Curs BNR
1 EUR = 4.9763 RON
1 USD = 4.7792 RON
1 GBP = 5.8884 RON
1 XAU = 422.7614 RON
1 AED = 1.3011 RON
1 AUD = 2.9949 RON
1 BGN = 2.5443 RON
1 BRL = 0.8043 RON
1 CAD = 3.3209 RON
1 CHF = 5.2704 RON
1 CNY = 0.6558 RON
1 CZK = 0.1979 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0950 RON
1 HUF = 1.2126 RON
1 INR = 0.0553 RON
1 JPY = 3.0564 RON
1 KRW = 0.3326 RON
1 MDL = 0.2567 RON
1 MXN = 0.2337 RON
1 NOK = 0.4234 RON
1 NZD = 2.7042 RON
1 PLN = 1.1800 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0482 RON
1 SEK = 0.4337 RON
1 TRY = 0.1341 RON
1 UAH = 0.1138 RON
1 XDR = 6.2314 RON
1 ZAR = 0.2574 RON
Publicat la 17 noiembrie 2017
Lucrările au deja doi de ani de întârziere
Compania de infrastructură CFR SA ar fi trebuit să înceapă în perioada 2016 - 2017 15 proiecte, în valoare de circa 3,21 miliarde de euro, pentru modernizarea a 1.724 de kilometri de cale ferată, potrivit Master Planului General de Transporturi al României (MPGT), adoptat în luna septembrie a anului trecut. Majoritatea acestor proiecte sunt deja întârziate, iar altele nici nu au început. Cu toate acestea, deşi sunt încă doar pe hârtie, la un an de la adoptarea Master Planului, proiectele s-au scumpit considerabil, ele fiind evaluate acum la peste 5,67 miliarde de euro, arată Jurnalul Naţional.
După mai bine de doi ani de amânări şi modificări, în septembrie anul trecut s-a reuşit adoptarea Master Planului General de Transporturi al României. Un document ambiţios prin care au fost stabilite priorităţile în domeniu, termenele de implementare şi sumele care ar urma să fie investite. La un an de la adoptare însă, Master Planul se dovedeşte a fi tot mai mult o schiţă orientativă, pentru că la aproape toate proiectele termenele de execuţie sunt depăşite, iar sumele care urmează să fie investite în realizarea lor au crescut considerabil, asta şi din cauza faptului că s-au folosit proiecte vechi sau care au fost făcute pe genunchi.
În zona Braşovului ar urma să fie implementate două proiecte de infrastructură feroviară, iar faţă de cifrele prezentate în master plan, costurile reale de realizare au ajuns să creacă cu sute de milioane de euro.
Predeal - Braşov s-a scumpit cu 58 milioane de euro
Astfel, proiectul pentru modernizarea căii ferate Predeal - Braşov (33 km) este cuprins în MPGT cu suma de 418 milioane de euro, având perioada de execuţie 2017 - 2022. Acelaşi proiect figura în Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) anul acesta cu suma de 476 milioane de euro, iar termenul de finalizare fusese împins în 2023. Cu siguranţă că nici acest al doilea termen nu va fi respectat în condiţiile în care CFR SA încă nu a semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate, iar lucrul efectiv în teren nu va începe mai devreme de 2019. În prezent, pe acest tronson, trenurile circulă cu viteză redusă, iar distanţa de 33 km este parcursă în aproape 40 de minute.
Diferenţă ca de la cer la pământ între costuri pentru proiectul Braşov - Sighişoara
Modernizarea rutei Braşov - Sighişoara (128 km) figurează în MPGT cu un cost de 716 milioane de euro şi o perioadă de implementare de cinci ani, 2016 - 2020. Cifre şi date care pot fi complet nerealiste dacă avem în vedere că la începutul lunii octombrie CFR SA a scos la licitaţie reabilitarea a circa 28 km de cale ferată între localităţile Caţa şi Apaţa de pe sectorul Braşov - Sighişoara, în cadrul unui contract estimat la nu mai puţin de 624 milioane de euro, fără TVA. Perioada de execuţie este de patru ani, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor a expirat miercuri. Pentru celelalte două secţiuni în care a fost împărţit tronsonul, Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara, CFR SA a lansat licitaţiile în decembrie 2016, cu o valoare estimată de circa 674 milioane de euro (circa 3,1 miliarde de lei), fără TVA. Procedurile s-au prelungit însă foarte mult, astfel încât abia spre sfârşitul lui august s-au depus ofertele, acestea fiind încă în stadiul de evaluare.
nu este nici un comentariu
Preşedintele Senatului, Ilie Bolojan, a prezentat, într-o conferinţă de presă, un plan de reorganizare a Parlamentului, care va implica o reducere semnificativă a personalului fără a afecta[...]
2025-01-24 citeste mai multPrima de pensionare a unui director de la Regia Naţională a Pădurilor Romsilva este echivalentul a 100.000 de euro, a dezvăluit ministrul Mediului, Mircea Fechet. Potrivit ministrului, directorii[...]
2025-01-24 citeste mai multCel mai vechi hotel de la poalele Tâmpei, Hotelul Coroana, are din vara lui 2023 un nou proprietar, după ce Aro Palace a luat decizia să îl vândă. Vechea unitate de cazare a fost[...]
2025-01-24 citeste mai multInvestiția de la Brașov este de 6 milioane de euro
2025-01-24 citeste mai multAvioanele Transavia nu vor ateriza anul acesta la Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav
2025-01-22 citeste mai mult
Adaugă un comentariu