Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 02:33

Rapid-ul electric şi fără „naş”: CFR cumpără 20 de trenuri pentru viteze de 160 km/h, 10 pentru Braşov

Autor:

Publicat la 08 aprilie 2020

Ca element de noutate: garniturile vor avea automate de bilete şi sistem de contorizare a călătorilor care urcă sau coboară

Rapid-ul electric şi fără „naş”: CFR cumpără 20 de trenuri pentru viteze de 160 km/h, 10 pentru Braşov
Statul român, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), a lansat vineri, 3 aprilie, licitaţie pentru achiziţia a 20 de trenuri electrice inter-regionale şi servicii de mentenanţă. Valoarea estimată a contractului este de 1,3 miliarde de lei (270 milioane de euro).
Achiziţia va consta în 20 rame electrice inter-regionale noi (RE-IR) destinate transportului de călători inter-regional (de lung parcurs). De asemenea, va include şi servicii de mentenanţă şi reparaţii, necesare funcţionării respectivelor rame electrice, dar şi instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor şi a aplicaţiilor soft. Valoarea estimată (fără TVA, la momentul actual) se regăseşte în intervalul: – 1,31 miliarde de lei, pentru 20 rame electrice inter-regionale (RE-IR) + 15 ani mentenanţă – 3,71 miliarde de lei, pentru 40 rame electrice cu 30 ani mentenanţă. Durata acordului-cadru, în baza căruia se vor semna contracte de achiziţii, va fi de 210 luni (17 ani şi cinci luni).
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 3 iunie 2020, acestea urmând să fie evaluate până pe 20 noiembrie 2020, potrivit datelor din SEAP. 
 
Din bani europeni
Pentru achiziţia de noi trenuri, ARF va beneficia de fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM). Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate-preţ, în care componenta financiară va avea o pondere de 65%. 
Noile trenuri vor putea circula cu o viteză de până la 160 km/h + 10%, potrivit caietului de sarcini. Vagoanele din compunerea noilor trenuri pot avea podea continuă sau podea joasă pentru o suprafaţă de minimum 40% din suprafaţa vagonului. Obligatoriu, zona de acces în tren, pentru persoanele cu mobilitate redusă (PRM) va avea podea joasă.
 
Toalete ecologice, wi-fi 
Numărul minim de scaune fixe, sub care oferta va fi declarată neconformă, este de 300. Se pot amplasa şi scaune rabatabile, suplimentar faţă de numărul de scaune fixe, dar nu mai mult de 5% din numărul total de scaune fixe. De asemenea, fiecare tren nou va avea cu cel puţin 4 toalete ecologice, repartizate uniform pe întreaga lungime a RE-IR, cu sau fără fereastră, dintre care minim o toaletă va fi amenajată pentru persoanele cu mobilitate redusă aflate în scaun cu rotile. În plus, noile trenuri vor avea WiFi şi sistem de contorizare a numărului de călători care urcă sau coboară.
 
Tot ca element de noutate, fiecare vagon va avea prevăzut la fiecare intrare pentru călători un spaţiu pentru aparatele de validare a biletelor de călătorie, dar şi spaţiu pentru automat de vândut bilete. 
 
Prima livrare: în 20 de luni
Programul de livrare a primului tren este cuprins în intervalul de 20 luni şi 24 de luni de la semnarea contractului, iar termenul de livrare a tuturor celor 20 de trenuri este cuprins în 25 luni şi 31 de luni de la semnarea contractului. 
 
Rutele pe care vor circula cele 20 de trenuri de lung parcurs
 
 
+2 -1

Comentarii

Costea Ion

2020-04-08 16:46:46


Dar cu ce viteză vor circula ele efectiv? Nu cu cât scrie-n specificații, cu ce viteză vor circula? Că eu nu prea am auzit/citit să se reabiliteze căi ferate pe la noi.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie