Curs BNR

1 EUR = 4.9491 RON

1 USD = 4.5463 RON

1 GBP = 5.6256 RON

1 XAU = 289.4390 RON

1 AED = 1.2379 RON

1 AUD = 3.0446 RON

1 BGN = 2.5304 RON

1 BRL = 0.8924 RON

1 CAD = 3.3557 RON

1 CHF = 4.9573 RON

1 CNY = 0.6616 RON

1 CZK = 0.2103 RON

1 DKK = 0.6645 RON

1 EGP = 0.1476 RON

1 HUF = 1.3000 RON

1 INR = 0.0553 RON

1 JPY = 3.4100 RON

1 KRW = 0.3484 RON

1 MDL = 0.2471 RON

1 MXN = 0.2519 RON

1 NOK = 0.4359 RON

1 NZD = 2.8500 RON

1 PLN = 1.0578 RON

1 RSD = 0.0422 RON

1 RUB = 0.0589 RON

1 SEK = 0.4390 RON

1 TRY = 0.2371 RON

1 UAH = 0.1231 RON

1 XDR = 6.1193 RON

1 ZAR = 0.2557 RON

Editia 7912 - 31 mar 16:09

Proiectul tehnic pentru suprafeţele de mişcare ale aeroportului Braşov va fi trimis spre avizare la Autoritatea Aeronautică Română

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 27 sepembrie 2017

Proiectul tehnic pentru suprafeţele de mişcare ale aeroportului Braşov va fi trimis spre avizare la Autoritatea Aeronautică Română
Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, a anunţat miercuri, într-o conferinţă de presă, finalizarea proiectului tehnic pentru execuția căii de rulare Alfa, a platformei de îmbarcare - debarcare și extinderea rețelelor de canalizare și drenaj aferente pistei de decolare aterizare pentru Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav, documentaţia fiind predată de firma de proiectare SC Search Corporation SRL a predat la termenul asumat, respectiv 27 septembrie 2017. 
Conform devizului general care face parte integrantă din documentația predată, valoarea totală estimată (cu TVA inclus) pentru execuția elementelor vizate de proiectul tehnic este de 42.283.732,12 lei din care valoarea lucrărilor propriu zise este de 41.875.808 lei. 
Potrivit vicepreşedintelui tehnic al Search Corporation, Florin Răducu, în proiectul tehnic sunt incluse calea de rulare Alfa, care asigură legătura între platforma de parcare a aeronavelor şi pista de decolare (cu o lungime de 200 de metri şi o lăţime de 23 de metri, plus acostamente), platforma de îmbarcare – debarcare (care va avea dimensiunea de 135 m / 145 m), sistemul de canalizare a apelor pluviale (care deservi pista şi acesta fiind proiectat astfel încât să facă faţă şi unor eventuale extinderi, colectorul de apă pluvială (care se va deversa în pârâul Bârsa), camera de descărcare și protecție mal cu beton, sistemele de balizaj, iluminatulul platformei (care se va realiza cu ajutorul a trei stâlpi, fiecare cu înălţimea de 25 de metri) şi separatorul pentru hidrocarburi. 
„Timpul de execuţie estimat de noi este de patru luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor”, a explicat reprezentantul firmei de proiectare.
Adrian Veştea a afirmat că proiectul proiectul tehnic a fost supus aprobării Comisiei Tehnico-Economică a CJ Brașov, după care va fi depus la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) pentru avizare. „În paralel, vom posta pe site-ul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice anunţul de intenţie pentru acest proiect, iar după obținerea avizului AACR vom iniția procedura de achiziție publică în vederea selectării constructorului care va executa proiectului. La nivelul bugetului județean dispunem de sumele necesare acestor investiții. Să nu uităm că în bugetul pe acest an am alocat 47,134 milioane lei, adică peste 10 milioane euro pentru continuarea investițiilor la aeroport. Practic, obiectivele cuprinse în proiectul tehnic vor fi primele elemente construite din ceea ce va însemna Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav”, a explicat Adrian Veştea. 
Totodată, preşedintele CJ a amintit că studiul de fundamentare pentru aeroport (prin care se va stabili formula optimă de finalizare a lucrărilor) va fi elaborat abia după ce se va soluţiona contestaţia depusă de unul dintre cei doi participanţi la licitaţie. „Va trebui să mai aşteptăm 20 de zile până la emiterea unei decizii de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, apoi, dacă o parte va fi nemulţumită s-ar putea ajunge în instanţă”, a afirmat Veştea. De altfel, el şi-a exprimat speranţa că nu vor apărea aceleaşi probleme şi în ceea ce priveşte licitaţia de lucrări pentru suprafeţele de mişcare: „O licitaţie poate fi contestată de oricare dintre ofertanţi, fiecare având libertatea de a face ce crede de cuviinţă. Eu aş mi-aş fi dorit să dau drumul licitaţiei de lucrări pentru proiect încă din iarnă, după ce a fost rezolvată situaţia juridică a terenului, dar, înainte de face acest lucru trebuiau urmaţi anumiţi paşi. Sper ca în cazul acestei licitaţii să mi mai avem parte de contestaţii, iar procedura să nu se prelungească mai multe luni, aşa cum s-a întâmplat în cazul drumurilor judeţene”.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional