Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 10:42

Proiectul „Goriţa”, într-un punct mort

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 27 ianuarie 2022

Lucrările la toate drumurile ar trebui să fie gata anul acesta

Proiectul „Goriţa”, într-un punct mort

Proiectul cu finanţare europeană „Investiţii pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii silvice în fondul forestier proprietate publică a municipiului Braşov”, cel care includea şi construirea Drumului Goriţa, a intrat în blocaj. După ce a renunţat la realizarea Drumului Forestier Goriţa, Primăria Braşov, în calitate de beneficiar al finanţării ar fi trebuit să prezinte Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) variante alternative, lucru pe care l-a făcut.

AFIR a respins cel puţin o variantă alternativă la Drumul Forestier Goriţa
„Deocamdată nu am identificat o soluţie de înlocuire a drumului Goriţa  - care, în conformitate cu o Hotărâre de Consiliul Local din decembrie 2020, nu mai este considerat oportun - cu un alt drum nou. Pentru cel puţin una dintre variante, AFIR ne-a transmis o adresă prin care ne-a comunicat faptul că drumul propus nu se încadrează în condiţiile de finanţare. În perioada următoare se vor căuta alte soluţii, însă, dacă acestea nu vor fi agreate de AFIR, finanţarea va fi anulată. Contractul de finanţare este prelungit până în 22 decembrie 2022, dar lucrările ar trebui realizate până în septembrie acest an. Dacă nu vom reuşi să identificăm o alternativă, vom rezilia contractul de finanţare”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea.

15.000 de semnături pentru „Stop Goriţa”
Reamintim că, în 15 decembrie 2017, Municipiul Braşov a semnat un contract de finanţare cu Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, având ca obiect finanţarea proiectului „Investiţii pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii silvice în fondul forestier proprietate publică a municipiului Braşov”. Valoarea contractului de finanţare este de 6.670.115 lei, reprezentând 100% din valoarea totală eligibilă a proiectului. În momentul semnării contractului, durata de execuţie era de 36 de luni, respectiv până la data de 15 decembrie 2020, termen care a fost prelungit.
Proiectul îşi propunea dezvoltarea reţelei de drumuri forestiere din fondul forestier al Municipiului Braşov, obiectivele sale fiind construcţia Drumului Goriţa şi reabilitarea a încă patru drumuri forestiere existente - Baer – 3,167 km ( zona Săcele), Pârâul Cailor – 2,631 km ( zona Săcele), Roşca – 2,600 km (zona Săcele) şi Valea Căldării -1,243 km (zona Cristian).
În luna noiembrie 2018 a fost semnat contractul pentru realizarea proiectului tehnic, iar în luna septembrie 2019 s-a făcut marcarea arborilor care trebuiau tăiaţi (aproximativ 8.000). Ulterior, în Braşov au fost strânse semnături împotriva acestui proiect (aproximativ 15.000) şi a fost organizat un protest. În luna noiembrie a anului 2019, primarul de atunci al Braşovului, George Scripcaru, a anunţat că implementarea proiectului este suspendată.
Apoi, în şedinţa de Consiliu Local din 3 decembrie 2020, Consiliul Local l-a mandatat pe primarul Braşovului, Allen Coliban, să renegocieze cu AFIR contractul de finanţare, deoarece municipalitatea nu mai este de acord cu amenajarea drumului forestier Goriţa.  

Care erau alternativele pentru Goriţa
Anul trecut, la solicitarea Primăriei Braşov, Regia Publică Locală a Pădurilor Kronstadt a propus alte variante de drum, toate fiind incluse în amenajamentul silvic, respectiv „Prelungire Susai” (din Masivul Postăvarul) - cu o lungime 4,1 km şi o suprafaţă deservită de 140,8 km, drum de legătură între Timişul Sec Mare şi Timişul Sec Mic (Masivul Postăvarul) - cu o lungime de 1,4 km şi o suprafaţă deservită 142,7 km, drum forestier Răcădău-Noua - cu o lungime de 2,6 km şi o suprafaţă deservită de 184,0 ha, Drumul „Pârâul Cheii” (spre Râşnov) - cu o lungime de 2,8 km şi o suprafaţă deservită de 332,6 ha, Drumul „Carierei-Warthe” (traseul acestuia nu trece prin aria protejată Stejăriş), cu o lungime de 1,6 km şi o suprafaţă deservită de 63 ha şi legătura Troainer-Crucur, cu o lungime de 0,7 km şi o suprafaţă deservită de 118,8 ha.  
În 22 septembrie 2021, aceste variante au făcut obiectul unei dezbateri publice pe Zoom, organizată de primarul Braşovului, Allen Coliban, dar participarea a fost redusă – mai puţin de 50 de participanţi. În aceste condiţii a fost lansat un formular online, chestionarul fiind completat de 57 de persoane. Dintre cei care au completat chestionarul, 37 de persoane, adică 64,9% au afirmat că nu este necesar niciun alt drum forestier”.

+6 -3

Comentarii

'S.TOMA'

2022-01-27 20:09:06


'NU E DRUM- NU ESTE DURERE DE CAP.\nPROIECTU GORITA-ERA MASCAREA DE DRUM PENTRU PROIECTUL\"DUPA-GRADINI\"- \"SECRET-GARDEN \".copilu lu scripcaru,devierea,Goritei,este pentru ACCESS--SECRET GARDEN,Deoarece,str.dupa gradini,nu suporta trafic.iar dupa ce facetii taierile de arbori sa punetii si indicator sa nu mai treaca Bucuresteni prin oras, din poiana so ia pe gorita pana an Valea Doftanei.\nNU VEDETII ORASU-VA LUPTATII PENTRU PADURE.'

'Melos Negros'

2022-01-27 08:37:29


' „Prelungirea Susai”, Drumul „Pârâul Cheii”, Drumul „Carierei-Warthe”, etc. adică defrișări peste defrișări cu construcțiile aferente de...blocuri.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie