Curs BNR

1 EUR = 4.9481 RON

1 USD = 4.1843 RON

1 GBP = 5.7879 RON

1 XAU = 242.4488 RON

1 AED = 1.1391 RON

1 AUD = 3.0684 RON

1 BGN = 2.5299 RON

1 BRL = 0.7985 RON

1 CAD = 3.3026 RON

1 CHF = 4.5619 RON

1 CNY = 0.6504 RON

1 CZK = 0.1954 RON

1 DKK = 0.6654 RON

1 EGP = 0.2666 RON

1 HUF = 1.4173 RON

1 INR = 0.0569 RON

1 JPY = 3.8274 RON

1 KRW = 0.3585 RON

1 MDL = 0.2376 RON

1 MXN = 0.2105 RON

1 NOK = 0.4884 RON

1 NZD = 2.9741 RON

1 PLN = 1.0873 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0576 RON

1 SEK = 0.4877 RON

1 TRY = 0.4961 RON

1 UAH = 0.1570 RON

1 XDR = 5.9655 RON

1 ZAR = 0.2932 RON

Editia 7539 - 16 sep 00:28

Propunere: Autovehiculele mai vechi de 15 ani să nu mai poată fi înmatriculate

Autor:

Publicat la 08 iunie 2021

Propunere: Autovehiculele mai vechi de 15 ani să nu mai poată fi înmatriculate

Răzvan Nicolescu, fost ministru al Energiei şi partener Deloitte, actual preşedinte al Asociaţiei pentru Energie Curată şi Combaterea Schimbărilor Climatice, spune că România ar trebui să solicite Bruxelles-ului o directivă pentru interzicerea reînmatriculărilor maşinilor mai vechi de 15 ani. Pe lângă Nicolescu, şi ministrul Mediului se pronunţă pentru această idee, întrucât României i s-a cerut, la negocierile pentru PNRR, descurajarea politicii de înmatriculare a maşinilor vechi.
“România trebuie să ceară Comisiei Europene o iniţiativă legislativă europeană pentru ca toate maşinile mai vechi de 15 ani să nu mai poata fi înmatriculate pe tot teritoriul UE. Până la adoptatea acestei legislaţii, România trebuie să oprească programul «Rabla» care este doar o risipă de bani publici fără efecte semnificative pentru mediul înconjurător. România nu poate să platească pentru casarea tuturor rablelor din Uniunea Europeana! Curaj! Curaj! Curaj!”
Şi ministrul Mediului, Tánczos Barna, a declarat, recent, că Guvernul va trebui să propună Comisiei Europene, în urma negocierilor pentru PNRR, măsuri de descurajare a înmatriculării autovehiculelor mai vechi de 15 ani, aceasta fiind cerinţa oficialilor de Bruxelles exprimată în contrapondere cu suma mare proiectată a se investi în România în infrastructura de transport. „Nu cred că e vorba neapărat de taxă, dar de metode de descurajare a acestor maşini vechi este nevoie”, afirmă ministrul, care avansează posibilitatea unor taxe „diferenţiate” sau a unor restricţii la nivel local.
Tánczos Barna afirmă că posibilitatea introducerii unei taxe pentru maşinile mai vechi de 15 este o „temă foarte nouă”, ridicată de către oficialii de la Bruxelles în discuţiile pe tema Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă(PNRR) .
Acesta a adăugat că în foarte multe ţări europene se aplică o taxă de poluare, fiind un instrument de reducere a poluării la nivel naţional, regional sau local.
Şi ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a afirmat că există solicitări de la Bruxelles pentru a se limita înmatricularea rablelor, dar a spus că încă nu s-a decis cum vor fi implementate aceste măsuri. „Trebuie să venim cu măsuri pentru a reduce poluarea, este parte din negocierea pentru a primi bani pe rutier. Nu este decisă forma, dar trebuie să evităm să mai fim cimitirul de maşini vechi al Europei. E o problemă pe care tot o avem”, a spus ministrul Ghinea.
Premierul Florin Cîţu a afirmat însă joia trecută că nu este adeptul taxelor şi nu doreşte impunerea unei taxe auto, chiar dacă în PNRR este prevăzută descurajarea înscrierii de autoturisme vechi. „Eu cred că pozitiv putem să descurajăm oamenii să-şi cumpere maşini vechi”, a afirmat premierul.

+2 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional