Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 12:45

Proprietarii Miele intenţionează să extindă fabrica de la Braşov

Autor:

Publicat la 16 iunie 2016

Investiţie estimată la 10 milioane euro.

Proprietarii Miele intenţionează să extindă fabrica de la Braşov

Producătorul german al electrocasnicelor de lux Miele intenţionează să extindă fabrica de componente electronice de la Braşov, investiţia, estimată la 10 milioane euro, fiind planificată pentru perioada 2017-2018. Prezenţi în vizită în România, proprietarii Miele, Markus Miele şi Reinhard Zinkann, spun că sunt mulţumiţi de activitatea fabricii şi de angajaţii din România, iar extinderea este un pas natural având în vedere şi creşterea cererii pentru produsele Miele la nivel internaţional.
„Dacă ne uităm la fabrică, am făcut investiţia cu mai mulţi ani în urmă şi deja se amortizează. Avem oamenii calificaţi, am inclus şi zona de software, şi suntem foarte mulţumiţi de rezultate. Dacă fabrica funcţionează bine, este normal să investim în continuare, să extindem fabrica. Am crescut şi anticipăm creştere, şi trebuie să ne extindem fabricile. Când construim fabrici, ne gândim să avem spaţiu pentru a avea posibilitatea de a ne extinde”, a declarat pentru Profit.ro Reinhard Zinkann, unul dintre proprietarii companiei.
Referindu-se la evoluţia României, Zinkann arată că este o piaţă în creştere, una dintre cele mai dinamice la nivelul grupului, şi graţie investiţiilor care se fac şi evoluţiei economice, românii câştigă mai mulţi bani şi investesc în echipamente mai bune.
„România este o piaţă încă în creştere, oamenii upgradează, deoarece România devine mai bogată. Investiţiile vin în România, ceea ce înseamnă că oamenii câştigă mai mulţi bani şi investesc în echipamente mai bune. Economia creşte şi asta creează cerere pentru echipamente. Când am intrat în 2007 era o piaţă mică şi a trebuit să căutăm distribuitori şi să convingem oamenii cu brandul Miele. De atunci piaţa a crescut considerabil şi am văzut o creştere a recunoaşterii brandului de la an la an. Ne-am extins distribuţia şi acoperim toate oraşele mari din România şi vedem creştere peste tot, iar ăsta este un lucru pozitiv pentru noi”, spune Zinkann.
Printre lucrurile care ar trebui îmbunătăţite în România, coproprietarul Miele menţionează infrastructura şi educaţia. „Infrastructura este foarte importantă şi este valabilă pentru toate ţările, nu numai pentru România, pentru că ajută ţara să funcţioneze bine. Vedem că se construieşte nu numai în Bucureşti, ci şi în alte oraşe, ceea ce înseamnă că se fac paşi pentru îmbunătăţire. Al doilea lucru este investiţia în calificarea oamenilor. De aceea, educaţia în universităţi este foarte foarte importantă, pentru că oamenii educaţi generează venituri şi taxe pentru România şi aduc creştere sustenabilă”, precizează Zinkann.
Fabrica de componente electronice Miele de la Braşov a fost inaugurată în anul 2009, iar investiţiile totale ale grupului german de atunci şi până în prezent s-au ridicat la 30 milioane euro.

„În  Braşov am găsit oameni motivaţi, o universitate bună. Și nu produceam numai componente, am început să dezvoltăm şi software pentru programele echipamentelor. Astfel am adus şi know-how în România. Misiunea mea a fost şi să aliniez cultura germană cu ce română în fabrică, să avem o echipă bună, şi am avut succes, drept pentru care avem cele mai bune rezultate în termeni de calitate şi productivitate la nivelul grupului”, a declarat pentru Profit.ro Hartmut Hohaus, directorul general al fabricii din Braşov - Miele Tehnica.
Potrivit acestuia, planurile de extindere pentru Braşov presupun aproape o dublarea a capacităţii fabricii. „Ne extindem atât suprafaţa de producţie, cât şi cea adiministrativă şi cea logistică, aproape ne vom dubla. Investiţia este planificată pentru 2017-2018, nu va fi la fel de mare cu cât am investit până acum, dar estimez că va ajunge la 10 milioane euro. Miele mai are o unitate de producţie de componente electronice în Germania, dar care este limitată ca spaţiu, şi atunci producţia de aici rămânând stabilă, toată creşterea de cerere din piaţă va fi transferată la noi”, explică Hohaus.
Fabrica Miele din Braşov furnizează componente electronice pentru toate fabricile Miele de la nivel mondial.
La sfârşitul anului trecut, unitatea avea 172 de angajaţi, a ajuns în prezent la circa 200, iar în următorii ani va avea 230 de angajaţi. Procesul de găsire a personalului nu este uşor, dar compania organizează internshipuri şi are parteneriate cu mai multe universităţi tehnice din ţară. „Facem multă educaţie şi am început un proiect care se cheamă «Parteneriat strategic pentru educaţie sustenabilă». Am chemat universităţile la masă, Politehnica Bucureşti, facultăţile tehnice din Cluj, Iaşi, Suceava, directori generali din industria electronică şi parlamentari. Sunt calificări bune în universităţile din România, dar în curriculă nu există ce avem noi nevoie. Am discutat posibilitatea modificării curriculei şi adaptarea la cererea din piaţă”, mai spune Hohaus.

Avans de peste 50%
Compania germană, cu afaceri de 3,5 miliarde de euro anul trecut, mai are opt fabrici în Germania şi câte o fabrică în Austria, Cehia şi China. Miele are 17.700 angajaţi şi este prezentă în 47 de ţări cu subsidiare şi în alte 50 prin importatori şi distribuitori.
Vânzările Miele România au înregistrat anul trecut afaceri de 15,6 milioane de lei, în creştere cu 65% de la 9,5 milioane de lei în 2014, ca urmare a avansului pieţei şi reorientării consumatorilor către produsele din segmentul superior de preţ.
Potrivit directorului general al reprezentanţei comerciale Miele, Loredana Butnaru, vânzările şi-au menţinut trendul de creştere, în primele cinci luni rata situându-se la 55%.
Printre competitorii Miele pe piaţa electrocasnicelor de lux sunt Franke sau Hotpoint Ariston.

 

Foto: Fondată în 1899, compania Miele aparţine de atunci familiilor Miele şi Zinkann, ajunse la a patra generaţie: Markus Miele şi Reinhard Zinkann
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie