Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 17:38

RALIUL ȚARA BÂRSEI: O cursă nebună, nebună, nebună!

Autor: Dan VINTILÃ

Publicat la 10 sepembrie 2012

Ediția 2012 a Raliului Tara Bârsei Dunlop, penultima etapă din Campionatul Național de Raliuri Dunlop, a fost departe de ceea ce ar însemna o cursă liniștită, fără prea mari incidente

RALIUL ȚARA BÂRSEI: O cursă nebună, nebună, nebună! Ediția 2012 a Raliului Tara Bârsei Dunlop, penultima etapă din Campionatul Național de Raliuri Dunlop, a fost departe de ceea ce ar însemna o cursă liniștită, fără prea mari incidente. Cursa de pe macadamul din „triunghiul forestier” Sacele-Azuga-Predeal a fost ca o apă năvalnică, ce se aruncă prin canioane, fără să aibă o clipă de liniște. Nici nu începuse bine ziua, că a și venit prima bombă: Gergo Szabo, dublu campion național, a ieșit violent în decor, „parcându-și” bolidul, în timp ce era cu accelerația la podea, un Mitsubishi Evo X R4 între un stâlp și un copac, într-o poziție imposibilă, de abia a putut fi scos de acolo. Szabo și navigatorul sau au ajuns la spital, pentru investigații, dar, din fericire cei doi au fost în regulă. Astfel, primul favorit ieșise din cursă. Deși Valentin Porcisteanu (Mitsubishi Evo X R4) câștigase primele două speciale ale zilei, Francois Delecour (Peugeot 207 S2000) a forțat în cea de a treia și și-a dublat avansul. Dar, abia începuse nebunia. Edwin Keleti (Mitsubishi Evo X), unul dintre artizanii întrecerii, a „tras pe dreapta”, din cauza un probleme tehnice, fiind imitat și de Vlad Cosma (Citroen C2R2), liderul din acel moment de la „două roți motrice”. Nici brașoveanul Manu Mihalache (Mitsubishi Evo) nu a avut mai mult noroc la cursa sa de revenire, în timp ce Dan Girtofan (Skoda Fabia S2000) și Daniel Ungur (Subaru Impreza N15) au ieșit total din lupta pentru locurile fruntașe, din cauza unor pene, la fel ca și frații Istvan și Janos Soos (Subaru Impreza), care au avut trei pene de cauciuc. Delecour și-a făcut un dublu cadou la 50 de ani A fost o cursă ce nu se poate uita ușor, care a dat noul campion național absolut al României, pe francezul Francois Delecour. Fostul vicecampion mondial a gestionat excelent cursă, a forțat când și unde a trebuit, a avut un ritm rupt parcă din alt film față de ai noștri compatrioți și francezul s-a impus, cum se spune, „en-fanfare” la Brașov, dar și în ierarhia generală a piloților. „A fost un raliu extraordinar de dificil, dar și frumos. Proba lungă (Sacele-Azuga – n.r.) este, probabil, una dintre cele mai frumoase speciale din lume. Am mers în Campionatul Mondial și nu am văzut așa ceva. Am mers tot timpul atent la dictare și nu m-am mai gândit la altceva”, a spus francezul, care, la câteva zile după ce a împlinit 50 de ani, și-a făcut un dublu cadou: o victorie de etapa și un titlu național. Chiar dacă nu se prezintă la Iași, iar Pocisteanu câștiga, Delecour este campion național absolut, întrucât are mai multe victorii – 4, în timp ce adversarul său ar ajunge la 3. Cursa fără miză, rezultat foarte bun Fără nicio miză, clujeanul Bogdan Marișca, cu al său Mitsubishi Lăncer Evo IX, de clasa 3, a luat startul la Brașov doar să se distreze și, fără să riște inutil, să obțină cât se poate de mult. Se pare că această tactică este corectă pentru Bogdan, care a forțat, dar nu și-a asumat riscuri inutile, a rămas în cursă și la final a urcat pe a doua treaptă a podimului de premiere, impunându-se în schimb la clasa 3. „La altceva, nu ne puteam gândi, mai ales că nu aveam de ce să forțăm, nefiind implicați în nicio luptă. A fost soluția corectă, iar la final acest loc doi a valorat enorm în întrecerea pe echipe. Aceeași tactică o vom aborda, probabil, și la Iași, acolo unde, la fel, punctele noastre vor conta în întrecerea echipelor”, a punctat Marisca. Un nou podium brașovean pentru Tempestini Marco Tempestini (Skoda Fabia S2000) a început sezonul cu un loc 3 la Raliul Brașovului, pentru că, după patru abandonuri consecutive, să revină pe podiumul unei curse tot la poalele Tâmpei, dar, de această dată, la „Țară Bârsei”. „Tempesta” a „stat” pe doi până la final, dar un amortizor distrus, în ultima specială, l-a făcut să piardă poziția în favoarea coechipierului său, Bogdan Marisca. „Sunt mulțumit cu acest loc trei, mai ales că vine după patru abandonuri consecutive. Am pierdut «argintul» pe ultima specială, dar, de această dată, nu este nici o supărare, întrucât l-a câștigat coechipierul meu, Bogdan”, a spus Tempestini. Barbu, câștigătorul Cupei Dacia Lupta pentru victorie în Cupa Dacia a coincis cu lupta de la clasa 9, doar ca deznodământul a fost altul. Astfel, înaintea ultimei bucle, brașoveanul Bogdan Barbu conducea autoritar și se părea că se îndreaptă spre o victorie meritată, ce urma să îi aducă două titluri: la Cupa Dacia și la clasa 9. Dar, brașoveanul a rupt suspensia în penultima specială, s-a chinuit să o facă și pe cea mai lungă, dar a căzut pe locul 3, fiind devansat de Răul Badiu (noul campion național de la debuntanti) și Florin Tincescu. Totuși, acest loc 3 i-a adus lui Bogdan Barbu titlul la Cupa Dacia și, la Iași, mai are nevoie de doar 3 puncte pentru a se încununa și la clasa 9. ESD RT preia șefia în clasamentul echipelor În întrecerea echipelor s-a impus Napoca Rally Academy, cu 76 p (puncte aduse de Bogdan Marisca – 18 p la general și 25 p la clasa 3 și de Marco Tempesini – 15 la general și 18 la clasa 2), urmată fiind, pe podiumul de premiere, de ESD Rally Team, cu 69 p (puncte aduse de Francois Delecour – 25 la general și 25 la clasa 2 și de Dan Girtofan – 4 p la general și 15 p la clasa 2), și de Jack Daniel’s RT, cu 28 p (puncte aduse de Rareș Tomita – 18 p la juniori și Cătălin Berari – 10 p la clasa 11). În urma acestor rezultate, pe primul loc în clasament a urcat ESD RT cu 435 p, podiumul fiind completat de BCR Leasing RT – 412 p și Napoca Rally Academy – 407,5 p.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie