Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 11:29

RAT-ul metropolitan nu exclude operatorii privați

Autor:

Publicat la 04 martie 2013

Cei 16 primari din Metropola Brașov au semnat actele de înființare a Asociației Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov

RAT-ul metropolitan nu exclude operatorii privați Cei 16 primari din Metropola Brașov au semnat actele de înființare a Asociației Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov. La sfârșitul săptămânii trecute a fost inițiat proiectul privind Asociația Metropolitană pen-tru Dezvoltare Du-ra-bilă a Transportului Public Bra-șov. Nu mai puțin de 16 primari au sem-nat ac-tul con-sti-tutiv al aceste struc-turi aso-cia-tive. De-mer-sul a fost inițiat de Agenția Metro-po-li-tană Brașov (AMB) în scopul realizării unui sistem de transport public centralizat la nivel metropolitan, care să răspundă ce-rin-țelor europene privind mobilitatea. Conform di-rec-torului general al AMB Brașov, Dragoș David „se va lua în con-siderare posibilitatea ca RAT Brașov și Regia Locală de Trans-port Săcele să formeze o societate comercială pe acțiuni. Dar situația nu se reduce la aceste localități, ci la toți semnatarii. Banii necesari trebuie să vină la fiecare localitate, dar situația trebuie analizată la nivelul fiecărei localități”. David s-a arătat optimist susținând că există posibilitatea ca acest sistem să devină funcțional din luna iunie în zona metropolitană. El nu exclude din viitoarea ecuație a transportului în comun nici operatorii privați deoarece „în același timp, pe anumite trasee, am putea implica alți operatori privați”. Totodată sursa citată mai spune că „în perioada următoare vom elabora studiul de oportunitate, pentru a ve-dea ce investiții sunt necesare, pentru a identifica cele mai bune so-luții pentru asigurarea unui trans-port de calitate” și speră să „ob-ținem fonduri europene cu ajutorul cărora să îmbunătățim infra-struc-tura pentru a achiziționa mai multe mijloace de transport în comun”. Conform directorului adjunct al AMB Brașov, Ovidiu Fodor, această situație se pliază și pe solicitările Uniunii Europene, deoarece „trebuie să asigurăm servicii de calitate cetățenilor. Mai mult, conform solicitărilor UE, din 2014 nu va mai exista o comună sub 5.000 de locuitori. De aceea trebuie să realizăm, structural, o zonă metropolitană, iar primul pas îl reprezintă crearea acestui transport în comun”. Potrivit lui Fodor acest proiect a plecat de la modelul practicat deja în Alba Iulia, proiect verificat și eficient. La rândul său primarul Brașovului, George Scrip-caru, a susținut că acest proiect trebuie coordonat în jurul RAT Brașov, deoarece „este singurul operator ce oferă acest serviciu la standarde euro-pe-ne. Este singura structura ce are cele mai mari oportunități logistice, de infrastructură sau dotări”. Astfel, primarul Brașovului consideră că prin înființarea acestui operator re-gio-nal sistemul de facilități de care be-ne-ficiază călătorii municipiului Brașov ar putea fi extinse. Totuși, în ceea ce însemnă contribuția tuturor primăriilor, Scripcaru nu s-a dovedit prea generos, declarând că „pentru realizarea acestui lucru toate localitățile vor trebui să achite contribuțiile ce le revin, a căror valoare va fi stabilită după finalizarea studiului de oportunitate”.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie