Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 19:06

Râşnovul, „victimă colaterală” a constructorului care modernizează DN 73

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 23 noiembrie 2018

Firma care realizează lucrările va încerca să închidă zilele acestea o casetă de lărgire care blochează accesul la un drum şi la 7 proprietăţi

Râşnovul, „victimă colaterală” a constructorului care modernizează DN 73

A devenit o tradiţie a ultimilor ani ca DN 73 să „intre în iarnă” cu emoţii.  În anii trecuţi, în prag de iarnă se acopereau gropile. Anul trecut, când pe sectorul Braşov – Cristian a intrat în modernizare prin proiectul european, pe ultima sută de metri au fost terminate casetele de lărgire şi s-a turnat asfalt. Acum, a venit rândul Râşnovului să aibă probleme, pentru că firma care realizează lucrările a deschis o casetă de lărgire la ieşirea spre Bran şi a fost „luat prin surprindere” de sezonul rece.
Astfel, joi, într-o conferinţă de presă, primarul Râşnovului a prezentat stadiul lucrărilor de pe sectorul din DN, care trece prin oraş. „Constructorii spuneau că vor mai turna încă un strat de asfalt, însă nu au mai făcut lucrul acesta, astfel că artera a rămas la stadiul de strat de bază. Aceasta nu este, însă, cea mai mare problema. Grav este că au lăsat descoperită o casetă de lărgire cu o lungime de aproximativ 200 de metri, la ieşirea spre Bran, între străzile Alecu Russo şi Tudor Vladimirescu, astfel că este blocat accesul spre un drum, dar şi la şapte proprietăţi. Practic, având în vedere starea actuală a drumului, ni ştiu cum se va realiza deszăpezirea”, a declarat Butnariu. Totodată, el a amintit că tot constructorul care se ocupă de modernizarea DN 73 trebuia să facă şi lucrările de relocare reţelelor de utilităţi. „Nici aceste intervenţii nu au fost finalizate. Am avut săptămâna trecută o discuţie cu reprezentanţii constructorului. Ei au relocat o conductă de apă şi, aproximativ o lună au lăsat o groapă în faţa liceului din localitate. De asemenea, constructorul a mai lăsat o groapă de acest gen şi într-o altă zonă. În mod normal, ei ar fi trebuit să facă şi branşamentele, apoi să repare trotuarele”, a mai declarat primarul, care a anunţat şi faptul că managerul de proiect desemnat iniţial a demisionat.
„Din păcate, în cazul acestui proiect, noi, ca autoritate locală nu putem face nimic, pentru că este vorba de o investiţie derulată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere”, a continuat Butnariu.

Asfalt provizoriu, până la primăvară
Pe de altă parte, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov, Robert Elekes, a declarat că firma planul de management al traficului, aprobat de Poliţie, expiră în 23 noiembrie, ceea ce înseamnă că de la această dată ar trebui încheiate lucrările. Totuşi, acesta a precizat că în urma discuţiilor cu constructorul, acesta a anunţat că în acest weekend va termina lucrările la caseta de lărgire de la ieşirea spre Bran. „Reprezentanţii firmei au precizat că vor turna un strat de asfalt, astfel încât să se poată circula în cursul iernii pe această porţiune. Este o intervenţie provizorie, pentru că la primăvară acesta va fi înlocuit, asta pentru că acum nu se mai pot respecta normativele în vigoare, care prevăd că asfaltul trebuie turnat atunci când sunt temperaturi mai mari de 10 grade Celsius. De asemenea, ei au anunţat că vor realiza şi rampe de acces către cele 7 proprietăţi şi către drumul afectat de lucrări”, a explicat Elekes.
Acesta a mai spus că după terminarea acestor intervenţii se vor demonta şi semafoarele existente în zonă.
Potrivit datelor DRDP, anul acesta constructorul a finalizat cinci perechi de casete de lărgire între Râşnov şi Bran.
Lucrările de modernizare a DN 73 (Braşov – Piteşti, cu o lungime totală de 103,25 km ), proiect pentru care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a obţinut o finanţare europeană, sunt realizate de Asocierea Azvi SA - Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel. Conform datelor disponibile ieri pe site-ul CNAIR, în prezent, lucrările sunt realizate în proporţie de 38.50%, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este luna decembrie 2019, în condiţiile în care şantierul a fost deschis în 19 mai 2014. Valoarea totală a contractului este de 275,86 milioane lei, fără TVA,  finanţarea europeană a fost obţinută prin Programul Operaţional Transporturi 2007 – 2013, însă, cum lucrările nu au fost terminate la timp, proiectul a fost „fazat”, astfel că acum proiectul este implementat acum prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014 – 2020.

Foto: Arhivă

+0 -5

Comentarii

nebunu

2018-11-23 19:59:39


acestor firme de tot rahatul sa le fie rusine. niste jigodii de patroni care iau bani pe nimic. de asta nu merge tara. numai de inselat si furat e bun romanul

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie