluţii care se impun pentru a putea realiza aceste proiecte prioritare pentru milioane de români, inclusiv posibilitatea declarării şi acestui obiectiv de infrastructură ca unul strategic de interes naţional, lucru pe care l-am propus foarte concret în şedinţa CSAT de astăzi”, spunea atunci Iohannis.
Tot în luna iulie, la câteva săptămâni după, premierul Dăncilă afirma că Guvernul ar putea renunţa la procedura de a construi autostrada Comarnic - Braşov prin Parteneriat Public Privat, proces iniţiat în urmă cu un an de către Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză.
În august, ministrul Răzvan Cuc anunţa că nu se poate renunţa la procedura deja demarată şi că se continuă negocierile cu chinezii, finalizate acum cu anunţul de duminică.
Proiectul de PPP prevede circa 1,36 de miliarde de euro pentru proiectarea şi execuţia celor circa 100 de km de autostradă dintre Ploieşti şi Braşov.
Studiul de fundamentare realizat de CNSP spune că PPP-ul se va întinde pe o perioadă de 44 de ani, dar în două etape. Prima etapă va fi de 24 de ani: 4 ani pentru proiectare+execuţie şi 20 de ani pentru operare.

+7 -4

Comentarii

Cristian

2019-10-14 06:03:13


Esti foarte fericit pentru acest contract sa vedem cat va coste bugetul tarii aceasta fericire la sfarsitul lucrarii,dar probabil vei fi uitat cu toate realizarile marete aproape zero km autostrazi.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie