Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 00:58

Proiectul Aeroportului Braşov, „la mâna” contestatarilor

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 12 iunie 2019

„Suntem la mâna instituţiilor care trebuie să se pronunţe în privinţa contestaţiilor, indiferent dacă sunt sau nu obiectiv întemeiate”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea

Proiectul Aeroportului Braşov, „la mâna” contestatarilor

Procedura de atribuire pentru proiectarea şi construirea terminalului de pasageri de la Aeroportul Internaţional Braşov ar putea fi deblocată săptămâna viitoare, când este aşteptată decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), care se va pronunţa asupra reclamaţiei depuse de ofertantul clasat pe locul al 2-lea.
 Anunţul a fost făcut marţi de preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, care a precizat că „dacă trecem şi de această etapă şi nu se va ajunge în instanţă, vom semna contractul cu constructorul. Eu îmi doresc să respectăm termenul de finalizare a lucrărilor la aeroport pe care ni l-am stabilit, respectiv anul 2020. Este un terme pe care, alături de colegii din echipa de implementare a proiectului l-am considerat fezabil”.
Reprezentantul administraţiei judeţene a mai spus că specialiştii de la IPTANA, firma de proiectare care a realizat studiul de fezabilitate pentru etapa a III-a de execuţie a Aeroportului, au fost cei care au întocmit caietul de sarcini al achiziţiei pentru construirea terminalului, iar Autoritatea Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) a verificat documentaţia de atribuire, inclusiv caietul de sarcini, şi a aprobat publicarea acesteia pe platforma electronică de achiziţii publice.
„În ceea ce priveşte evaluarea propunerilor tehnice şi financiare, comisia de licitaţie din cadrul CJ Braşov a beneficiat de expertiza specialiştilor cooptaţi de la IPTANA. Mai mult decât atât, după fiecare etapă de evaluare a ofertelor, respectiv stabilirea eligibilităţii firmelor, analizarea ofertelor tehnice şi analizarea ofertelor financiare, procesele-verbale rezultate au fost avizate de Autoritatea Naţională pentru Achiziţii Publice. De menţionat este faptul că documentaţia de achiziţie pentru proiectarea şi construirea terminalului a fost de două ori respinsă (în 26 noiembrie şi 7 decembrie 2018), de Autoritatea Naţională de Achiziţii Publice. Abia în 13 decembrie 2018 Consiliul Judeţean Braşov a primit aprobarea ANAP pentru a o posta pe platforma electronică de achiziţii publice. Anunţul a fost publicat în 18 decembrie 2018. La solicitarea unor potenţiali ofertanţi data limită de depunere a dosarelor  s-a decalat din 28 ianuarie, în 11 februarie 2019, termen la care au fost înregistrate patru oferte. Raportul procedurii a fost aprobat în data de 13 mai 2019, iar la data de 23 mai rezultatul licitaţiei a fost contestat”, a explicat Adrian Veştea.
Reamintim că patru operatori economici au ofertat proiectarea şi execuţia terminalului, a cărui valoare totală estimată a fost de 184.671.650 lei (inclusiv TVA). Este vorba despre SC PORR Construct SRL Bucureşti, Asocierea Bog’Art SRL – SC UTI Grup SA – SC UTI Facility Management SA, SC Construcţii SA Sibiu şi KESZ Construcţii România SRL Cluj. În urma evaluării dosarelor, comisia de licitaţie desemnat câştigătoare firma SC Construcţii SA Sibiu, care a depus o ofertă în valoare de 145.275.491 lei. După comunicarea rezultatelor, ofertantul clasat pe locul al 2-lea, respectiv Asocierea Bog’Art SRL – SC UTI Grup SA – SC UTI Facility Management SA a depus o contestaţie, solicitând anularea deciziei comisiei de licitaţie şi reevaluarea dosarelor.
Termenul pentru realizarea documetanţiilor de proiectare a terminalului de pasageri este de 3 luni de la semnarea contractului, iar durata de execuţie a lucrării este de 9 luni.

Nici licitaţia pentru achiziţia autospecialelor nu a scăpat de contestaţii
Licitaţia pentru construirea terminalului nu este singura contestată. Mai exact, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat că rezultatele procedurii de achiziţie pentru cele două autovehicule ISU destinate Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav au fost contestate. Este vorba despre achiziţia unei autospeciale de pompieri echipate cu agenţi complementari pentru intervenţie rapidă şi a unei autospeciale dotate cu agenţi complementari şi echipament de descarcerare. Achiziţia s-a desfăşurat pe loturi distincte, pentru fiecare utilaj în parte fiind depuse câte două oferte. În ambele cazuri, câştigătoare a fost declarată firma SC Grădinariu Import Export SRL, iar ofertantul de pe locul al doilea, respectiv SC ATSA Industry SRL, a contestat ambele rezultate, în data de 3 iunie 2019. CJ Braşov a transmis la CNSC punctul său de vedere, urmând ca instituţia să se pronunţe cu privire la aspectele care fac obiectul contestaţiilor.
În privinţa Lotului 3 - Autospecială de deszăpezire PDA, respectiv achiziţionarea a două utilaje de deszăpezire, licitaţia este în derulare.
Procedurile de achiziţie pentru aceste autospeciale (două de pompieri şi două de deszăpezire) au început încă din 29 ianuarie 2019, când s-a publicat pe platforma naţională (www.e-licitaţie.ro) şi europeană (www.ted.europa.eu) anunţul pentru achiziţionarea autospecialelor de pompieri şi deszăpezire, împărţite în trei loturi. Termenul de depunere a ofertelor pentru toate cele trei loturi a fost 5 martie 2019. Până la termenul-limită de depunere a fost primită o contestaţie împotriva documentaţiei de atribuire privind Lotul 3. Contestaţia a fost depusă la CNSC, ceea ce a făcut ca termenul-limită de depunere a ofertelor pentru acest lot să se prelungească până la 22 mai 2018. CNSC a admis în parte această contestaţie şi a dispus obligarea autorităţii contractante la remedierea documentaţiei. În data de 1 aprilie 2019, aceeaşi firmă contestatară a depus la Curtea de Apel Braşov o plângere împotriva deciziei CNSC. În 17 aprilie 2019 instanţa braşoveană a respins plângerea şi a menţinut decizia CNSC.
În momentul de faţă, achiziţia autospecialelor de deszăpezire PDA (cu plug, perie şi autosuflantă) este în derulare, iar la termenul-limită de depunere a ofertelor, care a expirat în 22 mai, în SEAP s-a înscris un singur operator economic, respectiv firma SC ATSA Industry SRL. În momentul de faţă comisia de licitaţie lucrează la evaluarea ofertei tehnice.
Potrivit normativelor în domeniu, aceste autovehicule trebuie să existe fizic în dotarea aeroportului, înainte ca acesta să fie operaţional.  Specificaţiile tehnice pentru autospecialele de pompieri au fost stabilite de beneficiar în conformitate cu reglementările Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile (ICAO), fiind verificate inclusiv de specialiştii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Braşov, iar cele pentru maşinile de deszăpezire au respectat cerinţele Autorităţii Aeronautice Civile Române.
„Din păcate, lucrurile nu depind exclusiv de noi în ceea ce priveşte realizarea proiectului aeroportului. Suntem la mâna instituţiilor care trebuie să se pronunţe în privinţa contestaţiilor, indiferent dacă sunt sau nu obiectiv întemeiate, iar pentru aceasta ele au la dispoziţie termenele prevăzute de lege. Facem ceea ce depinde de noi în toate aspectele privind construirea aeroportului şi nu putem decât să sperăm că în cel mai scurt timp posibil vom putea încheia contractele în urma procedurilor de achiziţie pe care în momentul de faţă le avem blocate”, a încheiat Adrian Veştea.

+2 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie