Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 11:52

Protest faţă de izolarea Braşovului prin „literă de lege”

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 03 aprilie 2015

Braşovul a fost exclus de pe harta transportului civilizat, susţin liberalii, în master planul de transport nefiind inclus nici aeroportul, nici intermodalul

Protest faţă de izolarea Braşovului prin „literă de lege”

Master Planul General de Transport al României pentru perioada 2014-2020 dovedeşte intenţia autorităţilor guvernamentale că vor cu orice preţ să blocheze dezvoltarea Braşovului, ţinând cont că în acest document nu a fost inclus nici Aeroportul de la Ghimbav şi nici intermodalul de la Feldioara.  Senatorul braşovean Nicolae Vlad Popa susţine că fără aceste investiţii, dezvoltarea economică a Braşovului este blocată, astfel că alături de colegii săi liberali a iniţiat un protest faţă de acest document.  Protestul este adresat primului ministru, Preşedinţiei, preşedinţilor celor două camere ale Parlamentului, reprezentantului Comisiei Europene de la Bucureşti, „pentru că toate aceste foruri trebuie să aibă cunoştinţă de ceea ce se întâmplă“, a subliniat parlamentarul braşovean.
„Masterplanul trebuie să cuprindă viziunea de dezvoltare a infrastructurii de transport pentru viitor, dar ţinând cont şi de interesele economice ale comunităţilor locale. Vă amintim că Braşovul este un centru comercial cunoscut din sec. XIII-XIV şi a devenit un centru industrial dar şi turistic recunoscut internaţional. Este un municipiu reşedinţă de judeţ, aflat într-o poziţie strategică, în centrul ţării. De asemenea, la fel de importantă este experienţa industrială a Braşovului. Aici a luat fiinţă prima fabrică de avioane şi ulterior, de elicoptere din ţară. Dincolo de istorie, avem actualmente terenul cu destinaţia de aeroport, iar pista betonată a viitorului aeroport, care a costat 12 milioane de euro, a fost finalizată, cu resurse locale“, se precizează în documentul iniţiat de către senatorul braşovean, după discuţiile avute cu colegii din Comisia de Industrii. Gradul cel mai mare de prioritate, conform master planului, îl are însă Aeroportul Tulcea, care în forma iniţială avea un număr de călători prevăzuţi pentru 2012 de zero, dar în forma finală, s-au găsit totuşi 1.221 de oameni care s-au plimbat în 2014 cu avionul până la Tulcea.

„Există toate facilităţile”
Acesta a precizat că Braşovul are şi din punct de vedere al căii ferate o poziţie de excepţie, având legături cu ţara în toate direcţiile, ceea ce face ca rutele să fie cele mai scurte spre toate punctele ţării, şi deci, cele mai ieftine. „Considerăm astfel, că pentru intermodalul de la Braşov – Feldioara există toate facilităţile. În aceste condiţii, nu putem accepta ca Guvernul să excludă Braşovul de pe harta transportului civilizat. Nu putem accepta ca dezvoltarea viitoare a Braşovului să fie condamnată la stagnare, din cauza unor interese politice duşmănoase, care au făcut ca Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav şi terminalul intermodal de la Feldioara să nu fie pe lista priorităţilor de investiţie ale Ministerului Transporturilor“, a explicat Popa.
Având în vedere avizul negativ al Comisiei Europene dat Master Planului, senatorul braşovean solicită repararea prejudiciului economic făcut Braşovului prin acest proiect. „Pentru a demonstra incompetenţa crasa a autorilor master planului (arătată însă elegant de Comisia Europeană prin avizul negativ), în legătură cu priorităţile în domeniul autostrăzilor, arătăm că pe locul întâi se află autostrada Bacău-Paşcani şi pe locul trei cea între Comarnic şi Brasov“, s-a arătat revoltat Nicolae Vlad Popa.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie