Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 08:02

Proiectul terminalului intermodal „pus la cale” cu reprezentanţii CFR

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 31 octombrie 2013

În acest moment, transportul intermodal în România nu depăşeşte 5% din totalul transporturilor de mărfuri, în timp de în alte ţări din Uniunea Europeană ajunge şi la 40%

Proiectul terminalului intermodal „pus la cale” cu reprezentanţii CFR
Autorităţile braşovene speră ca proiectul terminalului intermodal de marfă de la Feldioara să se concretizeze, iar în vederea realizării investiţiei să obţină o finanţare europeană, ţinând cont de poziţia centrală a judeţului. Fondurile necesare pentru construirea obiectivului au fost estimate, iniţial, la aproximativ 12 milioane de euro,
Parteneri în acest proiect sunt Primăriile din Braşov şi Feldioara, Agenţia Metropolitană, dar şi Consiliul Judeţean Braşov, iar, ieri, pentru prima dată au avut loc discuţii între aceşti parteneri şi reprezentanţii CFR, dar şi proiectanţi. Într-o săptămână, autorităţile se vor întâlni din nou cu proiectanţii pentru a fi avansate deja câteva detalii, astfel ca proiectul să capete contur şi să fie depus în vederea obţinerii unei finanţări europene din tranşa 2014 – 2020. Astfel de terminale intermodale mai sunt proiectate la Suceava, Iaşi, Timişoara şi Constanţa Sud, proiecte ce figurează în Strategia de transport intermodal din România a Ministerului Transporturilor, unde, iniţial, Braşovul nu era prins. Intenţia autorităţilor este acum ca cererea de finanţare să fie depusă de compania de căi ferate. 
 
Obiectivul de la Braşov are cea mai bună poziţionare
Centrul de la Braşov ar urma să fie construit pe DN 13, între Bod şi Feldioara, în acest fel fiind realizată o legătură a căilor de transport rutiere şi calea ferată. În plus, se face şi o legătură cu Portul Constanţa. Terenul aparţine în mare parte comunei Feldioara, care este asociat în vederea conturării proiectului. Spre deosebire de celelalte două terminale care mai există la ora actuală, în România, la Oradea şi Constanţa, obiectivul de la Braşov are cea mai bună poziţionare. Astfel, aici s-ar putea realiza trierea mărfurilor în funcţie de destinaţia pe care un producător o alege. Transportând marfa pe calea ferată, se reuşeşte protejarea infrastructurii, iar costurile pe care le implică această activitate sunt mult mai mici. 
 
Terminalul ar degaja traficul rutier
Terminalul ar fi un nod de transport ce permite depozitarea şi transbordarea mărfurilor, iar proiectul urmăreşte, în primul rând, degajarea traficului rutier de mărfuri şi redirecţionarea lui. În acest moment, transportul intermodal în România nu depăşeşte 5% din totalul transporturilor de mărfuri, în timp de în alte ţări din Uniunea Europeană ajunge şi la 40%.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie